Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Miernik i bezpieczniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie a zarazem prosbe

szukalem na forum ale nie znalazlem niczego na temat uzywania miernika

chodzi o to ze rozwala mi aku nie wiem co sie dzieje

czytalem na forum ze najlepiej podlaczac miernik w miejsce bezpiecznikow i szukac co pobiera prad :)

chodzi o to ze nie mialem doczynienia z miernikiem ale dzisiaj takowy zakupilem. symboli co niemiara i nie wiem na co tam mam przestawic w czasie szukania.

czy ktos moze mi pomoc no i moze jakies rady :)

pozdrawiam klubowiczow

Opublikowano

W ile czasu pada w pełni naładowany akumulator i jaką ma pojemność w Ah?

Dlaczego nie może zmierzyć przez który z bezpieczników ucieka prąd, przecież to banalnie proste?

Opublikowano

W ile czasu pada w pełni naładowany akumulator i jaką ma pojemność w Ah?

Dlaczego nie może zmierzyć przez który z bezpieczników ucieka prąd, przecież to banalnie proste?

"chodzi o to ze nie mialem doczynienia z miernikiem ale dzisiaj takowy zakupilem. symboli co niemiara i nie wiem na co tam mam przestawic w czasie szukania."

chyba ,że to tylko zagrywka i kolega pieciak wie więcej od nas.

pzdr

Opublikowano

widze ze wietrzycie tu jakis podstep hehe

aku mam BOSH S4 75ah potrafi mi go rozwalic przez noc

co do specjalisty w tej sprawie to mam tu troche trudno bo w uk siedze i takowego ciezko znalezc

bylem w serwisie audi podlaczyli komputerek i nie znalezli co mogloby rozwalac aku

w innych serwisach powiedzieli ze nie maja specjalisty od tego wiec w mojej glowie pojawil sie pomysl czemu z WASZA pomoca nie moge tego sprobowac

a co do tego co napisal kolega Yelo dla mnie banalnie proste to nie jest bo takiego miernika w reku nie mialem i nie widzialem jak to ktos robi :/

Opublikowano

Piszę, że to banalnie proste, więc skoro nie masz o tym pojęcia, to będzie to łatwo wytłumaczyć.

Musisz podać jaki masz dopuszczalny zakres prądu w zakupionym mierniku, 10A jest typową wartością i obawiam się, że to może być za mało, ale nie ma tyle żeby uszkodzić miernik.

Musisz sprawdzić jaki jest zakres mierzonego prądu przez miernik - jest to napisane w danych technicznych dołączonych do miernika, jak i na samej obudowie, tam gdzie są dołączane sondy (np. max current 10A)

Opublikowano

aku ma niecaly rok chyba jest ok

jak zdejmuje z niego kleme to pali mi za raz ale w sumie jak go sprawdzic ze jest dobry

a co do naszych rodakow mechanikow to wolalbym sie nie wypowiadac przynajmniej w miescie w ktorym jestem

banda zlodziei i cwaniakow do pompowania kol sie tylko nadaja (nie ublizajac nikomu)

Opublikowano

No to robisz tak:

Jeżeli tylko miernik pozwala na mierzenie prądu do 10A.

Zakładasz sondy do miernika na pomiar dużych prądów (czarna na COM, czerwona na pomiar A). Włączasz go na zakres 10A.

Wyjmujesz po kolei po bezpieczniku i zamiast niego przykładasz na końce wyprowadzeń sondy miernika. Tak wygląda pomiar prądu, robisz to oczywiście na świeżo podłączonym aku i bez kluczyka w stacyjce. Przypilnuj, żeby nie włączyło się np. oświetlenie wnętrza itp.

Jeżeli gdzieś zobaczysz duży prąd (powyżej 1A) - notuj który to bezpiecznik i ile prądu płynęło.

Opublikowano

a w jakim miescie jestes??

Opublikowano

No to robisz tak:

Jeżeli tylko miernik pozwala na mierzenie prądu do 10A.

