Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN buczenie z dolotu, 1500-1800 obr/min


paweu1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z moim AFN'em, z filtra powietrza w zakresie 1500-1800 obr.min dochodzi nieprzyjemne buczenie, po zdjęciu rury z kolektora rury idącej do IC buczenie jest nie do zniesienia.

Występuje na postoju i w czasie jazdy.

Zrobione:

- usunięty kat, wspawana rura w miejsce kata,

- wymieniona plecionka za katem,

- wstawiona druga plecionka 150mm na wysokości skrzyni biegów,

- zmienione wieszaki wydechu,

- wyczyszczone turbo,

- wymienione szklanki INA od dzika,

- zmierzone krzywki na wałku rozrządu około 46,5mm,

- silnik zalany Motulem 5w40

Silnik zdrowy, dobrze przyspiesza, mało pali. Poprzednią zimę nieświadomie przejeździłem z jedną sprawną świecą żarową, palił od strzała przy -15

Buczenia prawie nie słychać przy przyspieszaniu, pewnie dlatego, że szybko przechodzi przez ten zakres obrotów.

Po rozpędzeniu auta do 80km/h na 4 biegu, zdjąłem nogę z gazu, wyłączyłem zapłon i przy zwalnianiu buczenie było słyszalne.

Mam w domu dwie A4 1Z i tam słychać delikatne buczenie po podniesieniu maski, ale w środku jest ono nie słyszalne.

Według mnie pozostaje tylko zdjęcie głowicy i sprawdzenie zaworów: prowadnice, uszczelniacze, szczelność gniazd zaworowych.

Ktoś ma jakieś inne pomysły?

edit:

W zakresie obotów 1500-1800 i 2300-2500 silnik pracuje wyraźnie głośniej, wydobywa się nie tylko buczenie, ale też klekot i delikatne drgania. Przy 2000 i 3000obr/min jest cisza i żadnych drgań

Dodam, że podmieniałem wtryski i zdejmowałem pasek napędzający osprzęt, żadnego efektu

Edytowane przez paweu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu Ojcu kiedyś tak buczała Bora ASV, olał sprawę, pogonił dziada po trasie i samo przeszło.

Nagraj filmik jak to słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Holandii 1450km w jedną stronę, cała drogę 140-160km/h, nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Po rozpędzeniu auta do 80km/h na 4 biegu, zdjąłem nogę z gazu, wyłączyłem zapłon i przy zwalnianiu buczenie było słyszalne.

to w końcu gdzie buczy w silniku czy nie? Bo jak zapłon wyłączyłeś to silnik nie pracował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozpędzeniu auta do 80km/h na 4 biegu, zdjąłem nogę z gazu, wyłączyłem zapłon i przy zwalnianiu buczenie było słyszalne.

to w końcu gdzie buczy w silniku czy nie? Bo jak zapłon wyłączyłeś to silnik nie pracował

Zapłon był wyłączony, ale silnik był na biegu (koła napędzały silnik) i zwalniał razem ze spadkiem prędkości. Dzięki tej próbie można wykluczyć wpływ układu wtryskowego na buczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozpędzeniu auta do 80km/h na 4 biegu, zdjąłem nogę z gazu, wyłączyłem zapłon i przy zwalnianiu buczenie było słyszalne.

to w końcu gdzie buczy w silniku czy nie? Bo jak zapłon wyłączyłeś to silnik nie pracował

Zapłon był wyłączony, ale silnik był na biegu (koła napędzały silnik) i zwalniał razem ze spadkiem prędkości. Dzięki tej próbie można wykluczyć wpływ układu wtryskowego na buczenie

