Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z zapalaniem po wymianie rorządu audi v6 150ps AFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

Nie dawno kupiłem audi A4 B5 2.5 v6 150PS 1998r. Kod silnika AFB.

Auto paliło niewżne po jakim czasie, zawsze dobrze.

Ostatnio mechanik wymienił rozrząd i zaczęły się problemy.

Rano zamiast palić z drugiego lub trzeciego obrotu to jeszcze kręci.

Kiedy mija trzeci obrut zaczyna się odzywać tzn. Łapie i nie łapie i po chwili odpala.

Jak znowu go zagasze i po chwili odpale to jest dobrze.

Ale im więcej czasu minie od ostatniego odpalenia to coraz gorzej odpala.

Nawet jak silnik nie ostygnie całkiem to też ciężko zapala.

Dodam, że kiedy miał świece żarowe spalone to palił lepiej niż teraz kiedy ma wszystkie sprawne.

Teraz opisze co mechanik zrobił z grubsza.

a. wymienił filter paliwa.

b. odkrecał przewody od wtrysków aby wymienić uszczelkę pod klawiatórą.

c. Zbijał koła z roządu aby założyć pasek.

Kiedy wszystko poskładał , podłączył pod komputer i ustawił zapłon tak jak fabrycznie miał być.( tak chciałem)

Niestety szczęśliwy byłem do rana:(

Wróciłem do niego mówiąc że ciężko pali.

Powiedział, że może wtryski leją, albo pompa siada itd.

Ale w to nie wierze bo jedziłem nim i wszystko było w porządku przed wymianą.

Byłem na komputerze mając nadzieje że zle ustawił zapłon. Kolega pokazał że nie ma błędów i że zapłon jest ustawiony w normie.

Proszę doradzcie co zrobić :(

Edytowane przez tomcio3
Opublikowano

Może przestawił rozrząd o 1 ząbek i dlatego źle pali. Myślę, że musisz sprawdzić czy wszystko jest dokładnie na znakach.

Opublikowano

Może przestawił rozrząd o 1 ząbek i dlatego źle pali. Myślę, że musisz sprawdzić czy wszystko jest dokładnie na znakach.

Dzięki za radę:)

Sprawdzę to.

Czyli mam sprawdzić czy wałki są zgrane z wałem.. tak?

Opublikowano

Słabo się znam na 2.5tdi V6, ale wg mnie powinieneś sprawdzić czy pokrywają się znaki na wale i wałkach rozrządu, ponadto pompa wtryskowa też powinna być ustawiona "na znaki". Podejrzewam, że Twój mechanik po wymianie rozrządu ciachnął się o jeden ząbek, a może nawet i mniej na którymś kole i z tego to złe odpalanie.

Silnik pracuje tak samo jak przed wymianą? Jest słabszy, mocniejszy, cichszy, głośniejszy?

Opublikowano

Słabo się znam na 2.5tdi V6, ale wg mnie powinieneś sprawdzić czy pokrywają się znaki na wale i wałkach rozrządu, ponadto pompa wtryskowa też powinna być ustawiona "na znaki". Podejrzewam, że Twój mechanik po wymianie rozrządu ciachnął się o jeden ząbek, a może nawet i mniej na którymś kole i z tego to złe odpalanie.

Silnik pracuje tak samo jak przed wymianą? Jest słabszy, mocniejszy, cichszy, głośniejszy?

Słabo się znam na 2.5tdi V6, ale wg mnie powinieneś sprawdzić czy pokrywają się znaki na wale i wałkach rozrządu, ponadto pompa wtryskowa też powinna być ustawiona "na znaki". Podejrzewam, że Twój mechanik po wymianie rozrządu ciachnął się o jeden ząbek, a może nawet i mniej na którymś kole i z tego to złe odpalanie.

Silnik pracuje tak samo jak przed wymianą? Jest słabszy, mocniejszy, cichszy, głośniejszy?

Też mi się wydaje, że coś zkonocił..

Jutro spróbuje odpowietrzyć pompę vp44. Może tu coś schrzanił.

A potem potem zabiorę się za rorząd.

Silnik pracuje ładnie podobnie jak przed wymianą. Przyśpieszenie ma nawet ciut lepsze.

Opublikowano

Myślę, że pompa jest ok co najwyżej jest źle ustawiona. Ja bym jej na razie nie odpowietrzał, no chyba, że wiesz jak się za to zabrać, bo to kapryśne pompki :).

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

Nie dawno kupiłem audi A4 B5 2.5 v6 150PS 1998r. Kod silnika AFB.

Auto paliło niewżne po jakim czasie, zawsze dobrze.

Ostatnio mechanik wymienił rozrząd i zaczęły się problemy.

Rano zamiast palić z drugiego lub trzeciego obrotu to jeszcze kręci.

Kiedy mija trzeci obrut zaczyna się odzywać tzn. Łapie i nie łapie i po chwili odpala.

Jak znowu go zagasze i po chwili odpale to jest dobrze.

Ale im więcej czasu minie od ostatniego odpalenia to coraz gorzej odpala.

Nawet jak silnik nie ostygnie całkiem to też ciężko zapala.

Dodam, że kiedy miał świece żarowe spalone to palił lepiej niż teraz kiedy ma wszystkie sprawne.

Teraz opisze co mechanik zrobił z grubsza.

a. wymienił filter paliwa.

b. odkrecał przewody od wtrysków aby wymienić uszczelkę pod klawiatórą.

c. Zbijał koła z roządu aby założyć pasek.

