tomcio3 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 (edytowane) Witam wszystkich. Nie dawno kupiłem audi A4 B5 2.5 v6 150PS 1998r. Kod silnika AFB. Auto paliło niewżne po jakim czasie, zawsze dobrze. Ostatnio mechanik wymienił rozrząd i zaczęły się problemy. Rano zamiast palić z drugiego lub trzeciego obrotu to jeszcze kręci. Kiedy mija trzeci obrut zaczyna się odzywać tzn. Łapie i nie łapie i po chwili odpala. Jak znowu go zagasze i po chwili odpale to jest dobrze. Ale im więcej czasu minie od ostatniego odpalenia to coraz gorzej odpala. Nawet jak silnik nie ostygnie całkiem to też ciężko zapala. Dodam, że kiedy miał świece żarowe spalone to palił lepiej niż teraz kiedy ma wszystkie sprawne. Teraz opisze co mechanik zrobił z grubsza. a. wymienił filter paliwa. b. odkrecał przewody od wtrysków aby wymienić uszczelkę pod klawiatórą. c. Zbijał koła z roządu aby założyć pasek. Kiedy wszystko poskładał , podłączył pod komputer i ustawił zapłon tak jak fabrycznie miał być.( tak chciałem) Niestety szczęśliwy byłem do rana:( Wróciłem do niego mówiąc że ciężko pali. Powiedział, że może wtryski leją, albo pompa siada itd. Ale w to nie wierze bo jedziłem nim i wszystko było w porządku przed wymianą. Byłem na komputerze mając nadzieje że zle ustawił zapłon. Kolega pokazał że nie ma błędów i że zapłon jest ustawiony w normie. Proszę doradzcie co zrobić Edytowane 6 Grudnia 2015 przez tomcio3
lukasz51237 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Może przestawił rozrząd o 1 ząbek i dlatego źle pali. Myślę, że musisz sprawdzić czy wszystko jest dokładnie na znakach.
tomcio3 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Może przestawił rozrząd o 1 ząbek i dlatego źle pali. Myślę, że musisz sprawdzić czy wszystko jest dokładnie na znakach. Dzięki za radę Sprawdzę to. Czyli mam sprawdzić czy wałki są zgrane z wałem.. tak?
lukasz51237 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Słabo się znam na 2.5tdi V6, ale wg mnie powinieneś sprawdzić czy pokrywają się znaki na wale i wałkach rozrządu, ponadto pompa wtryskowa też powinna być ustawiona "na znaki". Podejrzewam, że Twój mechanik po wymianie rozrządu ciachnął się o jeden ząbek, a może nawet i mniej na którymś kole i z tego to złe odpalanie. Silnik pracuje tak samo jak przed wymianą? Jest słabszy, mocniejszy, cichszy, głośniejszy?
tomcio3 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Słabo się znam na 2.5tdi V6, ale wg mnie powinieneś sprawdzić czy pokrywają się znaki na wale i wałkach rozrządu, ponadto pompa wtryskowa też powinna być ustawiona "na znaki". Podejrzewam, że Twój mechanik po wymianie rozrządu ciachnął się o jeden ząbek, a może nawet i mniej na którymś kole i z tego to złe odpalanie. Silnik pracuje tak samo jak przed wymianą? Jest słabszy, mocniejszy, cichszy, głośniejszy? Słabo się znam na 2.5tdi V6, ale wg mnie powinieneś sprawdzić czy pokrywają się znaki na wale i wałkach rozrządu, ponadto pompa wtryskowa też powinna być ustawiona "na znaki". Podejrzewam, że Twój mechanik po wymianie rozrządu ciachnął się o jeden ząbek, a może nawet i mniej na którymś kole i z tego to złe odpalanie. Silnik pracuje tak samo jak przed wymianą? Jest słabszy, mocniejszy, cichszy, głośniejszy? Też mi się wydaje, że coś zkonocił.. Jutro spróbuje odpowietrzyć pompę vp44. Może tu coś schrzanił. A potem potem zabiorę się za rorząd. Silnik pracuje ładnie podobnie jak przed wymianą. Przyśpieszenie ma nawet ciut lepsze.
lukasz51237 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Myślę, że pompa jest ok co najwyżej jest źle ustawiona. Ja bym jej na razie nie odpowietrzał, no chyba, że wiesz jak się za to zabrać, bo to kapryśne pompki .
krecik_20 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 (edytowane) Witam wszystkich. Nie dawno kupiłem audi A4 B5 2.5 v6 150PS 1998r. Kod silnika AFB. Auto paliło niewżne po jakim czasie, zawsze dobrze. Ostatnio mechanik wymienił rozrząd i zaczęły się problemy. Rano zamiast palić z drugiego lub trzeciego obrotu to jeszcze kręci. Kiedy mija trzeci obrut zaczyna się odzywać tzn. Łapie i nie łapie i po chwili odpala. Jak znowu go zagasze i po chwili odpale to jest dobrze. Ale im więcej czasu minie od ostatniego odpalenia to coraz gorzej odpala. Nawet jak silnik nie ostygnie całkiem to też ciężko zapala. Dodam, że kiedy miał świece żarowe spalone to palił lepiej niż teraz kiedy ma wszystkie sprawne. Teraz opisze co mechanik zrobił z grubsza. a. wymienił filter paliwa. b. odkrecał przewody od wtrysków aby wymienić uszczelkę pod klawiatórą. c. Zbijał koła z roządu aby założyć pasek. Kiedy wszystko poskładał , podłączył pod komputer i ustawił zapłon tak jak fabrycznie miał być.( tak chciałem) Niestety szczęśliwy byłem do rana:( Wróciłem do niego mówiąc że ciężko pali. Powiedział, że może wtryski leją, albo pompa siada itd. Ale w to nie wierze bo jedziłem nim i wszystko było w porządku przed wymianą. Byłem na komputerze mając nadzieje że zle ustawił zapłon. Kolega pokazał że nie ma błędów i że zapłon jest ustawiony w normie. Proszę doradzcie co zrobić Podejrzewam ze paliwo sie"cofa".Piszesz ze byl wymieniany filtr paliwa, być może gdzieś jest nieszczelność ( najczęściej na tym zaworku plastikowym). Sam filtr paliwa może być wadliwy, nieszczelny. Edytowane 6 Grudnia 2015 przez krecik_20
tomcio3 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Myślę, że pompa jest ok co najwyżej jest źle ustawiona. Ja bym jej na razie nie odpowietrzał, no chyba, że wiesz jak się za to zabrać, bo to kapryśne pompki . Zaryzykuje Choć to inna pompa niż w afn, to jednak odpowietrza się podobnie Zrobie jak ten mechanik i będzie moja audi palić jak dawniej. Jutro chwila prawdy.
