BeyerBrown Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Zawór o którym mówiłem to ta czarna okrągła pucha po prawej: Pozwoliłem sobie zapożyczyć zdjęcie z forum Jeśli te rury są nieszczelne to najlepszy sposób na usunięcie tej usterki to ich wymiana, łatanie taśmą to półśrodek który za jakiś czas ponownie da o sobie znać
damian92x Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 (edytowane) Panowie czym może być spowodowany brak pracy zmiennych faz rozrządu? I jakie są tego objawy? Tak jak wspomniałem wcześniej u mnie w grupie 090 mam ciągle napisane "OFF", a fazy zmieniają się tylko o 0,5. Zrobiłem również log dynamiczny z grupy 002 w celu oceny poprawnej pracy przepływomierza: http://vaglog.pl/log_241729.html Czekam na opinie. Edytowane 2 Grudnia 2015 przez damian92x
BeyerBrown Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 To normalne zjawisko. Komputer sam wie kiedy je włączyć a kiedy fazatory mają odpoczywać Pojeździj trochę autem a następnie (nie gasząc silnika!) podłącz kabel i sprawdź grupę 094 i 096 - powinien być napis System OK w oknie 3 i 4 Jeśli nie będziesz miał takiej informacji to przejdź do nastaw podstawowych i wykonaj testy w obu powyższych grupach. Po mniej więcej minucie będziesz miał odpowiedź czy układ zmiennych faz działa prawidłowo czy nie.
damian92x Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 To normalne zjawisko. Komputer sam wie kiedy je włączyć a kiedy fazatory mają odpoczywać Pojeździj trochę autem a następnie (nie gasząc silnika!) podłącz kabel i sprawdź grupę 094 i 096 - powinien być napis System OK w oknie 3 i 4 Jeśli nie będziesz miał takiej informacji to przejdź do nastaw podstawowych i wykonaj testy w obu powyższych grupach. Po mniej więcej minucie będziesz miał odpowiedź czy układ zmiennych faz działa prawidłowo czy nie. No właśnie miałem na myśli to, że fazy się nie uruchomiają w trakcie jazdy. Cały czas jest OFF niezależnie od obrotów. Możesz dokładniej mi wytłumaczyć jak wykonać te testy w nastawach podstawowych? Przy jakiej temp silnika i czy na zapłonie czy na odpalonym aucie itd
BeyerBrown Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Zdecydowanie na odpalonym silniku musisz ten test zrobić Rozgrzej go do temperatury roboczej (wskazówka temperatury cieczy chłodzącej musi stać pionowo) i daj mu jeszcze z 10 min (olej się wolniej rozgrzewa), najlepiej gdybyś pojeździł autem z 15-20min. (pod obciązeniem-w czasie jazdy silnik szybciej Ci się nagrzeje), podlłączasz kabel, odpalasz VCDS-a, klikasz na Engine->Basic Settings->wywołujesz grupę 094 (lub 096)->klikasz przycisk ON na górze okna (silnik zacznie inaczej mruczeć, to normalne)->naciskasz pedał hamulca->naciskasz pedał gazu do oporu (mając cały czas wdepnięty hamulec)->trzymając wciśnięte oba pedały czekasz na zakończenie testu (w oknie 3 i 4 pojawi się napis Test ON), jak silnik przejdzie go pomyślnie to wyskoczy napis System OK w obu oknach. W tym czasie obroty silnika zostaną podniesione do ok. 2100rpm. Grupa 094 podaje informację dla wałków napędzających zawory wlotowe a 096 wylotowe. Jeśli po rozgrzewającej jeździe dostaniesz informację System OK w obu grupach, to powyższy test możesz sobie darować, sterownik silnika ma wbudowane mechanizmy samodiagnozy i najwidoczniej wystąpiły w tym czasie sprzyjające warunki do przeprowadzenia testu sprawności fazatorów
damian92x Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Grupa 094 i 096 przechodzi test poprawnie, na koniec komunikat "System OK". Zrobiłem też logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_241787.html Mogę prosić o analizę? Czy tak powinno być? Dzisiaj na postoju skasowałem błędy dotyczące wypadania zapłonów. Efekt był taki, że po skasowaniu błędów od razu zaczęły wypadać zapłony. Działo się tak przez jakieś 2 minuty (ten sam proces ostatni raz po skasowaniu błędów trwał 1,5 dnia zanim komputer skorygował dawkę) do czasu zwiększenia się korekt w grupie 030. Wtedy automatycznie zapłony przestały wypadać , a silnik zaczął poprawnie pracować (obroty niestety wahają się 720-760 czy tak może być czy mają stać równo?). Edytowane 3 Grudnia 2015 przez damian92x
BeyerBrown Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Ciężko mi zinterpretować te logi, musiałby ktoś uczony w piśmie rzucić na nie okiem Jak jest System OK cały czas to raczej nie ma powodów do niepokoju, że nie działają prawidłowo. Co do obrotów to już Ci pisałem, że u mnie jest stabilne 760rpm i tak powinno być też u Ciebie, żadnego wahania. Lewe powietrze musi się gdzieś dostawać... korekty rosną bo sterownik wydłuża czas wtrysku. Profilaktycznie mógłbyś też sprawdzić układ paliwowy.
