waldi 3007 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Witam. Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym, ostatnio wymieniona została chłodnica spalin, ale płynu ubywa nadal, nie są to duże ilości ok. 30 ml. na miesiąc bez wzglęu od ilości przejechanych kilometrów. Wcześniej wytworzyli ciśnienie w układzie i nie było wycieków zewnętrznych więc obawiam się najgorszego czyli pękniętej głowicy. Auto z silnikiem caga, z 2009 roku, ma przejechane 255000 km. Zamierzam w tej sytuacji wymienić silnik, chciałbym zmienić na trochę z młodszego rocznika np. 2011, czy taki podejdzie i jeśli wymieniłbym "słupek" to może być caha, cagb? Rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, ze nie ma z tym najmniejszego problemu, niestety wcześniej u "gościa" niczego nie robiłem więc nie jestem do końca przekonany czy mówi prawdę. Proszę o konkretne informacje osób, które już osobiście miały doświadczenie z taką sytuacją, lub mają pojęcie w temacie. Czy ktoś mogłby mi dać jakiąś informację w moim temacie?
dembu19 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Witam. Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym, ostatnio wymieniona została chłodnica spalin, ale płynu ubywa nadal, nie są to duże ilości ok. 30 ml. na miesiąc bez wzglęu od ilości przejechanych kilometrów. Wcześniej wytworzyli ciśnienie w układzie i nie było wycieków zewnętrznych więc obawiam się najgorszego czyli pękniętej głowicy. Auto z silnikiem caga, z 2009 roku, ma przejechane 255000 km. Zamierzam w tej sytuacji wymienić silnik, chciałbym zmienić na trochę z młodszego rocznika np. 2011, czy taki podejdzie i jeśli wymieniłbym "słupek" to może być caha, cagb? Rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, ze nie ma z tym najmniejszego problemu, niestety wcześniej u "gościa" niczego nie robiłem więc nie jestem do końca przekonany czy mówi prawdę. Proszę o konkretne informacje osób, które już osobiście miały doświadczenie z taką sytuacją, lub mają pojęcie w temacie. Czy ktoś mogłby mi dać jakiąś informację w moim temacie? To nie lepiej kupić używaną głowicę ze sprawdzonego źródła za ok. 800-1000 zł, niż wymieniać cały silnik ? Mnie głowica z wymianą kosztowała 2500 zł i płynu nie ubywa. Może to też być tylko uszczelka, więc jedź do warsztatu i niech zrzucą głowicę i oddadzą na sprawdzenie szczelności.
kuebk Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 A robi sie cisnienie w ukladzie? Z tym silnikiem to tez wymysliles - taka wymiana to raczej ostatecznosc. Nawet jak kupisz pewny silnik uzywany to i tak pasuje chociaz uszczelke pod glowica w nim wymienic...
waldi 3007 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Jestem jednak juz po wymianie stary oddałem do sprawdzenia i okazało się niestety, ze głowica była pęknięta, robili cisnienie w układzie nie było wycieków na zewnątrz, poza tym płyn znajdował się w rurze od intercoolera. Po zmianie jest zdecydowanie lepsza dynamika przyśpiesza na 6 biegu jak wcześniej na 5. Witam. Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym, ostatnio wymieniona została chłodnica spalin, ale płynu ubywa nadal, nie są to duże ilości ok. 30 ml. na miesiąc bez wzglęu od ilości przejechanych kilometrów. Wcześniej wytworzyli ciśnienie w układzie i nie było wycieków zewnętrznych więc obawiam się najgorszego czyli pękniętej głowicy. Auto z silnikiem caga, z 2009 roku, ma przejechane 255000 km. Zamierzam w tej sytuacji wymienić silnik, chciałbym zmienić na trochę z młodszego rocznika np. 2011, czy taki podejdzie i jeśli wymieniłbym "słupek" to może być caha, cagb? Rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, ze nie ma z tym najmniejszego problemu, niestety wcześniej u "gościa" niczego nie robiłem więc nie jestem do końca przekonany czy mówi prawdę. Proszę o konkretne informacje osób, które już osobiście miały doświadczenie z taką sytuacją, lub mają pojęcie w temacie. Czy ktoś mogłby mi dać jakiąś informację w moim temacie? To nie lepiej kupić używaną głowicę ze sprawdzonego źródła za ok. 800-1000 zł, niż wymieniać cały silnik ? Mnie głowica z wymianą kosztowała 2500 zł i płynu nie ubywa. Może to też być tylko uszczelka, więc jedź do warsztatu i niech zrzucą głowicę i oddadzą na sprawdzenie szczelności. Zastanawiałem sie nad tym, ale słyszałem opinie że po takiej operacji silnik głosniej pracuje itd. Mój miał przebieg 255 tys. km. wiec duzo rzeczy z osprzetu była w nie najlepszej kondycji ( zawór egr, przepustnica ciepłego powietrza, nastawnik w kolektorze ssącym ) dlatego zdecydowałem się na zmianę silnika z osprzętem. przebieg nowego 62 tys. km.
kuebk Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 A zagladali do "nowego" silnika czy zalozyli jak byl?
waldi 3007 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2016 A zagladali do "nowego" silnika czy zalozyli jak byl? Założyli raczej jak był, sprawdzili pompe wysokiego cisnienia czy nie ma opiłków, zmienili nowy rozrząd, kompletne sprzęgło, po zmianie wszystko jest prawie ok. obecnie mam problem z czujnikami temperatury na dpf-ie 1, 3 i ostatnio 4 padły, przed wymianą nie pokazywał zadnych błędów. Łącznie od wymiany przejechałem 3500 km. Padnięty silnik był caga, obecny to caha i pochodzi z konca 2010r.(pierwsza rejestracja auta była 2011r.) z a6. Wiązka elektryczna i sterownik silnika oczywiście pozostały z poprzedniego silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się