Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] GJA multitronik naprawa sterownika - VAG błąd 17090


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko fajnie koledzy - dawajcie robić takie rzeczy jakimś nie znającym sie na skrzyniach elektryka to zobaczycie jakie to koszty za snoba pociągnie :4:

Szczególnie jeśli chodzi o który jest najgorszym wynalazkiem ze strony audi.

Polecam zlecać takie rzeczy specjalistycznym warsztatom. Jak kots chce to podesle na priva kontakt do sprawdzonego serwisu w nadarzynie. Jedyny ktory bym polecil.

Tak polecam, serwis w nadażynie wyjmie sterownik i wyśle do ozorkowa;) potem skasuje odpowiednio koleś z ozorkowa obrabia pół polski pewnie. Naprawiałem tam sterownik kolegi i po 10 tyś jest wszystko oki najmniejszego błędu ani kaprysu skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadażyn - jeden z lepszych w PL, ale i cena za usługą spora - sporo większa niż w najbardziej polecanym Sserwisie (w Sserwis sterowniki nie sa wysyłane na naprawę, ale naprawiane i sprawdzane na miejscu - dopiero po jazdach testowych i pomiarach parametrów i pracy płacisz. Po za tym upewnij się ile dostaniesz gwarancji. Nie odradzam, ale można zrobić taniej i dobrze.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie ale jestem nowicjuszem. Czy wyciągając taki sterownik jest możliwość jeżdżenia samochodem na manualnej skrzyni, mam multitronika. Myślę, że skrzynia jest w trybie awaryjnym, gdyż czasami włącza się mrugające podświetlenie wszystkich biegów a czasami podświetla właściwy bieg.

Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie ale jestem nowicjuszem. Czy wyciągając taki sterownik jest możliwość jeżdżenia samochodem na manualnej skrzyni, mam multitronika. Myślę, że skrzynia jest w trybie awaryjnym, gdyż czasami włącza się mrugające podświetlenie wszystkich biegów a czasami podświetla właściwy bieg.

Dzięki za podpowiedź.

Wyciągając sterownik skrzynia przestaje działać :wink4: Przejście na "manuala" to tylko wybór innego programu pracy skrzyni. Jeżeli sie podświetla to znaczy, że mamy problem ze skrzynią. A co dokładnie - należy zdiagnozowac podłączając do urządzenia diagnostycznego - w ASO jest to VAS, a "domowo", jest to VAG. Odczytać należy błędy oraz zinterpretować, ponieważ w przypadku w/w skrzyni błąd może oznaczać kilka problemów. Nie powinieneś dalej użytkować skrzyni (auta) jeżeli coś się dzieje ponieważ może to spowodowac dalsze problemy ze skrzynią/koszta ewentualnej naprawy.

Jeżeli jest to w miarę zrozumiałe, a nie bardzo wiesz co masz dalej z tym zrobić to znajdź zakład, który zajmuje się naprawą aut grupy VAG - VW/Audi - poproś o sprawdzenie wszystkich błędów (interesują przede wszystkim błędy skrzyni oraz silnika), zapisz je dokładnie i przepisz je na forum - spróbujemy podpowiedzieć co dalej. Druga alternatywa, to ASO Audi.

pozdr.

ps. Jeżeli miałeś na myśli przejście na manuala, czyli założenie manualnej skrzyni w miejsce multitronika - to oczywiście jak najbardziej jest taka mozliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie miałem na myśli przekładki całej skrzyni tylko jazdę na manualnej, może to niewyraźnie wyszło :rolleyes:

ale nie ma czegos takiego jak jazda na manualnej.

zwlaszcza w multitroniku ktory wogle NIE MA PRZEŁOŻEŃ, ten caly tryb manualny to tylko wymuszenie ustawien konkretnych przelozen i symulacje zmiany biegow.

a wyciagajac sterownik pozbawiasz skrzynie wszelkiej elektroniki wiec nie ma mowy zeby cokolwiek zadzialalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze dodac ze przekladka skrzyni z multi na manual jest drozsza niz naprawa multi :)

