Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie dotyczące techniki jazdy manualem w B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Może temat lekko głupi, jednak nurtuje mnie jedna sprawa.

Na jakich obrotach powinniśmy starać się utrzymywać silnik podczas jazdy, aby

było to najkorzystniejsze dla samochodu no i też naszego portfela ?

Często w terenie miejskim jadąc np. 60 km/h nie wiem czy

trzymać 2K RPM na 3-biegu czy wrzucic 4-bieg i mieć 1500 RPM, gdzie

już lekko czuć że auto nie ma mocy.

Może jest gdzieś opisane np. w instrukcji jak powinno się

posługiwać manualem.. ?

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

Opublikowano

Jeżeli nie masz instrukcji to znajdziesz ją w necie albo podaj mi adres email to Ci wyślę. Z mojego doświadczenia mogę stwiedzić, że lepiej kręcić około 2000 obr/min. Instrukcja natomiast mówi żeby zmieniać bieg na wyższy przy tych obrotach. W trasie zdarza mi się jechać 1800 obr ale nigdy mniej.

Opublikowano

Witam.

Może temat lekko głupi, jednak nurtuje mnie jedna sprawa.

Na jakich obrotach powinniśmy starać się utrzymywać silnik podczas jazdy, aby

było to najkorzystniejsze dla samochodu no i też naszego portfela ?

Często w terenie miejskim jadąc np. 60 km/h nie wiem czy

trzymać 2K RPM na 3-biegu czy wrzucic 4-bieg i mieć 1500 RPM, gdzie

już lekko czuć że auto nie ma mocy.

Może jest gdzieś opisane np. w instrukcji jak powinno się

posługiwać manualem.. ?

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

hej Patryk,

zasada jest prosta: jezeli nie rozpedzasz auta tylko jedziesz stałe 60 kmh po rownej drodze to smiało 4 bieg, natomiast nie powinno sie z niskich obrotow rozpedzac samochodu bo to duze obciazenie dla dwumasu, silnika itd

Opublikowano

Fis sygnalizuje kiedy zmieniać bieg na wyższy, ale moim zdaniem często są to za niskie obroty

Opublikowano

Fis sygnalizuje kiedy zmieniać bieg na wyższy, ale moim zdaniem często są to za niskie obroty

Zgadzam się z wypowiedzą powyżej.Minimale obroty to 1500 jeżeli chcemy utrzymać dłuższą żywotność dwumasy

Opublikowano

Fis nie sugeruje tylko ekonomiczne spalanie a nie komfort jazdy tak jest w instrukcji,napisane jest także żeby nie sugerować się tymi wskazaniami w 100% ponieważ sa rozne warunki jazdy

Opublikowano

W ogóle się nie sugerować, albo najlepiej wyłączyć to ustrojstwo, jeśli chcecie dobrze dla silnika, turbiny i dwumasy. Oszczędności? - Wolne żarty. Naprawa wyjdzie drożej. Podobnie z systemem start/stop. Wyłączać. Złudne oszczędności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...