Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN - proszę o analizę logów, wypadanie zapłonu, falowanie


damian92x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Mam takie kody błędów, co one mogą oznaczać?

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High - P0113 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean - P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean - P1138 - 001 - Upper Limit Exceeded

Walczę z wypadaniem zapłonów na wszystkich cylindrach, ale co się okazuje po jeździe ok. 100 km na PB zapłony nie wypadają.

Stawiam więc na coś z gazem. Wypadanie zapłonu czuję na biegu jałowym poprzez nierówną pracę silnika(falują obroty 640-680-720-760) i wskazania grupy 014,015,016.

Nie mruga i nie świeci się check!

Jakieś sugestie?

Jakie powinien mieć obroty ASN na biegu jałowym?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


co się okazuje po jeździe ok. 100 km na PB zapłony nie wypadają.

Chyba sam sobie odpowiadasz na pytanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się okazuje po jeździe ok. 100 km na PB zapłony nie wypadają.

Chyba sam sobie odpowiadasz na pytanie :wink:

Też mi się tak wydaje, ale zbyt uboga mieszanka i problem z czujnikiem g42 też byłby spowodowany gazem?

Który to czujnik g42?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury powietrza wejściowego (zasysanego) (G42): Sygnał za wysoki

To najprawdopodobniej przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A błędy o mieszance? Z czym to łączyć? Mapa LPG rozjeżdza mapę PB czy z kolei przez przepływomierz jest winowajcą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem te błędy i teraz tak.
Te póki co nie powróciły natomiast zaczęły znowu wypadać zapłony na wszystkich cylindrach (PB).

Co się dzieje Panowie?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie. Wczoraj praktycznie cały dzień było wporządku. Żadnego wypadania zapłonu i silnik ładnie pracował. Późnym wieczorem zaczęła się nierówna praca silnika i lekkie falowanie obrotów.

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia przepływomierz i sprawdzenie sond lambda wszystkich czterech.

jak zrobisz testy sond to zrób przy okazji testy katalizatorów.

Przy uwalonej przepływce będzie nie właściwa dawka paliwa i powietrza i co za tym idzie spalin.

Sondy kontrolujące to wykrywają - nie właściwe spaliny i wysyłają sygnał o tym do ECU a ten losowo generuje wypadanie zapłonów i wchodzi w czasowy tryb awaryjny.

To tylko moja teoria ale często się dzieje tak w ASN ach więc zrób testy ale najpierw podmień przepływkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka jest podmieniona na używkę z allegro, ale nie jestem w stanie potwierdzić jej sprawności. W każdym razie na jednej i na drugiej jest ten sam problem. Sond za katami oraz katalizatorów nie mam. Jest zrobiony program. Są tylko pierwsze. Mogę zrobić logi tylko których grup? Pytanie co może się dziać, że wczoraj zero wypadania zapłonu i praca silnika ok, a dzisiaj znowu psikus? Wczoraj auto stało w ciepłym pomieszczeniu może tutaj gdzieś jest problem. Postał na zimnym i gdzieś wilgoć łapie na instalacji? Nie mam pomysłów..

Wklejam logi STATYCZNE:

Grupa 033, 015, 016: http://vaglog.pl/log_241665.html
Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrząd jak masz złożony (grupa 093)?

Jakie korekty masz w czasach wtrysku (grupa 032) przed skasowaniem błędów?

Dzwoniłeś do ASO czy łapiesz się na akcję serwisową cewek?

Jakie masz zamontowane świece i kiedy były ostatnio wymienione?

Sprawdź szczelność i drożność układu odpowietrzenia bloku silnika i głowic a w szczególności sprawdź stan zaworu podciśnieniowego (czy membrana nie sparciała).

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrząd jak masz złożony (grupa 093)?

Jakie korekty masz w czasach wtrysku (grupa 032) przed skasowaniem błędów?

Dzwoniłeś do ASO czy łapiesz się na akcję serwisową cewek?

Jakie masz zamontowane świece i kiedy były ostatnio wymienione?

Sprawdź szczelność i drożność układu odpowietrzenia bloku silnika i głowic a w szczególności sprawdź stan zaworu podciśnieniowego (czy membrana nie sparciała).

Rozrząd 3,4,9,5. Grupę 032 zerknę za kilka godzin i zrobię z niej również logi. Cewki wymienione (3 sztuki na akcji) i komplet świec ori z aso w listopadzie tego roku.

O którym zaworze podciśnienia mowa?

Układ odpowietrzania bloku silnika?

Chodzi o SAI? Jeśli tak to w opcji Readiness SAI mam na czerwono, ale czy to ma jakiś związek z wypadaniem zapłonu?

Jakie powinny być obroty nominalne na biegu jałowym?

Czy ktoś jest się w stanie odnieść do logów i czy coś z nich można wywnioskować

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ten zawór od odpowietrzenia bloku silnika, co znajduje się pod klapką z logiem Audi tj. za kolektorem dolotowym. Taka okrągła, czarna pucha. Przez niego lub przez pęknięte karbowane rury silnik może łapać lewe powietrze.

U mnie jest stabilne 760rpm.

Trudno mi stwierdzić czy SAI wpływa na wypadanie zapłonów... na pewno wpływa na skład spalin, więc jeśli nie działa prawidłowo to sondy mogą to zgłosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podesłać jakąś fotkę tego zaworu?

Od godziny znowu samochód jeździ normalnie, nie wypadają zapłony obroty trzyma 720 czasem wskoczy na 760 i wróci do 720.

Powoli głupieję, bo auto pracuje raz tak, raz tak. Wrzucam logi które zrobiłem podczas gdy silnik pracuje normalnie.

Może ktoś porówna i wskaże problem?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko wskazuje na to ze lapie Ci lewe powietrze, ale gdzie to juz musisz sam odnalezc, wysokie korekty dlugterminowe w kanale 032 w pierwszych okienkach prawie 10% swiadczy o tym. Do tego niskie wskazania przepywomierza na jalowym, bo zamiast przez przeplywke powietrze dostaje sie gdzie indziej. Zaplony zaczna znowu pewnie wypadac jak np. skasujesz sobie bledy, beda pewnie wypadac az do momentu kiedy sonda znowu ustawi korekte w 032 w okooicy 10%.

Wysłane z mojego Q8HD

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłeś drugi temat o tym samym, miałeś diagnozę o braku masy w wiązce , rozwiązałeś ten problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO tak "twierdziło" natomiast ja takiego problemu nie znalazłem.

Będę dalej szukać nieszczelności (podciśnienia wymieniałem, ale nie wszystkie, tylko te które wskazywały zużycie)

Czy ktoś może rzucić okiem na logi grupy 090? Czy tam są jakieś nieprawidłowości? Jakie wskazania powinny się tam znajdować?

U mnie one mają odchylenia w trakcie jazdy -0,5-0 i nic więcej nie podskakuje.

Dla przykładu znalazłem w sieci taki log dynamiczny ASN z grupą 90 i tutaj jest całkowicie co innego:

http://vaglog.pl/log_237104.html

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruszki ci sie przestawiają?? Jeżeli w grupie 90 masz cały czas 0 to nie działają ci fazatory, sprawdzałeś to pod obciążeniem, 3 bieg i pedał do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gruszki się przestawiają. Wcześniej się nie przestawiały, bo wszystkie podciśnienia były źle podłączone i musiałem to poprawiać, a w środku nie było wałka. Przejadę się jeszcze i sprawdzę dokładnie tą grupę 090, ale z tego co kojarzę to nie ruszało się. Odchylenia max 0.5st. Co będzie skutkiem nie działania tych fazatorów? Na co mają one wpływ?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...