Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Od niedawna bierze olej, puszcza czarne baki


tomciozcch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem a moja a4 1.9 tdi avg. Czesto jezdze autostrada (w 4 czasem 5 os z bagazem) ale ostatnio zapalila mi sie kontrolka o min poziomie oleju po 8 tys od jego wymiany. Dolalem wtedy ok 150 ml i po tysiacu km znow zapalila sie ta kontrolka i na bagnecie poziom min. Odpala normalnie nawet jak na mrozie teraz postala tydzien nie uzywana od strzala. Moc jest ale przy gazie w podlodze na 3 biegu puszcza czarny dymek. Od czego zaczac diagnozowanie? Myslicie ze to turbo? Zauwazylem ze troche glosno klekocze moze zawory juz do wymiany (nie znam sie az tak nie wiem czy to moze byc tego wina) na pewno nie dymi na niebiesko.

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lato jak sprawdzałęm było tyle

1249e0b195368f0agen.jpg

dziś nie odkręcałem węża od turbo ale jest tak

216452ab93c4c834gen.jpg

poza tym odkryłem wyciek

55fcb4ab65f23e26gen.jpg

c859429470f0786dgen.jpg

e9944165df70cb2dgen.jpg

Poczytam jak to po uszczelniać jakieś wskazówki ? no i jak poci się wężyk przy turbo to pewnie szykuje mnie wymiana hmm ? Czy w określeniu tego pomogą jakieś logi dynamiczne ? jestem w stanie je zrobić.

Edytowane przez tomciozcch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak średnio widzę ile tam masz oleju, ale wydaje mi się, że troszkę Ci turbo już latem puszczało.

Prawie każde turbo trochę się poci, wydaje mi się, że Twój problem to ten wyciek z silnika, jednak po tych zdjęciach ciężko jest mi ten wyciek zlokalizować, tak jakby z pokrywy zaworów leciało, ale żeby aż tyle?

Logi dynamiczne turbosprężarki pomagają ustalić jak pracuje geometria i czy z podciśnieniem wszystko ok. W Twoim przypadku w logach może wyjść że jest ok.

Egr suchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczka oleju się poci? Turbo widać że łyka olej, i pokrywa zaworów, droga ta uszczelka nie jest, możesz ją wymienić dla świetego spokoju. Turbina według mnie długo już nie pożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie 3 foty to patrzac na przod samochody to prawa str silnika no tam gdzie korek oleju i ostatnie to lewy tyl silnika. Kiedys mechanik mowil mi ze pocilo sie przy nie chce sklamac poprawcie mnie jak cos podstawie filtra oleju? I ze jest tam sporo odkrecania i najlepiej bedzie to zrobic przy nastepnej wymianie oleju no a ona juz sie zbliza (jak dobrze nazwalem ta czesc to czy faktycznie tyle rozkrecania?). Czy ta uszczelke od pokrywy zaworow latwo wymienic? Gdzie jest ta chlodniczka oleju co lukne ją dokładniej. A i ostatnie pytanie pewnie na forum zaczne o tym szukac ale moze ktos doradzi jeszcze co z tym turbo regenerowac kupowac uzywke? Kiedys mechanik mowil ze caly nowy wklad do turbo za podajrze 400 zl moze mi wsadzic i bedzie jak nowe moze skusic sie na cos takiego? A moze turbo uzywke od mozniejszej wersji? Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pokrywy zaworów to banał jedna z najprostszych prac przy silniku. Odkręcasz 3 śrubki (AFN tak ma, AVG pewnie podobnie) te koło wlewu od oleju, odpinasz odmę, wyjmujesz uszczelkę, czyścisz pokrywę, zakładasz uszczelkę i śmigasz.

Nie jestem pewny, ale w Twoim aucie nie ma raczej chłodniczki oleju. Jeśli jest tam olej to leci gdzieś z podstawy filtra. A może i sam filtr jest słabo dokręcony.

Turbo kupisz używkę i może być gorzej niż było, używka jest dobra jak Ci padnie turbo a chcesz auto opylić. Z regeneracją jest różnie możesz być zadowolony, ale nie każdy potrafi dobrze zregenerować VNT. Nówka turbo to koszt ok 1500 wzwyż. Możesz też wstawić coś mocniejszego, jeśli chcesz np zrobić program wtedy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Dobra te uszczelki od pokrywy zaworow zamowie i zrobie tak jak tu

pytanie dawac ten sylikon czy nie xd i jak tak to pod ktore dawac ;d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się zaświeciła kontrolka poziomu oleju, to powinieneś dolać ok 1l oleum , żeby był max :decayed:

Litr oleju na 8000 km to całkiem dobry wynik jak na ten motor , pewnie jego słuszny przebieg i w dodatku cięcie po autobanie :P

A tymi zapoceniami to bym się nie przejmował , problem będzie dopiero jak zacznie kapać na glebę , wtedy umyć motor i dokładnie ustalić z kąt leci oliwa i dopiero wtedy podejmiesz decyzje co trzeba zrobić żeby grzechotnika uszczelnić :hi::decayed:

A tak patrząc po fotach, to leje się chyba z pod pokrywy głowicy .

Nie wiem dlaczego podejrzewasz turbinę, masz jakieś problemy z mocą motorówki ?

To że na wlocie do turbawki jest trochę oleju to normalna sprawa , w silniku o przelocie 50 kkm widziałem tam więcej oliwy :)


.... Turbo widać że łyka olej, ...... Turbina według mnie długo już nie pożyje.

