MARCIN607 Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Witam All jak w temacie muszę wymienić pompkę bo już nie daje rady. czy ktoś już demontował pompę w takiej sztuce?? mam 1.9 tdi 110 kucy rok 96 sedan. pozdro M
Sławosz(+) Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 demontowałem... jesli to robiłes to przynajmniej jakikolwiek opis mogłes napisac i pomóc koledze :gwizdanie:
rikardo Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Do wymiany będziesz potrzebował kanał, komplet kluczy w tym imbusowych, dwa nowe pierścienie uszczelniające 16x22, opaska zaciskowa lub opaska ze śrubą, nowy olej. Najpierw wypuść stary olej procedura tak jak przy wymianie. Ponadto odkręcasz śrube drążoną z przewodu ciśnieniowego to jest ten co idzie do magla oraz zdejmujesz przewód ssący ten który idzie od zbiorniczka do pompy. Nastepnie kluczem w rozmiarze 15 musisz zlikwidować napięcie paska alternatora i ściągnij pasek z koła alternatora oraz pompy wspomagania. Aby odkręcić bez problemu koło pasowe należało by odkręciić wentylator ja tego nie robiłem ponieważ na koło pasowe założyłem stary pasek i druga osoba przytrzymała mi je przy pomocy paska. Trzy śruby z koła odkręciłem przy pomocy imbusa skróconego do długości ok 3-4 cm na który miałem założony kluczyk oczkowy z tego co pamietam w rozmiarze 6. Jak odkręcisz koło zdejmujesz z pompy którą nastepnie odkrecasz kluczami imbusowymi. Ja jako przedłużki uzywałem rurki miedzianej która ułatwiała odkręcenie mi śrub. Po odkręceniu śrub mocujacych pompe wyjmujesz bez problemu. Przed zamontowaniem nowej zdejmij zaślepki i zalej całą pompę nowym olejem chodzi o to aby nie chodziła na sucho i jest to wazna czynność po zalaniu możesz już po zakładać przewody. Skręcanie w odwrotnej kolejności a śruby mocujace koło pasowe pompy przykręć na kleju do połączeń rozłącznych. Dokręcasz śrube drążoną która powinna być dokręcona siłą 50 N.m i wlewasz do wyczyszczonego zbiorniczka nowy olej oraz odpowietrzasz układ procedura tak jak przy wymianie oleju. Ja przy wypompowaniu starego oleju i odpowietrzaniu układu po zalaniu nowym płynem podnosiłem przód auta do góry co ułatwiało mi kręcenie kierownicą. Powodzenia.
MARCIN607 Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 o bracie to mi wygląda na Mission impossible 4 :-) ale spróbuję!! już ogion ma dla mnie pompkę czyli powoli zaczyna się układać. dzieki za szczsegółowy opis przyda się jak mi się uda to się pochwalę :-) Pozdrawiam
Azunia Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 A jak sie nie uda to do mechanika
Dev Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 proste jak pierd......e wydrukuj sobie to co napisał Kolega Rikardo i zrób po kolei tak jak trzeba
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się