JACKUZ Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 witam jak w temacie dziwnie zachowuje się moje auto podczas jazdy jest to A4 ALLROAD 2012r,otóż podczas jazdy na wprost nawet na gładziutkiej i równej drodze kierownica zachowuje się tak że muszę cały czas delikatnie korygować w prawo lub lewo jest to bardzo delikatny ruch a na kole kierownicy czuć taki malutki przeskok o jeden ząbek i wtedy albo ucieka lekko w prawo lub w lewo.Auto po równej drodze zachowuje się jak by jechałko w koleinach ,dodam że po sprawdzeniu zawieszenia nie ma żadnych luzów i nic nie ściąga na postoju servotronic działa płynnie i leciutko jeśli ktoś wie co to jest proszę o info.pozdrawiam Jacek
wrclaguna Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 na pewno jest servotronik ? w aucie jest aktywy układ kierowniczy ?
JACKUZ Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2015 nie wiem czy dobrze kumam servotronic to takie wspomaganie elektryczne że na postoju lub wolnej keździe kręce leciutko a podczas jazdy zwieksza się opór jeśli to jest servotronic to ja tak mam a co to aktywny układ kierowniczy ?
wrclaguna Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Jak masz mozliowsc to zrob scan ze sterowników :TU masz tematy do poczytaniahttp://a4-klub.pl/index.php?/topic/274562-montaz-przekladni-kierowniczej-ze-wspomaganiem-servotronic-2008-2012/http://a4-klub.pl/index.php?/topic/271003-montaz-i-dzialanie-ads-audi-drive-select-2008-2012/
ppa4 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 JACKUZ mam dokładnie to samo ... zawieszenie 1BA, ostatnio miałem rozpinane zawieszenie bo wpakowałem poliuretany do banana i smarowane zawieszenie, żadnych luzów (poza potencjalnie lekkim na przegubie wewn.) nie mam, sprawdzane masę razy... jak stoję na postoju i ruszę kierą o milimetr to widzę ruch koła, więc luzów na maglu czy drążkach chyba nie ma, oczywiście jak odpuszczę siłę z kiery to się ona 'cofnie' do pozycji wyjściowej - to chyab normalne bo za mało skręciłem koło.. ?Jakby za czuły servo nawet na ustawieniu dynamic ... Natomiast w ruchu, ciągle muszę korygować leciutko kierownicę, prawo i lewo i być 'czujnym' ... strasznie to wpieniające. Za kilka dni na pewno zrobię pełną geometrię... poza tym nie mam pomysłu. A jak się u Ciebie zachowuje auto jak dasz na maxa pedał w podłogę np na 2ce i pociągniesz pod odcięcie ? Mi lubi pomyszkować ... na zakrętach z gazem, i przy wybojach, buja nim niemiłosiernie ... zastanawiam się czy amory nie umierają ...
collega Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Witam Podepne sie pod temat bo unie ten sam problem a4 avant sline 2012fl jak jade z prędkością tak 120-140 po prostej drodze kierownica robi sie strasznie czula na ruch wystarczy lekko ruszyc a auto chodzi po pasie jak by dosc mocny wiatr we mnie uderzał co dziwne jak puszczam kierownice auto jedzie prosto i na zakretach tez wszystko jest ok :/ udalo sie komus doisc co to moze byc ?
kobuzzz Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Może zawór od servotronica się skończył i kiera leciutko chodzi i buja samochodem? Błędy szczytane?
ppa4 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Servo by zgłaszało błedy jakby się 'kończyło' ? BO u mnie błedów brak, wszędzie cisza ... a troszkę myszkuje ...
collega Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) U mnie brak bledow kierownica chodzi lekko przy malych predkosciach i twardnieje przy wiekszych z tym ze przy wiekszych predkosciach mimo iz jest twarda lekki ruch na kierownocy robi dosc gwaltowny ruch samochodu Edytowane 22 Grudnia 2015 przez collega 1
kobuzzz Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Po puszczeniu kiery samochód jedzie prosto? Sprawdź na postoju jak reaguje koło na ruch kierownicą☺ delikatnie ruszaj kierownicą i patrz jak mocno skręca koło tak jak kiedyś sprawdzało się luzy układu kierowniczego w polonezie?
