Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi długo się nagrzewa


bolo1500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam audi a4 b6 2004 130ps.Mam problem z nagrzewaniem się silnika w temperaturze -5/-10 stopni po przejechaniu 15km ok 100km/h dość dynamicznie temperatura nie chce przekroczyć ok 70 stopni sprawdzane vagiem pokazuje dokładnie 72 samochód stojąc na wolnych obrotach z wyłączonym ogrzewaniem rosła temperatura lecz po włączeniu ogrzewania nagle spadła i już nie chciała sie podnosić. Z ogrzewaniem nie mam problemu po 5min jak samochód sie nagrzewa po odpaleniu mam juz cieple powietrze także jest ok. Podczas jazdy wyłączałem ogrzewanie ale nie było zbytnio poprawy. Dzisiaj dałem za chłodnicę kawałek kartonu lecz nie zauważyłem by była zbytnia poprawa. Termostat wymieniany rok temu na wahlera (wcześniej wgl nie trzymał 90 ) .Problem nie występuje jedynie w zimie lecz w reszcie roku także nagrzewa się w miarę szybko ale nie tak jak inne samochody którymi jeżdżę. Brat posiada skode superb z takim samym silnikiem rok starszą po przejechaniu 7km jazdy w tych samych warunkach osiąga 90 stopni oczywiście na ogrzewaniu. Mam tez możliwość się przejechać toruanem 1.9 tdi również nagrzewa się w ciągu kilku kilometrów. Pytałem znajomego co ma audi a4 b6 130km również po przejechaniu 5km już ma prawie 90 stopni, wiec chyba coś u mnie jest nie tak skoro w innych samochodach następuje to bardzo szybko .Dodam że często jeżdże na krótkie trasy 15-20km i zależy mi żeby auto jak najszybciej uzyskiwało temperaturę roboczą. Przymierzam się do wymiany termostatu na oryginał z BehR-a jak sądzicie proszę o opinie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy wyłączonym ogrzewaniu w miarę normalnie dochodzi do ok. 90 st. C i trzyma ładnie temperaturę to jest OK.

Jak nie to termostat do wymiany :hi:

W autach z tymi silnikami ludziska często robią podstawowy błąd , bo temperaturę wnętrza ustawiają na 22 stopnie lub wyżej i do tego jeszcze duży nawiew :naughty:

A niestety te silniki nie produkują aż tyle odpadowego ciepła , by przy takich zewnętrznych temperaturach i z tak ustawionym klimatronikiem dojść do normalnej temperatury roboczej silnika , szczególnie przy małym obciążeniu silnika i temperaturach zewnętrznych poniżej minus 10 st. C :naughty:

Spróbuj z ustawieniem 18 lub 16 stopni ( w zależności od modelu klimatronika ) i nawiewem na dwie kreski :whistling:

Możesz sprawdzić też działanie EGR-a bo jego prawidłowa praca ( w połączeniu z chłodniczką spalin, która w AVF-ie już powinna być ), zdecydowanie ułatwia osiąganie i utrzymanie temperatury roboczej przez silnik w warunkach małego jego obciążenia i użytkowania w cyklu miejskim :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest taj jak pisze kolega.

Jezdziłem Pb nigdy nie było z tym problemów,nastepnie kupiłem on i pierwsze temp ok 0st i zonk co jest nie tak,czemu jest zimno,co z termostatem czy w ogóle to działa..

Teraz jest tak ze w dieslu dbam o to by silnik miał dobre warunki pracy tj temp na 18 i nawiew na 2 kreski.

Ci którzy maja on wiedzą jak cieżko zagrzać dziada w niskiej temp nie przekraczając 2 tyś obr.

Niestety trzeba sie trochę namarznąć itakie są tego uroki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mam problem z nagrzewaniem się silnika w temperaturze -5/-10 stopni po przejechaniu 15km ok 100km/h dość dynamicznie

Jak bedziesz dalej tak dynamicznie jezdzil na zimnym silniku to polecam zaczac juz oszczedzac.

Termostat wymienic na ori nie zaszkodzi, u mnie po ponad 10km lapie dopiero wskazowka pion przy obecnych -6 -10.