Zakładajęc, że koszt naprawy mocno popsutej skrzynki to 2.5 - 6 tys. zł przy wymianie na manuala za 4.5 tys to mniej więcej wychodzi po środku. Ale po wymianie na manuala i wymianie programu dla silnika będzie to prawdopodobnie ostatnia ingerencja w skrzynię. W przypadku naprawy multitronika kolejna awaria czu pojawienie sie nowych czy po razz kolejny tych samych problemów to tylko kwestia czasu. Na dłuższą "metę" te skrzynie są nienaprawialne, a swam na manuala to jedno z dwóch najlepszych rozwiązań. Drugie rozwiązanie to sprzedaż auta.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...W przypadku naprawy multitronika kolejna awaria czu pojawienie sie nowych czy po razz kolejny tych samych problemów to tylko kwestia czasu. Na dłuższą "metę" te skrzynie są nienaprawialne...

Nawet przez Sserwis? Myślałem że po kompleksowej naprawie multitronica w tej chwalonej przez wielu (jeśli się nie mylę, to także przez Ciebie) firmie mamy spokój na co najmniej 200 tys. km. Może napiszesz coś więcej?

...a swam na manuala to jedno z dwóch najlepszych rozwiązań.

Obawiam się, że swap na manuala to nie taka tania i prosta sprawa jak się w pierwszej chwili wydaje :naughty:. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz na forum wątek o problemach z wymianą multitronica na manuala. Minął już chyba miesiąc od czasu gdy jeden z naszych kolegów dokonał takiej wymiany i do dziś nie może uporać się z oprogramowaniem sterownika silnika i uruchomieniem samochodu. I nikt z forum nie potrafi mu pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu jeżeli robi to gtoś, kto wie co robi. Na AKP A6 i mozliwe, że na A4 podawałem namiary wraz z numerem tel. do kogoś kto się tym zajmuje - zresztą takich przekładek w PL jest coraz więcej. Post twojego kolegi czytałem, ale wklej linka to skomentuję, bo już nie pamiętam treści i jak to się skończyło. Po wymianie na właściwe oprogramowanie slinik pali z manualem bez problemu.

Powtórzę się - moja skrzynka PW na AKP wyła już wielokrotnie kasowana z powodu braku miejsca na e-maile dot. multitronika i kłopotów. Znam wiele historii kilkukrotnych napraw, nawet w Sserwisie. Wiele szczęsliwych osób niestety po jakimś czasie pisze ponownie o kolejnych problemach . Na AKP jest wiele postów w tym moich - polecam mega materiał - "Po naprawie multitronika w Sserwis". Moja Sserwisowa skrzynka jest jedną z wielu, które wymagały po jakimś czasie kolejnych interwencji (w mega skrócie - po 2 serwsowych w UK, 4 w Sserwisie w tym ostatni swap na model z S - przy niskich temp. sterownik potrafi wyłączyć silnik, niesprawna funkcja Tip (oczywiście tak odebrałem auto z Sserwis), którą sam musze naprawić. Zapraszam na AKP, A6 i A4 do użycia Szukajki - kilka dni temu powtarzaliśmy podobny temat z A4 B6 - też Sserwisowy multi. Sserwis sam przyznaje, że jeszcze wielu nie wie - to co dopiero powiedzieć o zakłądach, które robią kilka multi tygodniowo/miesięcznie (Sserwis robi od lat kilkanaście/kilkadziesiąt tygodniowo). Wielu kolegów nie nalezy do klubów Audi a prowadzę z nimi korespondencję i staram się pomóc jak się da. Ale finalnie morał jest tylko jeden - nie kupować multi, sprzedać jak już się kupiło, przełożyć na manuala. Ja piąty raz już nie będę naprawiał (w historii skrzyni było grzebane w niej 7 razy, zaliczyła chyba wszystkio co możliwe).

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Post twojego kolegi czytałem, ale wklej linka to skomentuję, bo już nie pamiętam treści i jak to się skończyło. Po wymianie na właściwe oprogramowanie slinik pali z manualem bez problemu...