Ciekawy pomysł, tak u siebie jeszcze nie próbowałem. U mnie też buczy silnik AHU, na półce mam już nowe przeguby wewnętrzne, po zmianie napisze czy u mnie pomogło. Stawiam na przeguby ponieważ w trakcie jazdy kiedy auto trafia na taki moment kiedy układ napędowy nie jest obciążony czy przez przyśpieszanie czy przez hamowanie silnikiem auto przestaje buczeć. Coś jest nie wyważone i to mi wprawia bude w wibracje, ostatnio mierzyłem wałek rozrządu, seryjny wałek ma 46,7mm mój ma już 46,1. Mam inny wałek na podmianę, ale raczej to pomoże tylko klekotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozpędzeniu auta do 80km/h na 4 biegu, zdjąłem nogę z gazu, wyłączyłem zapłon i przy zwalnianiu buczenie było słyszalne.

to w końcu gdzie buczy w silniku czy nie? Bo jak zapłon wyłączyłeś to silnik nie pracował

Zapłon był wyłączony, ale silnik był na biegu (koła napędzały silnik) i zwalniał razem ze spadkiem prędkości. Dzięki tej próbie można wykluczyć wpływ układu wtryskowego na buczenie

Ciekawy pomysł, tak u siebie jeszcze nie próbowałem. U mnie też buczy silnik AHU, na półce mam już nowe przeguby wewnętrzne, po zmianie napisze czy u mnie pomogło. Stawiam na przeguby ponieważ w trakcie jazdy kiedy auto trafia na taki moment kiedy układ napędowy nie jest obciążony czy przez przyśpieszanie czy przez hamowanie silnikiem auto przestaje buczeć. Coś jest nie wyważone i to mi wprawia bude w wibracje, ostatnio mierzyłem wałek rozrządu, seryjny wałek ma 46,7mm mój ma już 46,1. Mam inny wałek na podmianę, ale raczej to pomoże tylko klekotanie.

też mam AHU i buczy przy przyspieszaniu do 2k obr. Zerknij w moj temat i posłuchaj czy tak samo u Ciebie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jeszcze sprawdzić ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju. Może pomiary rzucą nowe światło

U ciebie problem występuje przy przyspieszaniu i ewidentnie wskazuje na dwumasę. U mnie buczy na postoju i przy jednostajnej jeździe i przy przespieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po swoim numerze podwozie odkryłem że nie mam jej, nawet jeśli bym ją miał to jej niesprawność objawiałaby się także na jałowym i całej reszcie obrotów wraz z redukcjami i wgl. Drżenie to takie jakby zasysanie powietrza, wydaje mi się że gdzieś w okolicach IC / tych plastikowych rur jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak: Pacjent passat b5 AHU bez dwumasy. Klepał i dudniał z filtra. Wymiana wałka rozrządu i szklanek. Po naprawie oba problemy znikły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wałek posiadał jakieś ślady zużycia?

Oglądałem swój ze wszystkich stron, mierzyłem, ale nie znalazłem nic podejrzanego.


Wczoraj zmierzyłem ciśnienie oleju i kompresję

Kompresja równo 26 na wszystkich cylindrach

Ciśnienie oleju

jałowe obr - 1,25 bar

1400 obr/min - 1,75 bar

1600 obr/min - 2 bar

2200 obr/min - 2,75 bar

2500 obr/min - 3,5 bar

3000 obr/min - 4,5 bar

Zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do filtra, zmienił się dźwięk buczenia, teraz słychać bardziej metaliczny dźwięk

Spróbuje jeszcze podmienić wałek i szklanki, jeśli nie to nic nie da, to pozostaje tylko zdjąć głowicę i sprawdzić stan zaworów, sprężyn, tym bardziej, że powyżej 3500 obr/min coś dzwoni.

Jakieś sugestie?

edit: 02.04.2016

Dzisiaj podmieniłem wałek rozrządu, żadnej poprawy nadal buczy.
Wałek pochodził z 1Z który nie buczy.

Edytowane przez paweu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw stetoskopem go osłuchać, niż od razu czapke zdejmować?

Buczenie/dudnienie z filtra słychać na wytartym wałku przy AJM/AWX, wałek w AFN jest bardzo ciężki do zajechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...