Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] GJA multitronik naprawa sterownika - VAG błąd 17090


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem umówiony na wymianę oleju multitronik w ASO audi Bydgoszszcz ,facet pewnie kierownik krzyczy 8 setek za wymianę nieźle kasuj om :angry:. Auto na 5 godzin do serwisu.

ILE??? ja za wymiane razem z olejem zaplacilem 560 zl w ASO vw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Audi godzina robocza jest droższa o jakieś 100PLN w porównaniu z ASO VW :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Audi godzina robocza jest droższa o jakieś 100PLN w porównaniu z ASO VW :disgust:

jest jakas roznica czy pojedzie do ASO Audi lub Vw ?(prócz ceny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Części wrzucają te same, historię serwisową uzupełniają - dla mnie to to samo (mechanika papudraka można trafić wszędzie, także w salonie Audi). Dlatego jeżdżę do VW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem właśnie przed tą nieszczęną naprawą sterownika multitronica,BLB 2.0 2005r.(Czujnik 2 prędkości wyjściowej skrzyni b.brak sygnału),tryb awaryjny.Mam pytanie do "stalko".Napisz jeśli możesz gdzie można wysłać sterownik do naprawy?Słyszałem o jakimś gościu nazwiskiem Wrotniak z Zielonej Góry(bierze 800zł) ale nie wiem czy facet jest sprawdzony i czy potrafi to dobrze zrobić?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze robi i daje 12 m-cy gwarancji. 800zł naprawa sterownika - jeśli nie masz jak wyciągnąć sterownika ze skrzyni, kolo oferuje taką usługę w pobliskim warsztacie (demontaż i ponowny montaż 400zł).

Tutaj namiary: http://www.allegro.pl/item1077803772_naprawa_skrzynia_multitronic_multitronik_12mc_gwa.html

Ponoć polecają też kogoś z Ozorkowa - dla mnie to nie sprawdzony temat ale szczęscia można próbować...

http://www.allegro.pl/item1068489779_naprawa_multitronic_multitronik_skrzynia_fv_gw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ładnie... Skasuj kropkę na końcu linka bo nie chce działać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy mnie to nie boli :)

I nad tym cy ta płytka jest wielowarstwowa. Bo jeżeli jednowarstwowa to można nawiercić wiertełkiem fi 1 otworki w zakończeniu ścieżek przełożyć końcówki i zalutować kabelki miedziane. potem to zalać klejem na ciepło żeby nie drgało. Kusi mnie żeby tam zajrzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc.Zaraz zabieram się za temat wyciągniecia a potem wysłania do naprawy sterownika.Podzwonię w te 3 miejsca i zobaczę po rozmowie do kogo wyślę.Ozorków,Z. Góra czy Gdańsk:)[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2010, 15:22_________________________________________________Nie wiem tylko czy przy okazji powinienem wymienić olej w skrzyni.Mam napisane w niemieckiej ks.serwisowej i na wydruku dolączonym do niej że olej w skrzyni był wymieniany na 160tys.Teraz mam 195tys.Moim zdaniem to za wcześnie,chyba że to co jest napisane nie było wykonane i olej będzie mocno zużyty?A znawcy tematu co radzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno nabyłem to auto i po podłaczeniu vaga okazało sie że w skrzyni jest bład braku sygnału z drugiego czujnika predkosci, objawy sa takie ze skrzynia czasem poszarpuje przy przyspieszaniu ale zdaza sie to dosyc zadko. Inna niepokojaca żeczą jest takie jakby strzelania podczas cofania tylko wtedy gdy sa skrecona koła, jesli sa na wprost strzelanie nie wystepuje. To pierwsze moje audi wczsniej był vw i juz mam go troche dość, najchetniej bym go sprzedał. Ale na poczatek chce naprawic sterownik i zobaczyć jak wpłynie na prace skrzyni. Bede miał na to kilka dni podczas pobytu w PL i chce sie do tego przygotować. Powidzcie mi gdzie dostane potrzebne uszczelki i ile trwa regeneracja sterownika razem z wysylka w dwie strony na drugi koniec Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zapytać tutaj: http://www.allegro.pl/item1093132608_naprawa_skrzynia_multitronic_multitronik_12mc_gwa.html

To strzelanie na skręconych kołach to nie skrzynia. Czy oprócz usterki czujnika prędkości wyjściowej nr 2 (G196) w sterowniku zapisały się jakieś inne błędy? Postaraj się sprawdzić czy olej ATF był wymieniany regularnie (może warto wymienić go teraz?). Oprócz tego aktualizacja oprogramowania na nowsze, mniej katujące skrzynię.

Jeśli możesz wykonaj diagnostykę grup 10, 11 i 12 w blokach wartości mierzonych skrzyni (MVB 65 odpada ponieważ Twój sterownik jej nie posiada) - pomiarów dokonaj przy osiągniętej temperaturze roboczej.

Tylko dla weryfikacji: twoja skrzynia to FSD ze sterownikiem 0J1 927 156 CP, wersja softu 2000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynia to FSD ze sterownikiem 01J 927 156 CP a soft 2011. Nie umiem wklejać screnów wiec podaje w wierszach wartosci poszczególnych grup:

10- 0.280A Aadpt. Run 54stopnie 0,0 NM

11- 0,255A Adapt.Run 54stopnie 0,0Nm

12- 0,880A 0,695A 0,280A

Próbowałem zrobić adaptacje ale cos nie wskoczyła niewiem czy powód to ten błąd czy za mało miejsca było może jutro rano jak bedzie mały ruch to jeszcze spróbuje. W sterowniku mam tylko bład braku sygnału z drugiego czujnika predkości innych nie ma.

Olej będę wymieniał za 3 tyg jak bede na urlopie w PL. Jak mogę zrobić aktualizacje oporgarmowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania wyglądają poprawnie - przy czym lepiej by było gdybyś dokonał pomiaru przy 70 stopniach i prawidłowo zapisanej adaptacji. Prąd sterowania sprzęgłem jest OK więc wszystko wskazuje na to, że problemem nie będzie zapchany filtr zewnętrzny. Przy wymianie oleju sprawdź spuszczany ATF pod kątem obecności opiłków. Zatem możliwe, że padł lut włączący G196 ze sterownikiem (sterownik do naprawy ale to tylko spekulacja).

Nowy soft tylko w ASO albo w warsztacie, który ma dysponuje VASem i oprogramowaniem (tj. Sserwis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po dłuższej jezdzie wykonałem adaptacje i dziś po tej adaptacji skrzynia jakby pracuje lepiej, niema efektu ślizgajacego sie sprzęgła. Wyniki z grup pomiarowych także nieznacznie sie róznia.

10- 0.290A Aadpt. ok 83stopnie 0,0 NM

11- 0,255A Adapt.ok 83stopnie 0,0Nm

12- 0,965A 0,735A 0,290A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony diagnostyki jest OK. Zostaje olej i soft (ostatecznie sterownik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 2011 jest najnowszym chyba softem, taki mam zapakowany do FSD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multitronik problem z sterownikiem wogule nie wyświetlają sie biegi po podłączeniu

VAG tyle pokazał Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet:

Szukam kogoś na śląsku kto by mugłby tym się zając kogoś godnego polecenia .

Oprucz tego auto jeżdzi bez najmniejszego problemu tylko biegów nie widać na desce

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...