Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Od jakiegoś czasu borykam się ze spadkiem mocy w okolicach 120km/h o czym piszę w innym temacie. Wszystko wskazuje na N75. W każdym razie sprawdziłem błędy jakie wyskoczyły mi po notlaufie bo w końcu miałem okazję to zrobić. Wyskoczyło mi coś takiego:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 BD
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0806
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06335
3 Faults Found:

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Ten mi wyskakuje odkąd mam auto i chyba wynika z tego że mam jeszcze jakieś dodatkowe odcięcie paliwa uruchamiane przyciskiem na tablicy (szajs:))

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-00 - Open or Short to Ground

Czy to potwierdza że winny jest N75?? Niepokoi mnie ten drugi błąd.

Opublikowano

Zmień doradców bo troche smiać sie chce :)

1237 - zawór odcinania dopływu paliwa n109, to nie dodatkowe zabezpieczenie z pulpitu, zawór siedzi w pompie. Trzeba albo przeczyść zasilanie albo wymienić na nowy, zamiennik ok 80zł w ASO ok 220zł

575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym

1262- elektrozawór ograniczający cisnienie doładowania

Zaby sprawdzić czy winą awaryjnego jest N75 omiń go przewodem ciśnienia, daj z dolotu odrazu na na gruszkę z pominięciem zaworu, jesli auto bedzie słabe ale na wyskoich obrotach nie wpadnie w awaryjny to masz winowajcę.

Opublikowano

Zmień doradców bo troche smiać sie chce :)

1237 - zawór odcinania dopływu paliwa n109, to nie dodatkowe zabezpieczenie z pulpitu, zawór siedzi w pompie. Trzeba albo przeczyść zasilanie albo wymienić na nowy, zamiennik ok 80zł w ASO ok 220zł

575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym

1262- elektrozawór ograniczający cisnienie doładowania

Zaby sprawdzić czy winą awaryjnego jest N75 omiń go przewodem ciśnienia, daj z dolotu odrazu na na gruszkę z pominięciem zaworu, jesli auto bedzie słabe ale na wyskoich obrotach nie wpadnie w awaryjny to masz winowajcę.

Tak też zrobiłem, połączyłem krótko mówiąc wężyk czerwony i niebieski i był słabszy w całym zakresie obrotów ale nie wpadał w tryb awaryjny. Więc zdaje się że N75 padł tym bardziej że zawsze słyszałem jak cyka a odkąd zaczęły się notlaufy to zaworek milczy, Czy ten błąd 575 też może wynikać z uszkodzonego zaworu N75? I jakie objawy są tego błędu 1237?

Opublikowano

1. Tak

2. Brak mocy.

Opublikowano

Ok. Więc N75 wymieniam tak czy siak plus wężyki. Orientujesz się może jakie przekroje wężyków i jakie długości idą do podciśnienia w silniku AHU?

Opublikowano

W AHU masz cisnienie, jedz do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i wez przewody gumowo/szmaciane od podcisnienia.

Opublikowano

Lukaszooo dzięki za pomoc:) jak mierzyłem to chyba średnica 3,2 będzi ok wieć taką wezmę. pozdrawiam.



Mogłem nie ruszać tego N75. Podłączyłem nowy. Samochód zaczął chodzić jak ciągnik. Założyłem spowrotem stary zaworek N75 ale samochód dalej chodzi jak stary diesel albo gorzej:(. Pojawiły się nowe błedy których nie mogę wykasować:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 028 906 021 BD
Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0806
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06335
4 Faults Found:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01269 - Commencement of Injection Valve (N108)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Jedyne co robiłem oprócz wymiany N75 to przeczyszczenie styku na kablu zaworka N109:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/044b42fec0bd40a9

Załamałem już ręce...

Opublikowano

Wygląda to tak jakbyś nie podłączyłem N75 i N18 a dodatkowo przepływki. Jesli podlaczone to masz problem w wiazce.

Opublikowano

Wygląda to tak jakbyś nie podłączyłem N75 i N18 a dodatkowo przepływki. Jesli podlaczone to masz problem w wiazce.

Jeszcze co mi sie rzuciło w oczy to to że kabel ze światłem który miałem podłaczony do prądu a wisiał na zamku maski jet przetarty w miejscu gdzie był zaczepiony. Czy przejście prądu na karoserie mogło to spowodować??

Opublikowano

Jesli zrobilo sie zwarcie to powinien spalic sie bezpiecznik.

Opublikowano

Kichać na N75, przepływkę ... Najbardziej mnie martwi to jak chodzi silnik. Głośno i twardo, straszny klekot. Martwi mnie błąd 01269 - Commencement of Injection Valve (N108)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermitten

To chyba coś z wtryskiem?

Czy może być winny spalony bezpiecznik sterowania silnika 15A? Tak czytałem przed chwilą.

Opublikowano

N109 siedzi w pompie i odcina paliwo, przez niego silnik moze tak pracowax.

Opublikowano (edytowane)

No i hurra:) Usterka niby banalna ale jakie spustoszenie uczyniła... Winny był spalony bezpiecznik 15A znajdujący się przy ECU a prawdopodobnie odpowiedzialny za sterowanie silnika. Obyło się bez horendalnych kosztów które prawdopodobnie czekałyby mnie gdybym udał się z tym do jakiegoś elektryka. U jednego byłem i skasował 30zł za podłączenie się kompem. Nawet nie wpadł na pomysł z bezpiecznikiem. Za to wujek google znów się spisał na medal:)

Edytowane przez fireman tom

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...