Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] GJA multitronik naprawa sterownika - VAG błąd 17090


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Tak strzelam ale skoro nic się nie dzieje i w sterowniku skrzyni nie ma błędów to wygląda na to, że sterownik deski rozdzielczej ma adaptację pod manuala - sprawdź jaką wartość masz zapisaną na kanale 60 w adaptacji (10) sterownika zegarów (17).

Możesz zrobić eksperyment i do obecnej wartości dodać 2 a następnie ją zapisać (SAVE). Wyłacz VAGa. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu na wyświetlaczu powinieneś zobaczyć symbole biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbag 8.4EP 3002 Kodowanie: 0010602 Kod serwisu: WSC 63251 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8E0-953-549.LBL Nr seryjny: 8E0 953 549 S Komponent: Lenksáulenmodul 0611 Kodowanie: 01012 Kod serwisu: WSC 63251 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaŸników Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8E2.LBL Nr seryjny: 8E0 920 930 R Komponent: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D38 Kodowanie: 00000 Kod serwisu: WSC 00001 WAUZZZ8E64A111666 AUZ6Z0C0328730 3 - iloœć znalezionych błędów. Oto one: 00668 - Napięcie zasilania; zacisk 30 53-10 - Za mała wartoœć napięcia zasilajšcego - Sporadyczny 01314 - Komputer sterujšcy silnikiem 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny 01300 - Komputer sterujšcy nawigacjš wraz z napędem CD (J401) 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: Brak Nr seryjny: 8E0 035 192 B Komponent: RNS 4.2 H06

miałem takie błędy po skanie mnie to niewiele mówi jak ktoś wie coś więcej na ten temat to prosze pisać

a cha a ze skrzynią wogóle się nie łączy mówi Brak komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz w wskazniki i sprawdz kodowanie masz żle zakodowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w tablice przyzadów i sprawdz kodowanie i adpatacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie ma dobre i nie ma ono nic do wyświetlania biegów - adaptacja, kanał 60 - do aktualnej wartości dodać 2 i zapisać.

Wracając do kodowania sterownika zegarów (17). Jeśli ma pełny FIS to powinno być 00001 - a dokładniej 00101 (kodowanie pod FIS i resztę świata bo aktualnie bit kraju jest ustawiony pod Niemcy). Jeśli jest to zestaw wskaźników bez komputera pokładowego - 00100.

