Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CZERWONY T5.2


griga-st

PAKIET EDITION   

18 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zakladac pakiet EDITION ?

    • Zakladaj. Dodaje sportowego charakteru.
      9
    • Nie! Naklejki i czarny dach to wiocha.
      9


Rekomendowane odpowiedzi

Melduję się jako były i przyszły właściciel Multivana.

Świetnie wygląda i dobrze jedzie :thumbup1:

T4 zjeżdżałem komplet opon w każdy sezon,bardzo często ciągał dwu osiową przyczepkę,a po 480tkm miał jeszcze ori,turbo,sprzęgło,wtryski i tylne zawieszenie.

Niestety nie będzie już takiego motoru jak 2,5 R5 z Tczwórek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak chcesz tak dalej jeździć to nie kupuj nowego t5 :( bynajmniej nie 2.0 i 2.5 z początku produkcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba uważać na kilka rzeczy przy kupnie. O wytrzymałości T4 można zapomnieć.  Problem rdzy poprawiony.  W T6 słyszałem jest nienaprawialny silnik. W razie awarii, tylko wymiana. Cokolwiek to miało by znaczyć.

Chłodno myśląc to tzw. "kultowe" auto z bardzo wygórowaną ceną;)

Jak tam Miodzio z twoim silnikiem? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik umarł (zatarł się). dłuuugo szukając kupiłem cały nowy (NOWY) słupek kompletny z turbinami wtryskami etc..... bez EGR-a z 2015r  od gościa który handluje częściami tylko grupy VAG  Faktura gwarancja etc.. Całość za jedyne 16,500zł :decayed: Potem szybki montaż przy okazji nowy dwumas olej w skrzyni i w napędzie.  Wszystko zamknęło się w cenie ponad 21.000zł !!! Po tygodniu wydmuchało uszczelkę pod głowicą poszedł olej do wody i  rozbiegało silnik oraz  rozwaliło turbo:facepalm: (no comment) . W tym momencie składam stary zatarty silnik wymieniając wszystko po drodze.  Jeżeli chodzi o VW  to w moim przypadku nawet nie  chcę splunąć w jego stronę.  

Tak w ramach ciekawości to silnik zatarł się bo szlag trafił pompę olejową ( podobno taka wada)  Na samo słowo wada dostaję drgawki.  Tak wyglądają panewki. Jak wygląda reszta silnika nie pytaj :facepalm:IMG_20170516_195957.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, współczuję. Fajne wakacje by były za ta kaskę. O nerwach nie wspomnę...  Na niemieckich stronach piszą ze to wina chłodnicy spalin. Konkretnie powłoka która odchodzi i dostaje się do cylindrów. Awaryjność tego silnika jest tak wysoka ze zakrawa to wręcz na celowe działanie. Cena dodatkowej gwarancji/ubezpieczenia/  w VW to 2300€ na dwa lata z ograniczona kilometrówką o ile pamiętam :o  Przydało by się podumać czy można ten silnik udoskonalić jakoś na fabrycznych częściach.  

Do auta założyłem ori bagażnik rowerowy który wcześniej pomalowałem proszkowo na czerń w połysku. Cena to 60€ z wcześniejszym piaskowaniem.  Zamierzam to samo zrobić z felgami bo jakość powłoki naprawdę wysoka.  Szukam jakiś dobrych dywaników gumowych bo oryginalne podobnie jak w A4/5 to kaszana a nawet gorzej. Podłoga jest pod skosem i cala woda spływa pod fotel. Także jak ktoś ma sprawdzonego producenta to proszę o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3tdo28o3.jpg

gcf5fr7h.jpg

 

Do bagażnika na rowery przykręciłem trzymak do nart thule.  Minus taki ze jak przyjeżdżam do domu to są ubrudzone od soli. Plus to ze ściągam bez ceregieli i żadnych tam worków. O szpanie nowymi dechami nie wspomnę:))))

 

W Rajchu panika na kopciuchy i stosunkowo tanio można wyrwać fajna sztukę.  Czy Prosiak na wachę to jeszcze Prosiak, sprawa dyskusyjna:)  Ale znaczek na masce jest;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne OT o którym muszę tutaj wspomnieć bo mnie szl.... trafia:

qridcn6i.jpg

mt8n6pvh.jpg

Zmieniałem olej w mojej pierwszej A4 która sprzedałem z "wiecznym serwisem" ;)  Niestety nie miałem czasu zrobić tego w ubiegłym roku wiec właścicielka zrobiła to w "warsztacie" w Bolesławcu...  Podejrzewam ze imbecyl odkręcał to kluczem pneumatycznym i nie przełączył obrotów. Wydaje mi się ze jest niemożliwe ręcznym kluczem tak rozwalić miski... Właścicielka obiecała mi znaleźć adres i nazwę paprochów. Nie omieszkam go zamieścić w odpowiednim dziale. O trzech wizytach w ASO we Wrocku z banalnym błędem przepustnicy nie wspomnę. Poprostu ręce opadają...

