ExeQtoR Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Witajcie, Przymierzam się do "grubej" wymiany: Góra (części tylko ASO): -> napinacz -> łańcuch -> uszczelki -> Uszczelniacze(simmering) Dół (części tylko ASO): -> napinacz łańcucha -> łańcuch -> uszczelnienie miski oleju Środek (prawdopodobnie 90% z ContiTech - zakup po rozebraniu auta): -> pasek rozrządu -> r. napinająca -> r. prowadząca -> pompa wody -> pasek osprzętu -> rolka prowadząca -> rolka napinająca ====================== Teraz co potrzebuję: Poznać momenty (i kolejność tam gdzie jest to istotne) dokręcania wszystkich śrub na bloku silnika: -> panewki na wałkach + kolejność -> dekiel(pokrywa) -> śruby mocujące napinacz -> śruba od wałka od strony koła na pasek -> śruby od miski -> śruba od mocowania napinacza -> śruby mocujące koło zębate z wału(pasek rozrządu) + dekielek (muszę dostać się do łańcucha na pompę oleju) -> śruby na koło wieloklinowe -> inne śruby mocujące (rolki, pompę wody, napinacz) -> inne jeżeli pominąłem podczas procedury wymiany w/w części. Wymiana planowa - 60% części już jest (to co w/w z ASO ponad ~3k PLN po zniżkach) podwójny garaż i kanał mam, klucze, pomoc drugiej osoby i dryg mechanika też ;-)) Może uda się zrobić jakąś foto relację z tej czynności, bo i tak będę robił sobie fotki dla siebie aby potem dobrze złożyć bez wahania się) ;-) PACJENT: A4, B6, Avant, 1.8T BFB, Quattro, 2003, Manual:5B aktualny przebieg: 260 tyś km wymiana planowana wiosną przy ok 270-280 tyś km Samochód pochodzi z Polski - nie przekraczał magicznej Niemieckiej granicy(w celu sprzedaży) Powód wymiany: - stukający łańcuszek - zbliżająca się wymiana rozrządu - zbliżająca się wymiana oleju(filtrów itp) PS: Proszę nie negować powodów wymiany - jeżdżę dużo i w dalekie trasy, muszę mieć pewny samochód i dlatego inwestuje w pewne części. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez ExeQtoR
globi1234 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Masz racje lepiej miec pewny samochod i na org czesciach. Ja tez planuje wymienic napinacz i lancuch.A ile kosztowal Cie napinacz z lancuhem i uszczelkami w aso?
ExeQtoR Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 2044,38zł napinacz 332,32zł łańcuch 126,45zł uszczelki pod dekiel 39,13zł uszczelki pod napinacz ceny brutto(z VAT 23%), ceny ostateczne już po rabacie 15% od kwot brutto PS: ja jeszcze dodatkowo zamówiłem termostat za 406,18zł (brutto, po rabacie) bo mój już sygnalizuje błąd, a podobno zamienniki to loteria. PS2: Jak planujesz wymieniać łańcuch, to pasek musisz zrzucić... chociaż widziałem patenty podwiązywania koła zębatego od paska... ale nie polecam. Jak sam napinacz to zrobisz to bez ruszania rozrządu i w sumie samemu idzie to zrobić dość szybko jak się ma gdzie.
globi1234 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 To nie duzo bo mi za napinacz powiedzieli 2405 a za lancuch 390. A to Ty masz znizki czy przez znajomego?
KubaMpakiet Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 wujki nie zapomnijcie zamowic oryginalnego oleju VW/AUDI 90 zl za litr
strazak93 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 A z ori napinaczem to ostatnio loteria,bez montażu w ASO ciężki temat z gwarancją, zresztą jest temat na forum, a i łańcuch spokojnie idzie wymienić bez rozpinania przodu i podwiazywania czegokolwiek.
ExeQtoR Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 2405 to cena standardowa, czasami tylko różne ASO zaokrąglają w różną stronę.... zdarzyła mi się oferta nawet 2600 ;=] Brak znajomości, dostałem od ręki xD tylko jedno ASO mi to dało z całej Polski... tzn... napisałem do wszystkich ASO, ale odpisało mi ok 60% i ten jeden co dał zniżki xD Temat schodzi z toru.... a moje pytania o momenty dokręcania nadal aktualne. PS: To co ma chodzić 10lat zamawiam w ASO, a oleje wymieniam czasami 2-3 razy do roku więc jeździ na "zamiennikach" Magnatec, pełny syntetyk... PS2: ja odliczam od tej kwoty jeszcze ~25% (1/2 VATu i 18% podatku dochodowego), więc mnie taki napinacz wychodzi ok 1520zł jak mam samochód na firmę.
strazak93 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 To dorzucę że przy moim przebiegu olej wymieniam 4-5 razy w roku, i nigdy bym nie zalał Magnateca
KubaMpakiet Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 To dorzucę że przy moim przebiegu olej wymieniam 4-5 razy w roku, i nigdy bym nie zalał Magnateca X2
cypek80 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Polecam poszukać książkę sam naprawiam audi a4 b6 w pdf'ie. Jest tam dużo informacji które Ciebie interesują. Odnośnie termostatu. Nie loteria tylko trzeba mieć sprawdzonego sprzedawcę. Mam takiego kupowałem od niego różne rzeczy. Towar zawsze był pierwszej klasy. Mój termostat działa bez zarzutu. Porównywałem go z oryginałem jest identyczny ten sam materiał śrubki, wytłoczone napisy, tylko znaczki vw i oooo ma wytarte i inną date produkcji. W oryginalnym pudełku male termostat male behr z hologramem itp Na forum dawno temu ten sprzedawca był najbardziej znany z zestawów zawieszenia lemfordera nie bede mu robił reklamy. a cena za termostat przesyłką 175zl pozdro. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez cypek80
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się