Wolter Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Witam, Jestem tutaj nowy. Prześledziłem chyba wszystkie tematy odnośnie P1297 ale nadal mam problem z tym błędem, postaram się wytłumaczyć mój problem: AUDI A6 C6 2.0TFSI 170KM P1297 Pressure drop between Turbo and throttle valve (check D.V) diagnozowany launchem x431pro Za każdym razem kiedy się pojawi auto faluje i szarpie Zaczęło się od ssania korka wlewu oleju, więc wymieniłem zawór przewietrzenia skrzyni korbowej na nowy zamiennik. Ssanie z korka oleju ustało ale błąd p1297 po przygazowaniu nadal się wyświetlał i cały czas słychać nieprzyjemny pisk (świst) z okolic tej odmy(bardzo trudny do zlokalizowania). Sprawdziłem pod kątem szczelności układ od turbo do przepustnicy i wszystko jest ok. Również szukałem nieszczelności przy kolektorze ssącym i też nic. Sporadycznie wyskakiwał błąd zaworu turbiny N249, a na forum wyczytałem, że to on może być przyczyną. Wymieniłem go na nowy oryginał i dalej pojawia się błąd p1297 z tym że już nie pojawia się błąd zaworu n249. Pomyślałem że może sprzedali mi lipny zawór odmy więc na wszelki wypadek zamówiłem i wymieniłem go ponownie.....i dalej błąd p1297 i falowanie. Jak skasuje błąd na wolnych obrotach Audi chodzi równo. Jak jadę dynamicznie również się nie pojawia, ale jak dojeżdżam do krzyżówki i puszczam całkowicie gaz pojawia się błąd i Auto szarpie i telepie. Wyczyściłem również przepustnicę i zrobiłem adaptację. Ale: kiedy zdejmę przewód kolektor ssący-odma i zatkam go palcem wszystko wraca do normy (nie piszczy i nieszarpie) Panowie....nie mam już sił i pomysłów co z tym samochodem a usterka bardzo dokuczliwa. Bardzo proszę o rade albo wskazówkę, Pozdrawiam.
griga-st Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Sprawdź przewód od domy do turbiny. Nie pamiętam czy tam jest jakiś zawór zwrotny, ale chyba odma dostaje "lewe" ciśnienie z turbiny. Ten silnik ma dwa odpowietrzenia bloku: ten do kolektora i do turbo.
zabiello Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Może być też po prostu pęknięta membrana w odmie i dlatego występuje falowanie obrotów. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć ten okrągły dekielek na odmie. Nowa kosztuję ok 350 zł w razie czego bo raczej nie kupisz w Polsce samej membrany jeśli to jest problemem.
Wolter Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Ten drugi idzie z odmy do jakiejś plastikowej puszki pod kolektorem ssącym przy bloku, na przewodzie nie ma żadnego zaworu... Odnośnie tematu chciałbym zapytać czy ktoś się orientuje, czy po zgaszeniu 2.0TFSI, przez około 7-10sek ma być słyszalne syczenie(jakby ulatywało powietrze) z okolic serwa? W w mojej Audi tak jest. Nie wiem jak sprawdzić czy do kolektora dostaje się lewe powietrze z turbo...czy ktoś ma jakiś pomysł? Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Wolter
darek181289 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 przez około 7-10sek ma być słyszalne syczenie(jakby ulatywało powietrze) z okolic serwa? to może gaz z klimy się rozpręża i może ci się wydawać, że to powietrze. poczytaj tutaj o odmach, jeśli masz takie same. łatwo jest sprawdzić szczelność, bo obie odmy działają jedno kierunkowo.