Zakładasz sondy do miernika na pomiar dużych prądów (czarna na COM, czerwona na pomiar A). Włączasz go na zakres 10A.

Wyjmujesz po kolei po bezpieczniku i zamiast niego przykładasz na końce wyprowadzeń sondy miernika. Tak wygląda pomiar prądu, robisz to oczywiście na świeżo podłączonym aku i bez kluczyka w stacyjce. Przypilnuj, żeby nie włączyło się np. oświetlenie wnętrza itp.

Jeżeli gdzieś zobaczysz duży prąd (powyżej 1A) - notuj który to bezpiecznik i ile prądu płynęło.

moj miernik wyglada tak :/

http://img412.imageshack.us/my.php?image=dscf9076eu9.jpg

czy w nim jest opcja pomiaru 10A?

jak tak to na co przestawic

prosze o pomoc bo pojecia zielonego o tym nie mam niestety ale na przyszlosc bede wiedzial :P

Opublikowano

Ten miernik ma max prąd 200mA, czyli 0,2A. Czyli wartości typowo elektroniczne, do auta się nie nadaje.

Opublikowano

ahh te moje szczescie nawet miernika nie mam dobrego hehe kupie sobie inny

:) dzieki [br]Dopisany: 18 Listopad 2008, 22:03_________________________________________________witam ponownie

wiec wszystko wyglada tak sprawdzalem miernikiem tak jak mowiliscie i nie widzialem najmniejszego poboru pradu pomyslalem ze robie to zle i jakims cudem na necie poszperalem i znalazlem jakiegos speca podjechalem do niego i zostawilem mu samochod na 3 dni nie widzial tak samo poboru pradu wiec sadzimy ze to moze byc akumulator

i tu pojawia sie kolejne pytanie

akumulator S4 BOSH chyba 75Ah jak mu zdejme kleme to pali rano bez problemu mianowicie jak jej nie zdejme to niestety nie.

jak nic go nie rozladowuje to czemu przy podlaczonej klemie aku pada?

czy jest padniety przez te wszystkie doladowywania, podlacznie kablami od kumpla w awarynej sytuacji itp?

mam tego serdecznie dosyc pomocy :/

Opublikowano

zdejmij klemę i przyłóż jedną sondę do wolnego zacisku aku, a drugą do klemy. Miernik oczywiście na 10A.

Opublikowano

Plus, podaj ile zmierzysz

Opublikowano

Czyli aku powinien wytrzymać spokojnie przez noc, wątpie żeby było mniej niż 5Ah... obawiam się, że pobór prądu się zmienia, 0,5A potrafi wzrosnąć do np. 10A przez jakiś czas...

Możesz to sprawdzić w następujący sposób, najlepszy będzie dzień wolny.

Masz w pełni naładowany aku.

Podłączasz go normalnie, mierzysz napięcie (zakres 20V, sondy przykładasz do założonych klem), mierzysz prąd (tak jak przed chwilą), zapisujesz gdzieś wraz z godziną.

Powtarzasz pomiary co godzinę, dopóki napęcie nie spadnie poniżej 11,8V

Wyniki wrzuć tutaj.

Opublikowano

no witam udalo mi sie zorobic maly pomiar nie wiem czy dobrze go robilem no ale wartosci wygladaly tak

12.96 v

1.58 - 0.52

12.62v

1.20 - 0.52

12.42v

2.50 - 2.00 - 052

12.31v

2.30 - 1.50 - 0.52

12.31v

2.41 - 1.20 - 0.52

podaje je tak gdyz jak sprawdzalem to mirnikiem to wartosc pierwsza wskakiwala mi taka np. jak w ostatnim 2.41 po dwoch trzech sek. 1.20 i sabilizowalo sie zawsze na 0.52

co o tym sadzisz ? nie moglem zrobic pomiarow do wartosci ktora mi wskazales musialem jechac :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...