Diesel to nie pb. Wolne nagrzewanie wynika z duzej sprawnosci silnika. (zostaje wytworzona energia kinetyczna a nie cieplna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


U mnie tak samo po 10km jest 90st na wskaźniku przy obecnych temp

Ja mam tak samo i wszystko jest OK. Te typy tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co kolega..w lato wszystko ladnie szybko sie nagrzewa...nawet jak bylo 3-4C to szybko sie nagrzewal, a jak teraz przyszly mrozy to nie trzyma temp..dopiero po kilkudziesieciu km..klima na 19 - 19.5 ustawiona i potrzebowal ok 30km zeby sie zagrzac..a chwile postoi to znow temp spada..termostat wymienioniony ponad rok temu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel mniejsza temperatura spalania więc dłużej się nagrzewa. Ja w swoim potrzebuje przy mrozach -10 około 10 km aby się zagrzał i to nie jazda po mieście tylko caly czas 2200 obrotów i 5 bieg. Jazda po mieście to myśle ze 15 km bedzie mało zeby go zagrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne . Brat ma identyczny silnik w superbie. Kumpel w a4 też , jeździłem touranem 1.9 tdi 105km również 10min jazdy = 90 stopni i stoi pion. Wiec cos jest nie tak... dzwonilem do mechanika powiedzial ze tam powinny być jakies dodatkowe swiece w wężach od chlodzenia ktore ogrzewaja płyn chlodniczy ale nie jest pewny czy w moim modelu są. Jak nie ma to uszkodzony lekko termostat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AWX/AVF nie masz świec na wężu nawet jeżeli są to są nie podłączone (u mnie tak jest) masz tylko elektryczną nagrzewnicę uruchamianą w pewnych warunkach (na klimatroniku identycznie jak klimę latem czyli ECON) jeżeli masz zaślepiony EGR to czas długość trasy zwiększy się zanim auto osiągnie 90 stopni. Zależy to także od trasy jadąc po mieście lub bez deptania silnik wolniej się nagrzewa. A temat termostatu był już poruszany kiedyś na forum tylko ORI nic innego i tu zdarzają się wpadki i usterki. Właśnie jeszcze zależy jak masz ustawione ogrzewanie wysoka temp na klimatroniku spowalnia cały proces o czym mówione już było wcześniej. Spróbuj tak w ramach testu zapchać całą chłodnice kartonem i wtedy zobaczyć efekty, a właśnie masz płytę / osłonę pod silnikiem jeżeli nie to też jest dodatkowe chłodzenie silnika od dołu podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam ale dziś wracalem -15 stopni trasa 15km ok 100km/h i auto mialo na blacie ok 65 stopni po przyjezdzie otworzylem maske i chlodnica była dość ciepla jakby termostat otwieral za wczesnie lub wgl sie nie zamykał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam ale dziś wracalem -15 stopni trasa 15km ok 100km/h i auto mialo na blacie ok 65 stopni po przyjezdzie otworzylem maske i chlodnica była dość ciepla jakby termostat otwieral za wczesnie lub wgl sie nie zamykał

Zrób prosty test na termostat. Odpal po nocy auto , odczekaj 3-5minut i chwyć górny waż idący do chłodnicy, jeśli będzie letni lub ciepły to termostat za wcześnie się otwiera i kwalifikuje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalilem na 10min kreska od temperatury nie drgnęła. Wąż letni nawet lekko ciepły chlodnica tez przy wejsciu . Dojechalem na miejsce 15km temp ok 65 stopni a waz i chlodnica dosc ciepl nawet bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalilem na 10min kreska od temperatury nie drgnęła. Wąż letni nawet lekko ciepły chlodnica tez przy wejsciu . Dojechalem na miejsce 15km temp ok 65 stopni a waz i chlodnica dosc ciepl nawet bardzo

Termostat puszcza plyn na obieg gdy się otworzy czyli w przypadku tego silnika gdy osiągnie temp 87st C. U ciebie się zacial w pozycji otwartej i jest do wymiany

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wymienic i powinno być ok i grzac się szybko ? jk nie bylo mrozu to lapal 90 i trzymal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...