Mówisz takie rzeczy na podstawie zużycia oleju , własnego widzimisię , czy po prostu chcesz wystraszyć kolegę :P:naughty:


Gdzie jest ta chlodniczka oleju co lukne ją dokładniej.

Na trzeciej focie jest widoczna chłodniczka oleju, do niej przykręcony jest filtr oleju :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy sie ja pamietam ze jak od mechanika po wymianie oleju bralem auto to wlal mi tak ze mialem do polowy bagnetu. Wychodzi teraz na to ze dolalem 300 ml oleju i przy 9 tys zapalila sie kontrolka. Auto odpala jak nalezy ma moc jedyne co ze tam zakopci na czarno przez co mam koncowki wydechu czarne. Podejrzewam turbawke bo jak masz fotke to widac ze sie poci odkrece ten waz jak bede mial czas i lukne co tam w srodku i wstawie tu foto. No mam nadzieje ze to nie to bo 1500 to troche sporo jak na studencka kieszen... Uszczelki pokrywy zaworow zamawiam i w weekend robie a tamto zostawie mechanikowi. Ile wy oleju dolewacie?

@up

Aa tez wlasnie podejrzewalem to miejsce gdzie ten filtr przychodzi. Powiedz mi jak spod glowicy leci to sporo za wymiane mechanior wezmie? Wolal bym miec suchy silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza liczyć przy silniku 1.9tdi ok 1L od wymiany do wymiany. Jedne biorą więcej inne mniej, ale każdy coś tam "łyknie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sie nie martwic takim zuzyciem uff a zeby nie zasmiecac zapytam czy wam tez w zime zaczely gorzej biegi wchodzic? Chodzi o redukcje z 2 na 1 jak np przez garby przejazdzacie powoli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sie nie martwic takim zuzyciem uff a zeby nie zasmiecac zapytam czy wam tez w zime zaczely gorzej biegi wchodzic? Chodzi o redukcje z 2 na 1 jak np przez garby przejazdzacie powoli ;)

W zimie mogą wchodzić ciężej biegi, ponieważ olej jest gęściejszy i stawia większy opór, ale to przeważnie na zimnym silniku. Po rozgrzaniu powinno być ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

I czy ten egr choc wydaje mi sie ze nie mam z nim problemu ale profilaktycznie zaslepiac? Wystarczy kupic taki zestaw http://allegro.pl/zaslepka-egr-1-9tdi-1-9td-vw-audi-seat-ford-i5047072338.htmli go wkrecic?

@up

Tak tez u mnie jest ze na cieplym juz wsio ok dzieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj problemu na siłę :P Wiele tdi jeździ z mokrymi EGRami i nic złego się nie dzieje, a u Ciebie nawet się nie poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zostawie to. Logi dynamiczne i tak w weekend zrobie bo chcialem zbadac przyczynę tych czarnych bąków. Uszczelnie ta pokrywe przy wymianie oleju uszczelnie reszte i bede sie modlil zeby turbo nie bralo tyle oleju. Dzieki chlopaki jeszcze wymiana tylnego zawieszenia mnie czeka echh ;d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zostawie to. Logi dynamiczne i tak w weekend zrobie bo chcialem zbadac przyczynę tych czarnych bąków. Uszczelnie ta pokrywe przy wymianie oleju uszczelnie reszte i bede sie modlil zeby turbo nie bralo tyle oleju. Dzieki chlopaki jeszcze wymiana tylnego zawieszenia mnie czeka echh ;d.

Piętnastoletni diesel ma nie puszczać czarnych bąków ?

To chyba musisz go zaprowadzić na montaż DPF-a :P

A w ogóle to daj na mszę w intencji dobrego sprawowania się auta :grin::P

Wyluzuj chłopie bo nie będziesz mógł spać przez te wszystkie samochodowe zmartwienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha ;) dla wlasneh ciekawosci chcialem zerknac na stan suszary i wtryskow xd a zawieszenie no tyl myszkuje jak jade i jakies wertepy sie trafia swoja droga jak na stacje kontroli pojazdow pojade zeby sprawdzili to wyjdzie czy to amory czy cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie silenbloki na tylnej belce do wymiany, ciesz się że nie masz quattro, tam naprawa tylnego zawiasu boli, w ośce to pestka :)

Żeby to potwierdzić to postaw auto na równym i gładkim podłożu , bez zaciągniętego ręcznego i potraktuj z kopa koła od tyłu i obserwuj, jak po kopniaku będą się zauważalnie przemieszczały do do przodu, to na bank tuleje gumowo-metalowe tylnej belki do wymiany :hi:

Na diagnostyce jak wiedziesz na płyty do sprawdzania zawieszenia to powinno być wszystko widać jak na dłoni :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :) podjadę i dam im to przebadać co będę pewny co wymieniać :D


Witam
Wymienialem ta uszczelke i pekla mi szpilka od pokrywy zaworow...
Niestety pekla tak ze nie wystaje...
Szpilke znajde moze gdzies na szrocie ale co zrobic z ta peknieta? Jest ipcja odkrecenia panewki walka rozrzadu i moze jak zaniose do tokarza to mi to wyjmie jakos ale czy moge ta panewke wykręcić i wkręcić potem? Czy to jakims specjalnym momentem trzeba dokręcić? Poomoocy

925e41f1e5e747f6.jpg

Edytowane przez tomciozcch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...