Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dymi na biało na zimnym


mateusz16

Rekomendowane odpowiedzi

Remont glowicy,

Uszczelki pd

Uszczelka glowicy

Uszczelka vacum,

Szklanki

Paneweczki walka

Usluga serwisowa i masz. 1,5-2,5k zalezy od mechanika i regionu Polski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mateusz16 na regeneracji głowicy nie wolno oszczędzać. Prawie zawsze dochodzą dodatkowe koszty...Lepiej zrobić wszystko za jednym podejściem.I cieszyć się z jazdy

W moim Avancie suma wyszła około 1200zł. To barrdzooo mało!Mam znajomego ,porządnego mechanika który zna się na rzeczy i ze spokojną głową zostawiam mu swoją lalkę. :decayed:

Sam komplet uszczelek na górę silnika + uszczelki turbiny + szpilki głowicy i oleje to wydatek około 450-700zł. :kwasny:

A robocizna w specjalistycznym warsztacie,zajmującym się regeneracją głowic to następne 250-500zł Koniecznie musisz sprawdzić szczelność! A dalej to oni już sami wiedzą co robić...

zazwyczaj suma wychodzi okrągła,ale mocno zależy to od regionu Polski,uczciwości warsztatu świadczącego usługę oraz dostępu do części zamiennych.

Podstawa to sprawdzony mechanik! Głowicę można wysłać na regenerację kurierem.

Pozdrawiam serdecznie i Wytrwałości

Edytowane przez Mateusz Bekier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam filmik jak wygląda dym.

Sytuacja wygląda tak,

Dym pojawia się 1 minute i 30 sekund po odpaleniu, po 2 minutach wygląda tak jak na filmie. Po 6 minutach zaczyna słabnąć i w 7 minucie już go nie ma. Udało mi się tylko taki krótki filmik nagrać, za tydzień postaram się nagrać jak to wygląda od początku do końca.

Edytowane przez mateusz16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pewnie z 1,5k zalezy co tam wiecej

MoLiwe ze uszczelniacze zaworowe sa do wymiany i olej scieka po zaworach do cylindra i zanim go silnik wypali to dymi przez jakiś czas. Uszczelnienia da sie wymienić bez sciągania głowicy chociaz jest to praca bardzo mozolna i czasochlonna mechanik pewnie z 300 zl za coś takie każe albo i więcej ja za mniej niz 300 bym tego nie zrobil. Trzeba miec przyrząd do wciśnięcia sprężyny, zwalić walek wyjąć szklanke tylko niepomieszac szklanek lepiej po kolei robić

No i warto wspomnieć że to robota dla ogarnieętych i spokojnych , bo w roztargnieniu można wrzucić zawór do cylindra :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam i tak tego nie zrobi to już zaawansowana dłubanina, kliny wyjąc to masakra, i podstawowa rzecz tłok nad którym wymieniamy uszczelke zawora musi być maksymalnie w górze inaczej wpadnie nam zawór do cylindra jak to napisał Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dymienie czasem nie wynika z różnicy temperatur,jakby był to olej mocno zafajdany byłby też wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem czy zimą dym jest identyczny. Więc raczej jest jakiś powód.

Końcówki wydechu podczas mycia wycieram i po krótkim czasie są czarne no ale to diesel więc raczej normalne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz dziury w calym, jeździj i ciesz sie ze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał ma rację :decayed:

Jeżeli to nawet jest dymek , a pojawia się raptem na kilka minut podczas rozgrzewania auta, a płynów eksploatacyjnych nadmiernie nie ubywa , to nie ma się co stresować, auto ma w końcu 13 latek i Bóg wie ile kilometrów za sobą :P

Jakby ten dymek miał zabarwienie niebieskie, to wskazywało by na uszczelniacze trzonków zaworowych, wtedy ewentualnie przy wymianie rozrządu można by było pomyśleć o ich wymianie, specjalnie się za to brać - bez sensu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozrządzie moge jeszcze 30 tysięcy zrobić. Najwyrzej przy wymianie rozrządu wymienie te uszczelniacze. Na razie odpuszczam temat. Dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dodam 3 grosze od siebie.Miałem podobny dymek. Oleju praktycznie nie brał na 10tyś -600-800ml.Walnięty przepływomierz miałem.Wymieniłem, dymił delikatnie mniej.Ale podobnie jak u Cb. Mateusz16

Kilometrów trochę zrobiłem bo z 16tyś. było oki.Do czasu aż przegoniłem porządnie rozgrzane auto.do 160km/h.

Jest pewne że: Pomiar Ciśnienia Sprężania powinien wszystko wyjaśnić!W Warsztacie Zrobią go przez świece bez wysiłku.U mnie były nieszczelne 2 zawory wydechowe..

Oby jak najdłużej polatał.Pozdrawiam

Edytowane przez Mateusz Bekier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna jestem posiadaczem audi a4b6 1.9tdi (avf) zauważyłem że po nocy jak silnik jest zimny auto po odpaleniu zakopci, kolor dymu jest niebiesko/szary, auto nie ma problemów z zapłonem, pali na dotyk obojętnie czy zimny czy rozgrzany, silnik ma moc, chodzi równo, auto zakopci tylko na zimnym silniku, sprawdziłem czy w rurze między turbina a intercoolerem jest olej i okazało się że nie ma. Byłem sprawdzić korekcje na pompowtryskach i są ok, mechanik podejrzewa że mogą to być uszczelniacze zaworowe. I moje pytanie czy może być to coś jeszcze poza uszczelniaczami ? 
Nagrałem filmik ja wygląda dym: 


Z góry dziękuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli takiego bąka puszcze tylko rano lub po kilkunastogodzinnym postoju , a później już nie dymi , to na 95% jest to wina uszczelniaczy zaworowych :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, takiego dymka puści tylko po postoju, mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego czy takie nieszczelne uszczelniacze mają bardzo negatywny wpływ na silnik? Chodzi mi tutaj o to czy muszę zrobić te uszczelniacze jak najszybciej czy po prostu mieć to na uwadze, kontrolować olej i zrobić je za jakiś czas :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz z tym śmiało jeździć.

Oczywiście kontroluj poziom oleju, bo bez dolewek między wymianami pewnie się nie obejdzie :decayed:

Jak będzie łykał litr czy dwa od wymiany do wymiany to nie widzę sensu specjalnie bebeszyć silnik by to naprawiać, co innego jakbyś miał to wymiany wałek rzozrządu czy szklanki, albo chociaż sam rozrząd, to wtedy przy okazji aż się prosi by to zrobić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, narazie będę z tym jeździć i zrobie to przy okazji wymiany rozrządu, dziękuję za pomoc :wink:

Edytowane przez michal246
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...