Kiedy wszystko poskładał , podłączył pod komputer i ustawił zapłon tak jak fabrycznie miał być.( tak chciałem)

Niestety szczęśliwy byłem do rana:(

Wróciłem do niego mówiąc że ciężko pali.

Powiedział, że może wtryski leją, albo pompa siada itd.

Ale w to nie wierze bo jedziłem nim i wszystko było w porządku przed wymianą.

Byłem na komputerze mając nadzieje że zle ustawił zapłon. Kolega pokazał że nie ma błędów i że zapłon jest ustawiony w normie.

Proszę doradzcie co zrobić :(

Podejrzewam ze paliwo sie"cofa".Piszesz ze byl wymieniany filtr paliwa, być może gdzieś jest nieszczelność ( najczęściej na tym zaworku plastikowym). Sam filtr paliwa może być wadliwy, nieszczelny.

Edytowane przez krecik_20
Opublikowano

Myślę, że pompa jest ok co najwyżej jest źle ustawiona. Ja bym jej na razie nie odpowietrzał, no chyba, że wiesz jak się za to zabrać, bo to kapryśne pompki :).

Zaryzykuje :D

Choć to inna pompa niż w afn, to jednak odpowietrza się podobnie :grin:

Zrobie jak ten mechanik :naughty: i będzie moja audi palić jak dawniej.

Jutro chwila prawdy.

Opublikowano

Widzę, że wiesz z czym to się je :) Życzę powodzenia. Napisz jak po tym zabiegu odpala.

Opublikowano

Widzę, że wiesz z czym to się je :) Życzę powodzenia. Napisz jak po tym zabiegu odpala.

Posiadam kilka lat audi a4 b5 1.9 tdi w którym się trochę majsterkowało :grin: Ale ten niestety ni jak ma się do mojej audicy :disgust:

Zrobiłem odpowietyrzenie ale nic to nie dało:(

Nie tracąc czasu kupiłem nowy filter paliwa ale dalej tak samo :wallbash:

Opublikowano

Widzę, że wiesz z czym to się je :) Życzę powodzenia. Napisz jak po tym zabiegu odpala.

Posiadam kilka lat audi a4 b5 1.9 tdi w którym się trochę majsterkowało :grin: Ale ten niestety ni jak ma się do mojej audicy :disgust:

Zrobiłem odpowietyrzenie ale nic to nie dało:(

Nie tracąc czasu kupiłem nowy filter paliwa ale dalej tak samo :wallbash:

szukaj nieszczelności przy filtrze, przelewach itp. Może zawór zwrotny w pompie nie trzyma.

Opublikowano (edytowane)
,,szukaj nieszczelności przy filtrze, przelewach itp. Może zawór zwrotny w pompie nie trzyma''

Filter raczej odpada załozyłem drugi nowy, zaciski nowe. Brak bombelków po odpowietrzeniu. Nawet przy przygazowaniu.

Zawór w pompie raczej dobry bo przed wymianą rorządu wszystko było ok.

Problem musi być chyba w rorządzie lub sensor temperatury bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Edytowane przez tomcio3
Opublikowano

Myślę, że musisz zwalić przód i sprawdzić czy wszystkie znaki się dobrze pokrywają. Ja bym gnębił mechaniora z tym, bo to po jego robocie autko nie zachowuje się jak trzeba :)

Opublikowano

Silnik sprawdzić na blokadach czy dobrze rozrząd ustawiony.

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem czujnik położenia wału ale jest dobry 860(ohm). Jutro jak się uda dostanę zestaw do blokady rorządu :) i dowiem się w końcu jak jest naprawdę.

Opublikowano

Nie wiem czy będziesz miał tak łatwo z blokadą na pompie mało miejsca (pas przedni trochę przeszkadza) nie mówiąc o kanale heh.Szybkiej akcji☺

Opublikowano (edytowane)

Tak więc dzisiaj sprawdziłem rorząd.

Po włożeniu blokady w wał i wałek wszytko się zgadzało jak należy.

Ale kiedy chciałem włozyć wiertło w pompę 6mm to nie mogłem.

Dopiero wiertło 5mm wsadziłem ale wszedło pod kontem co mnie zdziwiło.

Więc ściągnąłem blokady i ustawiłem pierwsze pompę.

Wiertło 6mm wszedło bardzo dobrze nie ruszało się na boki.

Wiertło 5 latało na boki.

Następnie sprawdziłem wał nie da się w znak wkręcić. Lusterkiem sprawdziłem wałek. Wyciecia się rozjeżdzały około 2-2,5mm.

Teraz niech mi ktoś powie :( czy pompa razem z wałem i wałkami ma pasować na blokadach jednocześnie?

Wiem, że 1.9 to ma być wszystko zgrane ale tu to nie wiem.

I jeszcze jedno czy ktoś wie jaki gruby powinien być pręt od pompy??


Nie wiem czy będziesz miał tak łatwo z blokadą na pompie mało miejsca (pas przedni trochę przeszkadza) nie mówiąc o kanale heh.Szybkiej akcji☺

Na pompę znalazłem sposób, wymontowałem zamek z pasa i dostep był bardzo dobry ;)

Edytowane przez tomcio3
Opublikowano (edytowane)

Tam ma wszystko pasować co do joty!.Blokada wału,wałków i na pompie,ma wszystko ze sobą grać bo inaczej komputer podaje błędne informacje względem mechaniki(bądź na odwrót).Chyba proste☺

Edytowane przez KrzysiekA4
Opublikowano

Dzisiaj ustawiłem wszystko na znaki, lecz teraz mam problem z napięciem roki paska pompy.

Może ktoś mi powiedzieć jak to się robi??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...