Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

bujanie całym tyłem amortyzatory łączniki czy opony problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od tygodnia buja mi całym tyłem przy stałej prędkości albo przy jeździe 40/50 km/h jak jadę 70 i 80 to już nie buja stawiałem na łączniki stabilizatora które wymieniłem dziś bo stare wołały o pomstę do nieba myślałem że już bujać nie będzie no nic buja dalej ale trochę mniej dodam że na prawej oponie jest trochę bieżnika a na lewej nie ma już prawie w ogóle czy to przez te opony czy może amortyzatory siadły choć na stacji diagnostycznej wykazały po 70 %z góry dzięki za informację

Opublikowano

to co wskazuje na stacji mało kiedy ma cos wspólnego z rzeczywistością. Dociśnij kilku krotnie auto do ziemi jak nie będzie się bujać to amor trzyma i to nie on jest winowajcą ale jeśli bedzie się kołysać po mimo tego że Ty już nie wkładasz w to siły masz winowajce .

Opublikowano

Z doświadczenia wiem że jeśli winę ponoszą amortyzatory buja w granicach 100km/h parę razy już mi się to trafiło i potwierdziło się także po badaniu na stacji diagnostycznej w granicach od 20 do 30% na amortyzator czyli praktycznie jego brak i zaczynało bujać dopiero przy setce.

A tuleje brałeś pod uwagę? Może to warto sprawdzić.

Opublikowano

Nie prosciej jechac na szarpaki ? zaplacisz 20zl i bedziesz wiedzial czy gdzies jest luz, jesli nie ma zrob geometrie komputerową. Zbierznosc na stacji to strata kasy i czasu, geometria ma ogromna role w prowadzeniu auta.

Opublikowano

Z tego co kolega pisał był na szarpakach.

Więc pewnie kazał diagnoście sprawdzić tylko amortyzatory.

lukaszooo ma rację jedź jeszcze raz niech sprawdzi wszystko dokładnie.

Opublikowano (edytowane)

Pytanie, czy buja na boki, czy buja góra dół, bo jak napisałeś o różnej ilości bieżnika, to bardziej stawiam na bujanie na boki i wtedy 100% opony śmietnik, jeśli buja góra dół, to na 99% amortyzatory/sprężyny. Jeśli chcesz wyeliminować pierwszą z rzeczy zamień koła przód/tył.

Swoją drogą, jeśli masz auto na oponach "bez bieżnika" a łączniki "wołały o pomstę do nieba" to przypuszczalnie większość elementów jest tak samo zadbana.... ? Coś czuję, że przydałby się temu autu porządny serwis.

Edytowane przez House
Opublikowano (edytowane)

Buja na boki reszta sprawna bo jak zaczęło bujać to od razu zaczełem sprawdzać co jest nie tak

Opony już kupiłem będe zakładał w środę więc dam znać czy opony coś zmieniły

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez marky2552
Opublikowano (edytowane)

Zmienią. Wywalony kord w oponie. W niektórych przypadkach krzywa felga. Ale jak napisałeś o braku bieżnika, to pierwsze co mi przyszło do głowy to wywalony kord w oponie.

Edytowane przez House
Opublikowano

Skoro zeżarło ci oponę to oczywiste jest ze nie ma kątów.

Opublikowano

W sumie to obydwie są łyse Że hoho

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to daj znać :D

Opublikowano

Z doświadczenia wiem że jeśli winę ponoszą amortyzatory buja w granicach 100km/h parę razy już mi się to trafiło i potwierdziło się także po badaniu na stacji diagnostycznej w granicach od 20 do 30% na amortyzator czyli praktycznie jego brak i zaczynało bujać dopiero przy setce.

A tuleje brałeś pod uwagę? Może to warto sprawdzić.

No to tak byłem jeszcze raz aby sprawdzili jeszcze raz i mam jakieś tuleje do wymiany takie gumowe w dolnym wahaczu czy jakoś tak ale szukałem na allegro ale nic nie znalazłem w sumie to musze zajrzeć pod spód auta i obczaić jak to wygląda dokładnie

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...