Wolter Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 Wydaje mi się, że mój 2.0tfsi ma tylko jedną odmę, tą przy pokrywie zaworów...nie mogę znaleźć innej. To syczenie to faktycznie gaz od klimy, bo w okolicy serwa są rurki klimatyzacji. Zmierzyłem też sprężanie i wszędzie jest ok. Mam jeszcze jedno pytanie: 06F129101N 06F129101P Jak zamawiałem te odmy to nie zauważyłem małej różnicy: numer części nowej jest taki sam, ale w oryginale kończy się literą N a ja kupiłem z literą P Czy to może mieć wpływ na pracę odmy?
kleszcz75 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Czesc.Chcialbym sie podpiac pod temat nierownej pracy silnika 2.0 tfsi 150KM .Kupilem Audi A4 2003r.Na poczatku okazalo sie ze jest zatarta pompa wody.Wiadomo zawory do wymiany.Wszystkie ssace i dwa wydechowe.Glowica zrobiona rozrzad ustawiony...Pali od pierwszego..Okazuje sie ze nie ma mocy i silnik pracuje nierowno.Po podpieciu do komputera okazuje sie ze do wymiany czujnik polozenia walka rozrzadu i bledy na 1 i 4 cewce.czujnik wymieniony cewki nowe.silnik pracuje bez zmian i nadal wyskakuje blad zwiazany z rozrzadem. takie bledy jeszcze wyskakuja 16725-17748-16698-17912.Zastanawiam sie nad wymiana czujnika polozenia faz rozrzadu czy czujnik wariatora(czujnik przy lancuszku rozrzadu) ale nie wiem czy to pomoze poniewaz czytalem na forum ze przy takich objawach moze byc 10 mozliwosci.Ktos wymienil czujniki za 400zl a okazalo sie ze napinacz lanczuszka byl do wymiany.Najlepsze jest to ze czujnik ktory chce wymienic ma 5cm kabel i nigdzie nie moge znalesc takiego czujnika.Nawet w serwisie Audi w UK nie moga ogarnac.Zreszta Oni tutaj nic nie ogarniaja.Prosze o jakies podpowiedzi.Dzieki
Wolter Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Nie wykluczone, że jest źle ustawiony rozrząd, dlatego pokazuje czujnik położenia wałka i nie ma mocy. Kiedyś miałem passata, palił, ale nie miał mocy i cały czas wywalało czujnik położenia wałka (okazało się, że miał źle ustawiony rozrząd o 1 ząb Edytowane 21 Grudnia 2015 przez Wolter
kleszcz75 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Nie wykluczone, że jest źle ustawiony rozrząd, dlatego pokazuje czujnik położenia wałka i nie ma mocy. Kiedyś miałem passata, palił, ale nie miał mocy i cały czas wywalało czujnik położenia wałka (okazało się, że miał źle ustawiony rozrząd o 1 ząb Co do ustawienia walka rozrzadu to mam pytanie.Na walkach rozrzadu sa punkty i na pokrywie od walkow sa strzalki.Patrzac na kolo ktore jest na walku i na kolo na wale znaki sie pokrywaja,ale znaki na walkach sa przesuniete wlasnie o jedez zab.Wiec na co mam patrzec.na znaki na kolach czy na znaki i strzalki.Dodam ze znaki na walkach sa w tym samym polozeniu ale przesuniete wzgledem strzalek
griga-st Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 AUDI A6 C6 2.0TFSI 170KM To jest silnik na pasku, czy na łańcuchu? Pewnie jeszcze pasek... Czyli temat dla speców od B7....
darek181289 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Wydaje mi się, że mój 2.0tfsi ma tylko jedną odmę, tą przy pokrywie zaworów...nie mogę znaleźć innej. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/558554-SHIRO-PCV-system-explained http://www.audizine.com/forum/showthread.php/419085-PCV-Valve-Breather-Tube-amp-Gasket-Replacement
griga-st Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Dokładnie. Ta odma jest inna jak w B8. Ja polecam rozwiązanie może nie całkiem zgodne z przepisami, ale rozwiązujące wiele wad tych silników. Zwłaszcza najgorsza: zawalony dolot! http://www.uspmotorsports.com/Engine/PCV-and-Catchcans/BSH-Competition-Oil-Catch-Can-2.0T-FSI.html
kleszcz75 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 AUDI A6 C6 2.0TFSI 170KM To jest silnik na pasku, czy na łańcuchu? Pewnie jeszcze pasek... Czyli temat dla speców od B7.... Silnik jest na pasku
griga-st Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Silnik jest na pasku Czyli patrz: post kolegi @darek...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się