Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP 2.0ALT-> 1.8T AVJ/BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w pierwszej połowie przyszłego roku mam zamiar wymienić silnik w swojej A4, będzie to swap olejożernej (~1,2l / 1000km) ALT na 1.8t AVJ/BFB. Wymianą zająłby się warsztat Nosb Performance.

Obecnie jestem na etapie dokładnego planowania całej operacji - wasztat jest 150km ode mnie, dlatego chce tam pojechać ze wszystkim co będzie potrzebne. Temat zakładam żeby doradzić się was co muszę kupić, co będzie trzeba wymienić, co może zostać z ALT. Proszę nie pisać rad typu „wsadź od razu 2.7BiT”, czy „sprzedaj auto i kup z 1.8”, sprzedaż odpada bo nie zwróci mi się to, co już zainwestowałem w auto.

Przejdźmy do rzeczy, oto lista zakupów:

1.Silnik: AVJ/BFB - wolałbym BFB ze względu na większą wyjściową moc. Dalsze plany przygody z silnikiem 1.8t to zwiększenie mocy do 200KM (chip, fmic,tip, stryski bex może); jeżeli macie jakieś rady dla mnie, typu: AVJ jest lepszy, BFB jest gorszy itp. itd. - piszcie śmiało.

2.Turbo - kupiłbym od razu regenerowaną, dla pewnego swego.

3.Intercooler, kolektor dolotowy - jeśli portfel pozwoli to od razu montuje fmic

4.Sprężarka klimatyzacji.

5.Wydech - podejdzie, czy trzeba zmienić?

6.Pozostały osprzęt:

-Pompa wspomagania, alternator chyba zostaje ?

- wiązka, komputer- trzeba zmienić, racja?

- katalizator- zostaje (nie planuje robić DP, raczej wymieniłbym kata na nowy: czy jest sens kupować kat z allegro za 500zł? warte to coś?

O czymś jeszcze zapomniałem? Co jeszcze musiałbym wymienić?

Pozostaje temat skrzyni: pisałem do Nosb’a, powiedział że skrzynia podejdzie bez problemu. Razem ze swapem planuję wymienić sprzęgło ze względu na pewne objawy jego zużycia (mocniejszy silnik szybko by je wykończył) - jakie sprzęgło polecacie: LUK czy SACHS?

Kolejny aspekt: jakie elementy (samego silnika lub osprzętu) radzilibyście wymienić od razu na nowe? Jakieś uszczelki silnika np. pod pokrywą zaworów, cewki, świece, cokolwiek (o rozrządzie, oleju, filtrze oleju nawet nie wspominam;) ). Czekam na wszelkie rady, wskazówki i podpowiedzi.

Za wszystkie odpowiedzi dziękuje i pozdrawiam!

Opublikowano

co do swap na 1.8 t to pakuj bfb i glownie jak cos to z jezdzacego auta bo zeby silnik nie lezal nie wiadomo ile bo to mu szkodzi. wydech do wymiany bo seria z alt nie da rady bo w 1.8 masz na dwuch tlumnikach kata bym sie pozbyl bo turbo bedzie mialo lzej jezeli kasa bedzie to pakuj fimic i wtryski z bexa i chip. najlepeije przed wyjciem motoru z auta warto by bylo sprawdzic logi kanal 20 przedewszytkim i pompa paliwa tez do wymiany i motor a najlepiej kupic wszytko z jednego auta. sprzeglo z awx polecam wystarczy na zapas i wieksze moce

Opublikowano

Nie denerwuj sie ale Nosb to taki fachowiec i kot w tym co robi, ze nie latwiej byloby wszystkie te pytania/problemy zostawic na jego glowie? Fakt wyszloby Cie to troche drozej za jego fatyge itd ale nie ryzykujesz wtopy, zlych rad itd...

Opublikowano

Racja, to też jest dobre wyjście z sytuacji, wolałem jednak spróbować samemu ogarnąć temat i przygotować się do swapa tak, żeby do Nosba pojechać ze wszystkim tylko na robocizne. Nie jest to pilna sprawa, swap zaplanowałem na okres wakacyjny więc mam czas. Dzięki za odpowiedzi; jeśli czyta ten wątek ktoś, kto robił taki przeszczep to proszę o kontakt ;)

Opublikowano

Kolego pod tym linkiem jest całe 1.8T http://a4-klub.pl/index.php?/topic/340361-s-b6-18t-avj-manual-angilk-v5c/za małe pieniądze jest to dobra alternatywa do swapa masz wszystko z jeżdżącego auta i każdą pierdołę która wyjdzie przy przekładce. Po całym zabiegu sprzedajesz resztę i możesz jeszcze dobrze na tym wyjść w końcowym rozrachunku.

Opublikowano

Witam, może ktoś tu jeszcze zagląda ?

Przekładałem silnik jak w temacie u góry. Silnik kręci ale nie odpala (brak iskry). 

Ktoś zna przyczynę lub może naprowadzi co może być nie tak?

Opublikowano

Podpiąć kompa i sprawdzić działanie czujnika położenia wału i wałków.

  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...