Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blokuje mi kierownicę


niuniek222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś czasu mam problem z kierownicą. Jak auto postoi całą noc w garażu bądź cały dzień jak jestem w pracy i temp jest tak poniżej 3 stopni to blokuje mi kierownice. Wygląda to mniej więcej tak. Odpalam samochód i gdy przekręcę kierownicę w prawo to mi delikatnie cos blokuje kierownice( kierownica stawia opór) tak jakby cos tam się przykleiło i później jest takie delikatne stuknięcie i wszystko jest ok. Problem ten występuje tylko jak przekręcę kierownicę w prawo oraz jak auto jest zimne i postoi kilka godzin. Gdy temp jest ok 10 stopni tego problemu nie mam. Czy to wina maglownicy czy coś innego. Co robić bo boję się aby mi nie zablokowało kierownicy podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączam się pod temat. W mojej :a4fan: mam to samo. U mnie objawy te zaczęły się po wymianie płyny od wspomaganie. Mam też kolegę, który jeździ tak już dwa lata i nic z tym nie robi, ale ja wolałbym to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś miał tutaj ten sam problem.

Winny okzał sie zaworek w maglu,po wymianie magla problem nie wystepował.

Radziłbym to naprawić tj raz kiedyś mi zdechło wspomaganie w trakcie skrecania na skrzyżowaniu ,ledwo zmiesciłem sie w drodze strach pomysleć jakby cos jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że to maglownica. Szczerze to myślałem, że uszkodzona maglownica ma inne objawy. Bo tak to poza tymi objawami wszystko jest ok. Dzieje mi się to tylko zaraz na początku jak odpalę auto i później już wszystko z kierownicą jest ok. Może to być pompa wspomagania?

Edytowane przez niuniek222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ww koles tez tak kombinował.

Jak chcesz zacznij od czyszczenia zbiorniczka, zmiany płynu plus dwie śruby przelotowe obie dostaniesz w ASO.

Suma sumarum zbiorniczek i płyn zrób już teraz tylko zrób to z głową bo bedziesz potem psioczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wspomagania wymieniłem w czwartek i szczerze Ci powiem, że nic nie pomogło. Czy ten zaworek w maglu ma jakąś nazwę i czy jest do dokupienia czy tylko mi pozostaje wymiana bądz regeneracja maglownicy?


Tak jak Kolega pisał, winna okazała się maglownica. Po wymianie maglownicy problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek jak masz kolesi od magli to pewnie by dostał ale kto by to robił sam...

Fajnie ze już bangla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to była wina zaworka? Serio jest on do kupienia w ASO i to za tak małe pieniądze? Jaką ma nazwę ten zaworek, żebym wiedział na przyszłość jak pytać o niego w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na przyszłość zaworek jest do kupienia w ASO i kosztuje około 25zł

Mówisz o zaworku który przekierowuje ciśnienie czy o śrubie na przewodzie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o zaworku zwrotnym, który znajduje się na przewodzie lecącym z pompy do maglownicy. Jest on w postaci śruby wkreconej w maglownice. Wygląda jak śruba drążona. Numer kat będzie 8E0422529

Edytowane przez galka90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu macie temat i to ten zawór jest winny co prawda przykład z b5 ale zasada działania ta sama http://a4-klub.pl/index.php?/topic/68765-all-b5-wmiana-zaworu-w-maglownicy-brak-wspomagania-po-dluzszym-postoju/?hl=darekaudi4#entry1999476

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym widział wcześniej ten temat to nie musiałbyś magla wymieniać:P a na forum jest podobny w którym już o tym zaworku pisałem z a4b6 czasem trzeba trochę poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ja troche grzebie przy swoim ale magla bym nie rozbierał sam,wiesz jakie są konsekwencje kiedy nagle przestaje działać wspomaganie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, bo miale tak jak mi sie zawór kierujący w pompie przywieszał. Ten zawór o którym pisałem nie wymaga rozbierania magla nawet nie musisz go wymontowywać. Wymienia się go tak jakbyś śrubę wymieniał jedynie po zabiegu należy odpowietrzyć układ nic nie zepsujesz skoro umiesz śruby skręcać:-)

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki tez zawor zwrotny tzn ta sruba wg tego numeru co podaliscie jest do zwyklej maglownicy czy do servotronica czy to nie ma znaczenia jaka jest maglownica. pytam bo po prostu nie mam pojecia o tym a mam te same objawy ze po nocy nie moge skrecic w prawo dopiero po jakims czasie. mam avf rok 2002 wedlug vin 2003.

pozdrawiam


prosilbym o szybka odpowiedz bo nie wiem czy robic magiel czy tylko ta srube :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez znaczenia...

srube latwo mozna sprawdzic, wykrec ja i poprostu wywal ten zawor ze srodka . on tam po nie powiem co jest potrzebny :) tylko kłopoty z nim są ... zerowe koszty modyfikacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak go wywale nie zepsuje nic?:) po prostu wywalic ze srodka i wkrecic z powrotem? i ta sruba z zaworem stwarza takie problemy jak wyzej sa opisywane?masakra...

i powiesz mi moze gdzie szukac tej sruby? ona jest na tym wezu ktory idzie od pompy do maglownicy i konczy sie takim otworem?i ta sruba przechodzi przez ten otwor tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soul mowisz o zaworze w srodku magla???

Wykrece srube od regulacji luzow i zawor wyleci???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...