collega Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Jak puszcze kiere jedzie prosto nie wiem czasem czy nie musze sie po prostu przyzwyczajc do tego ukladu wczoraj to testowalem i wydaje mi sie ze ten dziwny ruch moze byc wywolany przez nierownosci na drodze mam kola 18 245/40 i czasem mnie w nie wciaga co skutkuje tez takim glupim ruchem samochodu
mlody020 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) A jest zmiana w zachowaniu kierownicy jak przełączasz między trybami jazdy (comfort-auto-dynamic-indywidual) Powinna być i to mocno odczuwalna, a zwłaszcza między comfort, a dynamic nawet jak jedziesz wolno. Dziwne zachowanie o którym piszesz Jak puszcze kiere jedzie prosto nie wiem czasem czy nie musze sie po prostu przyzwyczajc do tego ukladu wczoraj to testowalem i wydaje mi sie ze ten dziwny ruch moze byc wywolany przez nierownosci na drodze mam kola 18 245/40 i czasem mnie w nie wciaga co skutkuje tez takim glupim ruchem samochodu Mam podobne koła jak Ty tylko 18 245/45 letnie i objawów takich jak Ty masz nie stwierdziłem, auto jedzie jak po szynach Edytowane 23 Grudnia 2015 przez mlody020
Gość Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Uklad kierowniczy w b8 np w stosunku do b6 ulegl mocnej poprawie i czulosci, auto prowadzi sie stabilniej i precyzyjniej jednak np do pewnosci prowadzenia jaka jest w bmw jeszcze daleko. W kazdym razie ruch kierownicy o ktorym mowisz jest naturalny, uklad przy duzych predkosciach jest duzo sztywniejszy i szybciej przenosi sie na droge tym bardziej przy duzych kapciach i aktywnym trybie dynamic. Zaloz mniejszy profil opony i zobaczysz roznice. Tak wiec nie martw sie na zapas. All ok. Generalnie b8 swietnie sie prowadzi po autostradach
collega Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 To juz nie wiem co to moze byc zauwazylem jakby lekkie drgania na aucie w okolicy 130km/h przy wiekszej predkisci ustaja no i wracajac z pracy przy predkosci 180 jest masakra auto wydaje mi sie ze sciaga w lewo chyba ze znowu wciagalo mnie w jakas mała koleine ale kontrujac przy tej predkosci przod lata po calym pasie i teraz nie wiem czy cos nie tak z zawieszeniem moze byc skoro zbieznosc wyszla ok ? Auto ma 3lata i 130k przebiegu A jest zmiana w zachowaniu kierownicy jak przełączasz między trybami jazdy (comfort-auto-dynamic-indywidual) Powinna być i to mocno odczuwalna, a zwłaszcza między comfort, a dynamic nawet jak jedziesz wolno. Dziwne zachowanie o którym piszesz Jak puszcze kiere jedzie prosto nie wiem czasem czy nie musze sie po prostu przyzwyczajc do tego ukladu wczoraj to testowalem i wydaje mi sie ze ten dziwny ruch moze byc wywolany przez nierownosci na drodze mam kola 18 245/40 i czasem mnie w nie wciaga co skutkuje tez takim glupim ruchem samochoduMam podobne koła jak Ty tylko 18 245/45 letnie i objawów takich jak Ty masz nie stwierdziłem, auto jedzie jak po szynach
JACKUZ Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 collega jeśli piszesz o drganiach to koniecznie sprawdź zawieszenie /końcówki drążków,wachaczy,stabilizatorów/ a prędzej to wina żle wyważonych opon lub felernej opony.Ja zakupiłem A4 ALLROAD QUATTRO 2012r w pażdzierniku 2015 177KM podciągniąłem na hamowni do prawie 200KM I 420Nm autko jeździ super nic nie drży nie częsie nawet przy 220 km/h tylko drażni mnie ten malutki odczuwalny przeskok na kole kierownicy przy jeździe na wprost jak by to był potencjometr od siły głosu przy radiu i odczuwalny jest przy każdej prędkości od chwili ruszenia no i muszę lekko korygować tor jazdy. Pojade nie bawem na wymiane oleju do aso niech to sprawdzą. pozdrawiam
komoornik Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Raczej nie ma co sprawdzać. Też tak mi się zachowuje układ kierowniczy, zauważyłem to właściwie wtedy gdy chciałem sprawdzić czy auto mi ściąga. I tak na początku myślałem, że mi ściąga na prawo jednak po odbiciu w lewo i puszczeniu kierownicy zaczął ściągać na lewo.