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎05‎-‎30 o 22:11, griga-st napisał:

Do bagażnika na rowery przykręciłem trzymak do nart thule.  Minus taki ze jak przyjeżdżam do domu to są ubrudzone od soli. Plus to ze ściągam bez ceregieli i żadnych tam worków. O szpanie nowymi dechami nie wspomnę:))))

 

W Rajchu panika na kopciuchy i stosunkowo tanio można wyrwać fajna sztukę.  Czy Prosiak na wachę to jeszcze Prosiak, sprawa dyskusyjna:)  Ale znaczek na masce jest;)

Zdjęcie z nartami było robione teraz ? Gdzie jest jeszcze tyle śniegu ?

Tak jak nie lubię brązowego koloru tak Cayenne z takim lakierem podoba mi się :)

V6 czy V8 ?  20" czy 21" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21":]

Niedługo minie dwa lata od kupna T5.   Auto budzi skrajne emocje. Rozpoznawalność i powód do rozpoczęcia rozmów nieporownywalny z innymi markami. Zwłaszcza jak z tyłu wiszą rowery albo narty, czy na dachu leży SUP.  Z kolei ilość niedopracowanych elementów wręcz poraża w tym aucie... Np. Składane lusterka bez funkcji sterowania z pilota. Czyli przed wysiadnięciem z auta na ruchliwej ulicy trzeba najpierw otworzyć okno żeby zobaczyć czy coś nie jedzie. Szyby zamykają się z kluczyka:). Głupi uchwyt na kubki: przy wkładaniu i wyjmowaniu naciska się  przycisk od swiateł awaryjnych. Forma tego uchwytu jest taka że po pewnym czasie "wypluwa" go z niego. Kupuję kawę na MD. 5km dalej kubek ląduje na kolanach kierowcy albo pasażera. :/ Półosie na frezie nie są nasmarowane. Efekt jest taki że uszkodzeniu ulegają zabieraki w skrzyni. Zabieraki nie występują jako część zamienna. Kupujemy skrzynię za 5tys.€ plus vat. Nowa skrzynia ma smar w zabierakach :))))  O silnikach BiT nie ma co pisać.  Auto kolegi powyżej nie jest wyjątkiem tylko regułą. Silniki TSI od ok.2014 mają poprawione tłoki ale problem nagaru pozostał. Cały czas pierwsza generacja.

Mam nadzieję że kolega @miodzio opowie cos więcej o swoich perypetiach.

Kolega @GILI już po zakupie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy felunek na zimę (Amarok 19") i poproszkowany  bagażnik.  Dodatkowo kilka fotek dla rozruszania bo ostatnio rzadko tu niestety bywam.  Lampy na poliftowe bym zmienił w prosiaku ale numer do Laguny  gdzieś posiałem :/

2kbzgbnl.jpg

b3q67jwp.jpg

eekulwmx.jpg

qffcopoc.jpg

n5jflk5l.jpg

y2za52st.jpg

l9awlnj9.jpg

blrhwocd.jpg

jzhfjxq6.jpg

ps7hfngj.jpgsm64xct2.jpg

4dxx67oq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

255/40. Nie mogą być inne bo tylko takie 19 maja indeks obciążenia 100.  Jeszcze gwoli wyjaśnienia dlaczego nie 20":  Przy takim rozmiarze felgi musiał bym założyć opony 275.  Co to znaczy przy 140KM nie muszę chyba tłumaczyć.

Prosię to V6. Nawet nie wiedziałem ze były v8.  W porównaniu do A5 jest wyczuwalnie słabszy.  Ale spalanie jest trochę mniejsze.