lukasz51237 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Widzę, że wiesz z czym to się je Życzę powodzenia. Napisz jak po tym zabiegu odpala.
tomcio3 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2015 Widzę, że wiesz z czym to się je Życzę powodzenia. Napisz jak po tym zabiegu odpala. Posiadam kilka lat audi a4 b5 1.9 tdi w którym się trochę majsterkowało Ale ten niestety ni jak ma się do mojej audicy Zrobiłem odpowietyrzenie ale nic to nie dało:( Nie tracąc czasu kupiłem nowy filter paliwa ale dalej tak samo
krecik_20 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Widzę, że wiesz z czym to się je Życzę powodzenia. Napisz jak po tym zabiegu odpala. Posiadam kilka lat audi a4 b5 1.9 tdi w którym się trochę majsterkowało Ale ten niestety ni jak ma się do mojej audicy Zrobiłem odpowietyrzenie ale nic to nie dało:( Nie tracąc czasu kupiłem nowy filter paliwa ale dalej tak samo szukaj nieszczelności przy filtrze, przelewach itp. Może zawór zwrotny w pompie nie trzyma.
tomcio3 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) ,,szukaj nieszczelności przy filtrze, przelewach itp. Może zawór zwrotny w pompie nie trzyma'' Filter raczej odpada załozyłem drugi nowy, zaciski nowe. Brak bombelków po odpowietrzeniu. Nawet przy przygazowaniu. Zawór w pompie raczej dobry bo przed wymianą rorządu wszystko było ok. Problem musi być chyba w rorządzie lub sensor temperatury bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Edytowane 7 Grudnia 2015 przez tomcio3
lukasz51237 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Myślę, że musisz zwalić przód i sprawdzić czy wszystkie znaki się dobrze pokrywają. Ja bym gnębił mechaniora z tym, bo to po jego robocie autko nie zachowuje się jak trzeba
KrzysiekA4 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Silnik sprawdzić na blokadach czy dobrze rozrząd ustawiony.
tomcio3 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2015 Dzisiaj sprawdziłem czujnik położenia wału ale jest dobry 860(ohm). Jutro jak się uda dostanę zestaw do blokady rorządu i dowiem się w końcu jak jest naprawdę.
KrzysiekA4 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie wiem czy będziesz miał tak łatwo z blokadą na pompie mało miejsca (pas przedni trochę przeszkadza) nie mówiąc o kanale heh.Szybkiej akcji☺
tomcio3 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Tak więc dzisiaj sprawdziłem rorząd. Po włożeniu blokady w wał i wałek wszytko się zgadzało jak należy. Ale kiedy chciałem włozyć wiertło w pompę 6mm to nie mogłem. Dopiero wiertło 5mm wsadziłem ale wszedło pod kontem co mnie zdziwiło. Więc ściągnąłem blokady i ustawiłem pierwsze pompę. Wiertło 6mm wszedło bardzo dobrze nie ruszało się na boki. Wiertło 5 latało na boki. Następnie sprawdziłem wał nie da się w znak wkręcić. Lusterkiem sprawdziłem wałek. Wyciecia się rozjeżdzały około 2-2,5mm. Teraz niech mi ktoś powie czy pompa razem z wałem i wałkami ma pasować na blokadach jednocześnie? Wiem, że 1.9 to ma być wszystko zgrane ale tu to nie wiem. I jeszcze jedno czy ktoś wie jaki gruby powinien być pręt od pompy?? Nie wiem czy będziesz miał tak łatwo z blokadą na pompie mało miejsca (pas przedni trochę przeszkadza) nie mówiąc o kanale heh.Szybkiej akcji☺ Na pompę znalazłem sposób, wymontowałem zamek z pasa i dostep był bardzo dobry Edytowane 10 Grudnia 2015 przez tomcio3
KrzysiekA4 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Tam ma wszystko pasować co do joty!.Blokada wału,wałków i na pompie,ma wszystko ze sobą grać bo inaczej komputer podaje błędne informacje względem mechaniki(bądź na odwrót).Chyba proste☺ Edytowane 10 Grudnia 2015 przez KrzysiekA4
tomcio3 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 Dzisiaj ustawiłem wszystko na znaki, lecz teraz mam problem z napięciem roki paska pompy. Może ktoś mi powiedzieć jak to się robi??
lukasz51237 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Może tutaj coś znajdziesz: http://www.a6klub.pl/audi-a6-c5-25tdi-jak-wyjac-napinacz-paska-wielokrokowego-vt16226.htm Edytowane 12 Grudnia 2015 przez lukasz51237
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się