Jeśli chodzi o błędy które pokazało w module - skasować i sprawdzić jeszcze raz czy któryś wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś sprawdzić jaką wartość masz zapisaną w adaptacji (10) na kanale 60, w sterowniku zegarów Instrumens (17).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaki - on ma to sprawdzić w sterowniku zegarów a nie w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do działu Zloty i Spoty - poszukaj czegoś w swoim regionie, chłopaki na pewno pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20684.html co myślicie o tym bo mnie kusi trochę żeby samemu naprawiać sterownik. W necie jest kilka sposobów na lutownie aluminium ja skłaniałbym sie do tego z uzyciem opiłków z gwozdzia tylko się boję żeby nie przegrzać nadruku. [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 21:08_________________________________________________No i stało się wysłałem sterownik do gościa z Gdanska, bo po rozmowie telefonicznej wydał mi sie ok. Ten jak otwożył go to do mnie zadzwonił z zapytaniem czy naprawiać bo żel jest czesciowo twardy i nie da gwarancji na naprawe. Ja stwierdziłem że nie mam zbyt wielkiego wyboru bo za tydzień musze być tym autem w pracy w Londynie. Za dwa dni dostałem sterownik spowrotem i po zamontowaniu auta nawet nie można było odpalic gdzyz nie ma komunikacji ze skrzynia biegów. Po wymontowaniu zawiozłem go do goscia który też zajmuja sie naprawą elektroniki samochodowej ten stwierdził że sterownika juz nie da sie naprawić gdzyż tamten usunał żel z miejsca gdzie są procesory i przy tym pogiął nóżki które sa tak cienkie ze widać je tylko pod szkłem powiekszajacym, co sam zresztą widziałem. Zadzwoniłem do typa z gdanska żeby oddał mi pieniądzę, efekty był taki że po którymś telefonie zaczoł mnie straszyć że przyjedzie swoim porsche i mnie zalatwi bo ma mój adres. Nawet dzwoniłem z tym na policje ale na złozenie doniesienia zabrakło mi czasu. Dodam że przed naprawą byl tylko błąd czujnika drugiej predkosci ale skrzynia działała poprawnie. Chciałem zamowić już nowy sterownik ale na realizacje trzeba czekać 10 dni a ja miełem tylko 3, koszt to 3900zł. Załatwiłem sobie auto zastępcze którym wróciłem do UK a niunia została w PL. Jesli ktoś by chciał wysłać sterownik do ABS SERWIS z Gdańska to odradzam. Teraz zastanawiam sie nad włożeniam tam manuala bo wydać 4 tys na sterownik i zastanawiac sie co bedzie nastepne w tej skrzyni jakos mi sie nie podoba taka wizja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no to świetnie ja oddałem sterownik do tego gościa z bledem 17090 naprawił go, naprawiony po działał 3 dni i problem spowrotem powrócił. Wiec mam jedynie nadzieje ze nierozpieprzyl mi sterownika jak Tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu już bym go drugi raz nie wysłał do niego, tylko próbował bym odzyskać pieniądze choć to nie bedzie łatwe. Jesli ci nie dał paragonu to możesz zgłosic to do urzedu skarbowego ja mam zamiar to zrobić bo według mnie to zwykły oszust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejade sie do Niego na Osowa jak bede w Polsce:D Mieszkam w Gdańsku wiec mam kawaleczek:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam tak o tym Multitroniku i mam nadzieję że dobrze trafiłem z moim problemem. A więc do rzeczy. Skrzynia działa ładnie jedzie i w pewnym momencie obroty wzrastają zaświeca się TC/ESP i samochód nie przyśpiesza. Po kilku sekundach znowu wraca wszystko do normy i jedzie choć raz było tak że po zgaszeniu silnika nadal nie chciał jechać.

Poniżej zamieszam wszystko co pokazał VAG:

Wersja VAG-COM: AKP 704.1

Wersja danych: 20070404

Sobota,25,Wrzesień,2010,16:31:51:64983

Typ nadwozia: 8E - Audi A4 B6/B7

Skanowanie: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

VIN: WAUZZZ8E87A102746 Przebieg: 193570km/120278miles

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak

Nr seryjny SW: 03G 906 016 LR HW: 03G 906 016 JE

Komponent: R4 2,0L EDC G000CG 0972

Kodowanie: 0000076

Kod serwisu: WSC 01059

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

000257 - Miernik masy powietrza (G70): niezrozumiały sygnał

P0101 - 000 - -

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01110000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Przebieg: 193528 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1512 /min

Prędkość: 53.0 km/h

Temperatura: 24.3°C

Ciśnienie rzecz.: 1009.8 mbar

Masowe n.przepływu: 34.13 g/s

(bez jednostek): 0.70

Temperatura: 84.6°C

005670 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji ze sterownika TCU (aut.s.biegów)

P1626 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 9

Przebieg: 193545 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1155 /min

Prędkość: 40.0 km/h

Obciążenie: 16.1 %

Napięcie: 14.14 V

Bity binarnie: 00101000

Bity binarnie: 00000000

Bity binarnie: 10000100

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: Brak

Nr seryjny SW: 8E4 910 155 A HW: 01J 927 156 HT

Komponent: V30 01J 2.0l PD RdW 0010

Kodowanie: 0000001

Kod serwisu: WSC 07986

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-910-517.LBL

Nr seryjny SW: 8E0 910 517 H HW: 8E0 614 517 BF

Komponent: ESP8 FRONT H06 0140

Kodowanie: 0004402

Kod serwisu: WSC 06325

Znaleziono 1 błąd:

