Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 1.8 t BEX 190KM wypadanie zapłonu


Robert Ż

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem audi a4 1.8t quattro 190KM PB +LPG ( LPG-tech) LPG założone 4 miesiące temu,

od jakiegoś czasu mam problem ze swoim audi, a mianowicie przy dosyć ostrzejszej jeździe na PB ( na 4 biegu ok 170km/h zaczyna jakby brakowac mocy tak jakby coś trzymało , a na LPG przy tych prędkościach szarpie i zaczyna migać chec) po podłączeniu waga wychodzi błąd wypadanie zapłonu cylinder 3 zbyt mała oporność, ( zawsze wywala 3 cylinder)

Zamieniałem cewki, nowe świece, mierzone ciśnienia na cylindrach, filtry zmieniane , szczelność ok, zmienione wtryski lpg, podmieniona centrala lpg i wciąż to samo, brakuje mi juz pomysłów, może ktoś sie spotkał z taka przypadłóścią, ponieważ na forum nic nie znalazłem co by mi pomogło

Edytowane przez Robert Ż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś przewód i wtyczkę biegnącą do cewki? Może tam być przebicie. Obroty w miejscu czy falują lub są podwyższone na jałowym? U mnie pomogła wymiana zaworu na odmie pod kolektorem dolotowym. Chodzi mi o to dziadostwo. Ori ASO 43zł

9126-16399-thickbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wina gazu? Sprawdź mapy czy nie rozjechane??

Co do tego zaworka to zwróć uwagę jak spadają obroty silnika . Tok po przegazówce z 3000 do zera.Jeśli wolno spadają to zaworek do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś przewód i wtyczkę biegnącą do cewki? Może tam być przebicie. Obroty w miejscu czy falują lub są podwyższone na jałowym? U mnie pomogła wymiana zaworu na odmie pod kolektorem dolotowym. Chodzi mi o to dziadostwo. Ori ASO 43zł

9126-16399-thickbox.jpg

Wtyczka i przewód ok, zaworek odmy tez zmieniany, wypadanie zapłonu występuje tylko przy większych prędkościach, ok 180km/h , obroty na biegu jałowych równiutkie, rano zero problemów z odpalaniem

A może to wina gazu? Sprawdź mapy czy nie rozjechane??

Co do tego zaworka to zwróć uwagę jak spadają obroty silnika . Tok po przegazówce z 3000 do zera.Jeśli wolno spadają to zaworek do wymiany.

Na PB juz jest wyczuwalne jakby coś blokowało auto a na LPG jest to spotęgowane do tego stopnia ze miga chec i szarpie mozno, mapa gazu ładnie dograna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wilgoć w ECU :eusathink:

Warto byłoby też sprawdzić wskazania sondy.

Wilgoci nie ma na pewno, elektryk nawet sprawdzał cały sterownik i jest ok, ale czy sonda wyrzucałaby zawsze zapłon na tym samym cylindrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem tylko na lpg, okazało sie że listwa wtryskowa gazu podziękowała po 50 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie . Sprawdź ciśnienie na listwie pb. Co do lpg to jestem pewny że jest ubogo i przy dużym obciążeniu po prostu brakuje paliwa ( lpg) i stąd wypadanie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem tylko na lpg, okazało sie że listwa wtryskowa gazu podziękowała po 50 tys km

U mnie są wtryski dragona, maja przebieg 12tys, wtryski zamieniałem miejscami i tez wyrzuciło na 3 cylindrze, więc to nie wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to temat jest w złym miejscu.. a po drugie to zrób logi to się dowiemy co boli Twoje auto bez tego to można sobie wróżyć z fusów - jak sam widzisz zaworek odmy juz niepotrzebnie wymieniłes, obstawiam ze lpg niedomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to temat jest w złym miejscu.. a po drugie to zrób logi to się dowiemy co boli Twoje auto bez tego to można sobie wróżyć z fusów - jak sam widzisz zaworek odmy juz niepotrzebnie wymieniłes, obstawiam ze lpg niedomaga

A mógłbym poprosić o instrukcje jak samemu zrobić logi, zaworek odmy był uszkodzony dlatego go zmieniłem, lpg nie moze niedomagac, ponieważ na pb tez jest problem tylko mniej odczuwalny

A może zna ktoś jakiegoś dobrego elektromechanika z Łodzi lub okolic, który byłby w stanie ogarnąć moje audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob log dynamiczny kanałów 2+33 , 3+30 , 115+118 po skasowaniu błędów, przed skasowaniem sprawdz wartosci w bloku 32, sprawdz na jałowych wartosci w bloku 91,92,93

log dynamiczny na 3 biegu od 2krpm do 6,2k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś w tej audi jakiś czas temu robił program podnoszący moc, czy np po źle zrobionym programie może sie pojawić coś takiego , że wyrzuca zapłon zawsze na tym samym cylindrze przy dużych obciązeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa paliwa sprawna , wtryski lpg pewnie nie wyrabiaja

Pompa paliwa sprawna jest, a wtryski są dragona, z rozwierconymi dyszami, parownik KME Gold, przewód 8mm, także to raczej daje rade

Dziś po podpięciu vaga pokazało następujące błedy

16395- nastawnik wałka rozrządu, nieprawidłowa funkcja nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - bład sporadyczny

16684- losowe wypadanie zapłonu, zbyt mała opornośc

16687- brak zapłonu cylinder 3 , zbyt mała oporność

16688 - brak zapłonu cylinder 4 , zbyt mała oporność

16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym, nieprawidłowy przepływ nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - bład sporadyczny

a jeszcze jedno , czy uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu może powodować wypadanie zapłonów

Pompa paliwa sprawna jest, a wtryski są dragona, z rozwierconymi dyszami, parownik KME Gold, przewód 8mm, także to raczej daje rade

Dziś po podpięciu vaga pokazało następujące błedy

16395- nastawnik wałka rozrządu, nieprawidłowa funkcja nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - bład sporadyczny

16684- losowe wypadanie zapłonu, zbyt mała opornośc

16687- brak zapłonu cylinder 3 , zbyt mała oporność

16688 - brak zapłonu cylinder 4 , zbyt mała oporność

16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym, nieprawidłowy przepływ nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - bład sporadyczny

a jeszcze jedno , czy uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu może powodować wypadanie zapłonów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na odpytywanie wagiem to dziwne tłumaczenia błędów.I jak widać wywala Ci 2 garki nie 1. Z kąd do głowy Ci przychodzi uszkodzony czujnik wałka rozrzadu? Pierwszy błąd dotyczy zmiennych faz czyli nastawnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie silnikiem - spadek obrotów do 400/min

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/306082-Hamowanie-silnikiem---spadek-obrot%C3%B3w-do-400-min Panowie zajrzyjcie tutaj może coś podpowiecie, pomożecie bo mi juz pomysłu brakuje a i Jany ktoś miał schemat całego układu dolotowego 1.6 alz. Byłbym wdzięczny

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na odpytywanie wagiem to dziwne tłumaczenia błędów.I jak widać wywala Ci 2 garki nie 1. Z kąd do głowy Ci przychodzi uszkodzony czujnik wałka rozrzadu? Pierwszy błąd dotyczy zmiennych faz czyli nastawnika .

Nastawnik podmieniony, bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...