 

Musze wymienić olej w skrzyni DSG (60Tkm).  ASO nie robi wymiany dynamicznej. Mam pojechać na tam gdzie to robią ? Cena porównywalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎07 o 20:59, griga-st napisał:

Jeszcze gwoli wyjaśnienia dlaczego nie 20":  Przy takim rozmiarze felgi musiał bym założyć opony 275.

Prosię to V6. Nawet nie wiedziałem ze były v8.  W porównaniu do A5 jest wyczuwalnie słabszy.  Ale spalanie jest trochę mniejsze.

 

 

Są Cayenne z dieslem 4.2  V8 ( Cayenne Diesel S ).

255/35 na 20" w Niemczech nie przeszłoby TUV ?

Oczywiście 19" to bardzo słuszny rozmiar na zimówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, 4.2? Nie wiedziałem.  To ten co w Pathonie i Q7?

Opony 20" z indeksem 100(800kg) dopiero od 275. Ja ma DMC 3000kg(1550 przód, 1575tył).

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym sie poradzić odnośnie VW. Mam 2.0 TDI 140 km z 2009 roku oznaczenie silnika CAAC. Nie moge zaleźć informacji po ilu km wymienic rozrząd, w serwisie VW powiedzieli mi ze 1 wymiana na 210 tys, co wydaje mi sie bardzo duzo. Jaki interwał jest mniej więcej przewidziany? A druga sprawa jak w tym silniku rozwiązany jest napęd pompy olejowej? Dalej jest imbus? Możesz coś więcej mi w tym temacie nakreślić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zemis napisał:

Chciałbym sie poradzić odnośnie VW. Mam 2.0 TDI 140 km z 2009 roku oznaczenie silnika CAAC. Nie moge zaleźć informacji po ilu km wymienic rozrząd, w serwisie VW powiedzieli mi ze 1 wymiana na 210 tys, co wydaje mi sie bardzo duzo. Jaki interwał jest mniej więcej przewidziany? A druga sprawa jak w tym silniku rozwiązany jest napęd pompy olejowej? Dalej jest imbus? Możesz coś więcej mi w tym temacie nakreślić? 

210000km lub 5 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dev napisał:

210000km lub 5 lat

Czyli rzeczywiście tyle. Dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadko tu ostatnio zaglądam :/   Na androidach A4 strasznie muli w porównaniu do innych for...

Jeżeli chodzi o walki w T5 lift, to jest różnica: Transportery ich nie mają , a Multivany i Californie mają.   To są już poprawione "ołówki".  Ludzie generalnie nie piszą o problemach z nimi.  Sytuacja adekwatna do A4 B8.

W  bodajże 2013 wprowadzili silniki 103kw o kodach CCHA i CCHB. Ten pierwszy jest do Multi i Cali.  Wadą  tych silników jest urywający się pasek wieloklinowy.  Mi urwał się już przy ok. 15 tys.  Na szczęście na postoju. Jest na to akcja. Juz druga z kolei. Często wkręcają się sznurki i urywa się pasek rozrządu.  Zbiera się tez sporo syfu z trącego o rolkę paska.  Także na te 200tys., czy 5 lat to  z rezerwą bym patrzył.                                                                                                                                                                                    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, griga-st napisał:

Zadko tu ostatnio zaglądam :/   Na androidach A4 strasznie muli w porównaniu do innych for...

Jeżeli chodzi o walki w T5 lift, to jest różnica: Transportery ich nie mają , a Multivany i Californie mają.   To są już poprawione "ołówki".  Ludzie generalnie nie piszą o problemach z nimi.  Sytuacja adekwatna do A4 B8.

W  bodajże 2013 wprowadzili silniki 103kw o kodach CCHA i CCHB. Ten pierwszy jest do Multi i Cali.  Wadą  tych silników jest urywający się pasek wieloklinowy.  Mi urwał się już przy ok. 15 tys.  Na szczęście na postoju. Jest na to akcja. Juz druga z kolei. Często wkręcają się sznurki i urywa się pasek rozrządu.  Zbiera się tez sporo syfu z trącego o rolkę paska.  Także na te 200tys., czy 5 lat to  z rezerwą bym patrzył.                                                                                                                                                                                    

na tych rozrzadach max 150000km

mimo że podają 210000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2017 o 13:42, griga-st napisał:

 

Kolega @GILI już po zakupie?

 

 

Odpuściłem temat na razie kupuję ciężarówki...

Gosia chce wsiąść do VW t-roc. niema już zdania na temat VW..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...