Łukasz13 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Logi przeplywki i fazatorow sa ok, znajdz nieszczelnosci w dolocie ktore buduja korekty na wolnych i silnik zacznie rowno pracowac. Wysłane z mojego Q8HD
damian92x Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) W którym miejscu podać ciśnienie żeby szukać tej nieszczelności? Tzn na który wąż Edytowane 4 Grudnia 2015 przez damian92x
waha10 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) Witam.Rozjeżdza mi się rozrząd przelatane 60000 jakieś 2000 wstecz synchronizacja była na poziomoe 3-5 ,silnik był cichy i dynamiczny teraz robi się coraz głośniej. Bardzo proszę o analizę i radę http://vaglog.pl/log_242281.html Edytowane 8 Grudnia 2015 przez waha10
BeyerBrown Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Zamień wpierw miejscami czujniki położenia wałków i sprawdź czy odczyty kątów pozostały na swoim miejscu czy się przeniosły. Możliwe też, że pasek się rozciągnął... zobacz w jakim jest stanie i czy nie jest zaolejony. Inna opcja to może koła fazatorów poluzowały się z powodu dokręcenia ich zbyt małym momentem przy ostatniej wymianie paska...
waha10 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 BeyerBrown dzięki za zainteresowanie moim problemem.Jedna z twojch diagnoz na 99% trafiona wilgotnw koła rozrządu widoczne po lekkim uchyleniu obudowy. Trzeba szukać kliniki .
BeyerBrown Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Paski nie lubią oleju... najbardziej (najczęściej) polecany kardiolog ma swoją praktykę w Sulejówku pod Wawą, który jak wieść gminna niesie nastawia serduszko lepiej niż ASO (kąty na 0). Co nie znaczy, że to jedyny w kraju Edytowane 8 Grudnia 2015 przez BeyerBrown
damian92x Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Panowie odświeżam temat. Usunięta została u mnie nieszczelność która powodowała te wysokie korekty na biegu jałowym (mowa o nich w temacie). Wymieniony został również rozrząd - w tej chwili grupa 093: -1,0,0,0. Nadal występuje losowe wypadanie zapłonu. Komputer nie zapisuje błędów z nimii związanych, bo nie są to duże ilości, ale w grupach 014,015,016 mogę to zaobserwować. Pytanie co może to powodować? Lista rzeczy zrobionych: -wymienione cewki (3 szt ale wypada na różnych cylindrach) -wymienione świece w ASO -wymieniony rozrząd -usunięte katy i sondy z ECU -uszczelniony układ odpowietrzania skrzyni korbowej -brak jakichkolwiek nieszczelności w układzie dolotowym -wymienione uszczelki pod kolektorem i pod wtryskiwaczami PB -wymienione uszczelki pokrywy zaworów Czy brakujące uszczelniacze (te żółte w kształcie X) na wałku w kolektorze ssącym mogą być tego przyczyną? Sam w sobie wałek pracuje (obraca się itd) i nie jest zerwany. Edytowane 2 Marca 2016 przez damian92x
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się