michalluczak Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Witam Silnik zaczął ostatnio mi głośniej i zauważyłem wyciek oleju z okolic rozrządu, czy to może być uszczelniacz wału korbowego? Czy jeżeli tak to mam ustawiać się tak jak do wymiany rozrządu, czyli rozbierać cały przód? Jakie ewentualnie dodatkowe elementy dokupić i wymienić? na co zwracać baczną uwagę przy tych pracach? będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam
mateusz233 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 (edytowane) Tak. Trzeba odchylić pas przedni i rozebrać cały rozrząd. A nastepnie wymontować aluminiowy dekiel z uszczelniaczem. Z kosztów to nowy uszczelniacz, silikon. Dobrze byłoby dać nową śrubę koła zębatego bo jest jednorazowa. Do jej odkręcenia i przykręcenia będziesz potrzebował dorobić jakiś przyrząd , który przytrzyma wał korbowy. Ja mam taki przykręcany do koła zębatego. Klucz jest na nasadkę dwunastokątną. Na klucz rurka 80 cm bo śruba jest dość mocno jest dokręcona Edytowane 31 Grudnia 2015 przez mateusz233
michalluczak Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2016 Tak. Trzeba odchylić pas przedni i rozebrać cały rozrząd. A nastepnie wymontować aluminiowy dekiel z uszczelniaczem. Z kosztów to nowy uszczelniacz, silikon. Dobrze byłoby dać nową śrubę koła zębatego bo jest jednorazowa. Do jej odkręcenia i przykręcenia będziesz potrzebował dorobić jakiś przyrząd , który przytrzyma wał korbowy. Ja mam taki przykręcany do koła zębatego. Klucz jest na nasadkę dwunastokątną. Na klucz rurka 80 cm bo śruba jest dość mocno jest dokręcona dziękuję, cenne wskazówki dla mnie, pomyślności w nowym roku.
lukaszooo Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Specjalne urządzenie to klucz pneumatyczny i nic nie trzeba dorabiać. Rurką jest ciężko odkręcić tą śrubę.
michalluczak Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 Jak zablokować wał, aby odkręcić i dokręcić śrubę na kole zębatym, tą 12-to kątną?
lukaszooo Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Mozna probowac dorobic flansze z dziurami na srobki ktorymi dokrecasz kolo paska wielorowkowego i wtedy probowac ale i tak bedzie ciezko. Jak dla mnie do odkrecenia tej sroby niezbedny jest pneumat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się