01315 - Komputer sterujący skrzyni biegów

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100100

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 2

Wew.licznik błędów: 39

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Wartość Hex: 0x02C0

Wartość Hex: 0x4002

Wartość Hex: 0x0013

Wartość Hex: 0x44A8

Wartość Hex: 0x0000

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 8E0-820-043.LBL

Nr seryjny: 8E0 820 043 BJ

Komponent: A4 Klimaautomat 2833

Kodowanie: 00000

Kod serwisu: WSC 00000

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: 8E0-907-279-8EC.LBL

Nr seryjny: 8E0 907 279 M

Komponent: int. Lastmodul NDL 0907

Kodowanie: 00012

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 15: Airbag Plik etykiet: 8E0-959-655-94.LBL

Nr seryjny SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G

Komponent: Airbag 9.41 H12 3730

Kodowanie: 0030612

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8E0-953-549.LBL

Nr seryjny: 8E0 953 549 Q

Komponent: Lenksáulenmodul 0701

Kodowanie: 02021

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8EC.LBL

Nr seryjny SW: 8E0 920 901 D HW: 8E0 920 901 D

Komponent: KOMBI+WFS 4 H14 0120

Kodowanie: 0006111

Kod serwisu: WSC 01054

Znaleziono 1 błąd:

01315 - Komputer sterujący skrzyni biegów

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 8E0-959-433-MIN.LBL

Nr seryjny: 8E0 959 433 CD

Komponent: Komfortgerát T01 4135

Kodowanie: 06752

Kod serwisu: WSC 06325

Nr seryjny: 8E1959801H

Komponent: Tőrsteuer.FS BRM 0606

Nr seryjny: 8E1959802H

Komponent: Tőrsteuer.BF BRM 0606

Nr seryjny: 8E0959801E

Komponent: Tőrsteuer.HL BRM 0606

Nr seryjny: 8E0959802E

Komponent: Tőrsteuer.HR BRM 0606

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 56: Radio Plik etykiet: 8E0-035-1xx-56.LBL

Nr seryjny: 8E0 035 186 AA

Komponent: concert II GRO 0004

Kodowanie: 00004

Kod serwisu: WSC 00000

Nie znaleziono błędów.

Koniec --------------------------------------------------------------------------------------------------

Ze względu na to że nigdzie nie znalazłem żadnych tematów gdzie występowałby ten błąd proszę was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na uszkodzenie wiązki CAN - sterownik skrzyni komunikuje się ze sterownikiem silnika oraz sterownikiem ESP właśnie przez magistralę CAN.

Do sprawdzenia wtyczka podłączona do sterownika (czy piny są poprawnie zamocowane). Konkretnie chodzi o piny 14 (pomarańczowo/czarny) oraz 17 (pomarańczowo/brązowy).

Możesz też sprawdzić czy obwód wiązki CAN jest zamknięty - pin 14 leci do białej kostki (17-pin, pin 14) przy sterowniku silnika. Natomiast pin 17 przez tą sama kostkę tylko pin 13. Obwód powinien się także zamykać dla zielonej 32-pinowej kostki w sterowniku zegarów (14 pomarańczowo/czarny dla pinu 12 a 17 pomarańczowo/brązowy dla pinu 13). Niestety nie znam pinów sterownika silnika do których podłaczona jest magistrala napędu CAN - odpowiednie piny rozpoznasz po tych samych kolorach.

...multimetr do ręki i sprawdzasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem umowiony na wtorek na naprawe sterownika w myslowicach ASB PALKA, wzasadzie to ma byc wymiana, gdyz oni wysylaja do firmy regenerujacej i przychodza im raz w tygodniu wiele sztuk kasuja 1200zl bez wymiany oleju, daja pol roku gwarancji, ogolnie rzecz biorac ceny sa takie ze 800zl to naprawa samego sterownika + 400zl z robocizna za wymontowanie i zamontowanie, moje pytanie jest nastepujace czy ktos zna metode na samodzielne naprawienie sterownika, badz moze ktos polecic osobe robiaca dobrze a taniej niz to chore 800zl? Dodam iz wyjecie samego sterownika raczej jest dosc proste i opisane dobrze na forum. Jak trwala jest naprawa takiego sterownika? dla przykladu dzisiaj dzwoniac do jednego warsztatu uslyszalem nie naprawiamy bo naparwa jest nietrwala HUH :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...