Szachala znam równie dobrze jak Ciebie - poprzez posty na tym forum :cool1:. Historia jego problemów z wymianą multitronica na skrzynię manualną:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_przeprogramowanie_komputera_z_automata_na_manuala-t105457.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b6_alt_przekodowanie_sterownika_silnika_w_a4_b6_20_alt_na_manuala-t107257.0.html;msg1246244#msg1246244

...Moja Sserwisowa skrzynka jest jedną z wielu, które wymagały po jakimś czasie kolejnych interwencji (w mega skrócie - po 2 serwsowych w UK, 4 w Sserwisie w tym ostatni swap na model z S - przy niskich temp. sterownik potrafi wyłączyć silnik, niesprawna funkcja Tip (oczywiście tak odebrałem auto z Sserwis), którą sam musze naprawić...

;( :confused4:

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sié znalesc sposob jak odkodowac i zmienic soft. Jezeli bede mial kod/kody to natychmiast podam mu w ostatnim temacie. Postaram sie tez nawiazac kontakt z konkretna osoba obeznana w temacie i poprosic o pomoc - jak nie odmowi to powinniesmy miec sprawe zalatwiona po mesku - pewnie dowiem sie nie wczesniej niz po Swiétach bo mam tylko kontakt firmowy.

pozdr. :wink4:

Sorka za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie czy istnieje możliwość żeby multitronik wchodził od czasu do czasu w tryb awaryjny a VAG nie pokazywał żadnego błędu?

Czy jest możliwość, że chodzi np. o stary olej w skrzyni i pomogła by jego wymiana. Czy wtedy mimo wszystko VAG pokazałby jakiś błąd?

Jest też możliwość, że gość który to sprawdzał coś pokręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po naprawie sterownika wysłany do serwisu elektronika samochodowa w Gdańsku Dziś odebrałem i zaraz zabrałem sie za montaż można powiedzieć w 50 % ,zostało przykręcić belkę i nalać olej ale zabrakło czasu do pracy na 18 z ciekawości zobaczyłem na wyświetlacz i bez zmian literki mrugają tryb awaryjny. Moje pytanie jak wleje olej będzie ok nie wiem facet z serwisu tak twierdzi.[br]Dopisany: 14 Maj 2010, 16:10_________________________________________________

Witam

Jestem po naprawie sterownika wysłany do serwisu elektronika samochodowa w Gdańsku Dziś odebrałem i zaraz zabrałem sie za montaż można powiedzieć w 50 % ,zostało przykręcić belkę i nalać olej ale zabrakło czasu do pracy na 18 z ciekawości zobaczyłem na wyświetlacz i bez zmian literki mrugają tryb awaryjny. Moje pytanie jak wleje olej będzie ok nie wiem facet z serwisu tak twierdzi.

Wszystko skręcone olej nalany na razie ten sam . przekręcam stacyjkę i bez zmian .Dopiero odpalenie silnika i ruszenie z miejsca dało efekt ,podświetla właściwy bieg. Wreszcie sterownik zrobiony :rolleyes: a już mnie nerwy brały
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykasowales bledy na skrzyni vaginą ?Dobrze by to bylo zrobic.Ile placiles za naprawe ?Dziwne ze nawet w roczniku 05' b7 mialo z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vaga nie mam bo to cacko kosztuje 6 setek .Ale sprawdzę przy okazji w ASO póki co skrzynia pracuje jak należy.Koszt naprawy i gwarancja 1 rok 470 zł z przesyłkom w obie strony ,do tego 2 nowe uszczelki i korki 70 zł robocizna 0 zł sam to wykonałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo za zapal bo to nie latwe zadanie napewno :good: a tego vaga to raczej mozesz sobie sprawic za 400 zl moze mniej ale trzeba szukac i pytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG HEX+CAN można wyhaczyć nawet za 250zł :) I to u nas na forum...

Mario - w B7 sterownik też będzie padać jeśli właścicel (nie mówię że obecny :wink4:) katuje skrzynię albo miały miejsce jakieś inne usterki przenoszące wibrację na skrzynię...

hubi22 - gratuluję zawziętości. Pokazałeś, że można to zrobić samemu. Nie taki multitronic straszny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...