collega Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 collega jeśli piszesz o drganiach to koniecznie sprawdź zawieszenie /końcówki drążków,wachaczy,stabilizatorów/ a prędzej to wina żle wyważonych opon lub felernej opony.Ja zakupiłem A4 ALLROAD QUATTRO 2012r w pażdzierniku 2015 177KM podciągniąłem na hamowni do prawie 200KM I 420Nm autko jeździ super nic nie drży nie częsie nawet przy 220 km/h tylko drażni mnie ten malutki odczuwalny przeskok na kole kierownicy przy jeździe na wprost jak by to był potencjometr od siły głosu przy radiu i odczuwalny jest przy każdej prędkości od chwili ruszenia no i muszę lekko korygować tor jazdy. Pojade nie bawem na wymiane oleju do aso niech to sprawdzą. pozdrawiam Zawieszenie sprawdzalem wszystko ok kola tez wywazalem ale co dziwne drgania ustaly same z siebie z jazda na wprost tez raczej problemu u mnie nie ma czasami jak jade i sa jakies nierownosci na drodze to mnie w nie wciaga i musze kontrowac czuc to tak jak by stabilizatory byly wybite ale sa w bardzo dobrym stanie . Przeloze jeszcze kola przod na tyl jak sie cieplej zrobi i zobaczymy co bedzie a co do tego przeskoku to czytalem duzo w internecie ludzie pisali ze dopiero po wymianie magla na gwarancji wszystko chodzilo ok mozesz sobie wpisac na youtube audi a4 nochty steering i zobaczyc czy u ciebie tez tak to wyglada
Marek.pl Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Nie do końca możemy za to pochwalić syntetyczny i pozbawiony „czucia” układ kierowniczy oraz zawieszenie, którego zestrojeniu brakuje harmonii. Na poprzecznych fałdach podwozie A4 stuka i wprawia samochód w nerwowe ruchy Takie lub podobne podsumowanie porównań możemy przeczytac na wielu opiniach o Audi A4.To jest przewaga dzięki technice Najpierw koła szybko na Huntera,wyważenie ,test drogowy itd,.Geometria w ASO audi.Jabym jescze poprosił ASO o jazde testową A4 B8 lift (jescze mają co prawda z 5-15K przebiebu) Edytowane 19 Stycznia 2016 przez Marek.pl
Tas83pl Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 tylko drażni mnie ten malutki odczuwalny przeskok na kole kierownicy przy jeździe na wprost jak by to był potencjometr od siły głosu przy radiu i odczuwalny jest przy każdej prędkości od chwili ruszenia Witam,też tak mam. Czy jest to normalne?
robsonh.77 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam jeśli czujecie na kierownicy że zachowuje się jak potencjometr od radia przy delikatnym skręcaniu jadąc na wprost to nie szukajcie winy w zawieszeniu bo szkoda casu i kasy . U mnie jest tak samo tylko na szczęście wraca do normy po 5 min jazdy , albo jeśli odpalę silnik około 5 min np. zima skrobanie szyb i po tym czasie jadę to jest ok. byłem w serwisie żadnych błędów testowali auto i stwierdzili że nic nie czują , według mnie jest to wina sterownika albo oprogramowania ,podobny temat widziałem z USA ale teraz nie mogę go znaleźć tam kolega pisał że pomogło wgranie softu od nowa Witam Oto odpowiedz na problem z kierownicą jest to wada fabryczna Audi dotyczy to w dużej większości rocznika z 2012 roku ,przyczyną jest powstające pole elektromagnetyczne silnika wspomagania kierownicy rozwiązanie banalne wgranie nowego softu do sterowania soft jest dostępny w ASO od 2015 r wtedy to audi zlokalizowało ten problem Koszt w ASO to około 300 zł nowy TPI i po sprawi nie będę tu podawał całego numery softu bo może wasze auto ma trochę inny TPI................ Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez robsonh.77
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się