llooll19 Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Witam. Przekopalem połowe internetu odnośnie falowania obrotów i nie moge znaleść dokładnie takiego objawu jak u mnie. Wygląda to tak że: Odpalam auto i idealnie trzyma obroty. Ruszam i idealnie płynnie obroty podchodzą...... Hamuje silnikiem "płynnie obroty spadają" .. Staje i też jest idealnie-wskazka nie drgnie Problem pojawia sie tylko jak JADE na luzie bądz na biegu z wcisnietym sprzęgłem - w tym momencie zaczynają rytmicznie falować obroty (700 - 1100 ) I wraz z wytracaniem predkosci amplituda falujących obrotów maleje aż do 0 gdy całkowicie sie zatrzymam. Wystepuje to zawsze, na zimnym i ciepłym silniku. (jeszcze dodam że pojawiło sie to nagle) Zapytam tak - na co stawiają szanowni forumowicze? Z góry dziekuje
ynterprajs Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 a jezdzisz na gazie czy na benzynie?bo to istotne
Kennykk Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 mam identyczny objaw....na luzie od 700 do 1100...żenująca sprawa
paju Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Moze byc cos z przepływomierzem,bo sondy lambda raczej bym nie podejrzewal...
Kennykk Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 przepływka odpada, obroty falują przez minutę/dwie i ustają, aż do następnego wrzucenia luzu podczas jazdy:)
wesz82 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Spróbowałbym przeczyścić na waszym miejscu przepustnicę,może przyczyną jest coś takiego,że podczas wysprzęglania lub zmiany na jałowy przepustnica nie dobrze się domyka (pamiętajmy że nie powinna domykać się aż do samego końca) Później adaptacja i może problem zniknie.
ynterprajs Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 czyszczenie przepustnicy pomaga na tydzien a potem znowu to samo bo pubowałem!ja tez mam tak samo tylko ze zauwazyłem ze fakt ze na luzie ale dopiero gdy sie tyknie hamulca!a podcisnienie do serwa jest brane własnie obok przepustnicy!i cos z tym bede kombinował bo jak do tej pory to nikt nie wie o co chodzi![br]Dopisany: 23 Listopad 2008, 10:28_________________________________________________chociaz faluja mi tylko na gazie bo na bęzie jest wszystko spoko!kolega mi powiedzial zeby sobie ta plastikowa śrobke na parowniku jeden obrót w lewo dygnąć i pomoze!i pomogło!
gregory Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Na samym początku warto podłączyć Vag-a. Jeśli chodzi o falowanie obrotów to podstawowe pytanie to czy auto posiada instalacje lpg, jaką instalacje lpg? Czy falowanie występuje tylko na LPG czy również na PB? Jeśli i na lpg i na pb najpierw przeczyścić przepustnice. Jeśli tylko na lpg winna leży po stronie instalacji, na początek wymieniłbym filterek gazowy. Następnie pytanie czy silnik ma seryjny dolot czy może przypadkiem stożkowy filtra powietrza? Jeśli ma seryjny dolot, kiedy ostatnio wymieniany był filtr powietrza? Idąc dalej czy to automat czy manual? Jeśli chodzi o falowanie obrotów po dotknięciu pedału hamulca to jest taki zaworek zwrotny właśnie na wężyku łączącym servo z przepustnicą i on może nie domagać.
llooll19 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 Ja nie mam LPG ,mam skrzynie manualną, nie posiadam stozka i raczej nie jest to u mnie związane z hamulcem... filtr już jakiś czas nie był wymieniany ..fakt .... według mnie to dziwna sprawa że tylko podczas jazdy na luzie wystepuje i jak tylko auto staje falowanie wraz z nim :/
Kennykk Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 potwierdzam wszystko, aczkolwiek mi skacze tylko na gazie:) ,pozostałe objawy identyczne:) trzeba zajrzeć w filterek
gregory Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Ja nie mam LPG ,mam skrzynie manualną, nie posiadam stozka i raczej nie jest to u mnie związane z hamulcem... filtr już jakiś czas nie był wymieniany ..fakt .... według mnie to dziwna sprawa że tylko podczas jazdy na luzie wystepuje i jak tylko auto staje falowanie wraz z nim :/ Odłącz wtyczke od sygnału prędkości która jest przy skrzyni biegów. Będziesz ją widział jak odkręcisz i odchylisz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego. Prędkościomierz nie będzie ci działał ale sprawdzisz podczas jazdy na luzie czy nadal go muli. Sygnał prędkości podawany jest też do Kompa silnika.
Kennykk Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 nareszcie coś treściwego, warto spróbować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się