Skocz do zawartości
IGNOROWANY

-10 a temperatura silnika


jacekstce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie przy temperaturze -5 -10 i niżej temperatura silnika nie przekracza mi 70C.

Jak staję na skrzyżowaniu to potrafi spadać w dół do 60C i po 30 sekundach stania na skrzyżowaniu rzuca zimnym powietrzem z nawiewów dopóki nie rozpocznę z powrotem jazdy.

Na trasie dochodzi normalnie do 90C.

Czy to normalne ?

A4 B7

2.0 TDI BPW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak ja mam podobnie wcześniejszy AFN miał tak samo .Za mało ciepła wydziela silnik . Napewno w tym przypadku dobry był by sprawny egr ja na szczescie mam go wywalonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany na nowy wahlera no i ewentualnie tekturka przed chłodnicę albo jakieś tworzywo sztuczne najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Jak staję na skrzyżowaniu to potrafi spadać w dół do 60C i po 30 sekundach stania na skrzyżowaniu rzuca zimnym

nie jest to normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -15 łapie 90stopni bez problemu tez mam bpw bez chłodnicy spalin i egr. Fakt trwa to dłużej ale potem trzyma temp. Fakt jest taki ze te silniki dobrze odprowadzają ciepło i bez sprawnego termostatu ciężko im zkapac temp pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo napiszę iż jak nie ma osłon pod silnikiem/skrzynią to tylko gorzej z wychładzaniem jest i niedogrzewaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w momencie opadania temperatury maska w góre i macanie weży i chłodnica stygnie góry wąż robi się zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany na nowy wahlera no i ewentualnie tekturka przed chłodnicę albo jakieś tworzywo sztuczne najlepiej

jezeli jest sprawny termostat to po co tekturki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki trik stosują np. taksówkarze aby auto szybciej się grzało np. w duże mrozy jeżdżąc po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko w b7 cos włozyc bez demontazu grilla

od str silnika po lewej jest wentylator a z prawej sa klapki osłaniajace...- trik raczej lipny... owszem w b5 i b6 jak najbardziej - po otwarciu maski chłodnice sa na wierzchu...

jesli wymienisz termostat a temp. bedzie na 90* a z nawiewów bedzie co jakis czas leciało zimne(zapowietrza sie [spaliny] nagrzewnica) za chwile normalnie gorąc a przewody ukł.chłodzenia beda twarde- to nie wróżę dobrych rzeczy moze byc mała nieszczelnosc pod głowicą,choc najpierw wyeliminował bym dla testów -zmostkowac przewody chłodzace zasilajace chłodniczke EGRu.

w sobotę przerabiałem to w passacie b5 AJM PD jak również w rodzinnych VAG'ach (pasat b5 AHU, a4 b5 AFN, b6 AVF - te modele nie miały chłodniczek EGR'u) - test na CO2 nie pokazał nic - po zrobieniu głowic wszystko wróciło do normy jak producent wymyslił...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznosc umieszczania tekturek to bajki. jezeli jest sprawny termostat zadna tekturka nic nie da. nie osiaganie temperatury wylacznie jest uzaleznione od sprawnosci termostatu.

tak dlugo jak dlugo silnik nie osiagnie temp 90C obieg na chlodnice jest znikomy. wiec jej zasloniecie nie ma wplywu.

o wiele wiekszy wplyw na dlugie nagrzewanie silnika ma uruchomienie ogrzewania kabiny. przeciez nagrzewnica to nic innego jak chlodnica, a powietrze pobiera z zewnatrz, wiec grzejac wnetrze chlodzi sie plyn chlodzacy, i jest to obieg poza regulacja termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już temp podskoczy do 50C to wystarczy na 3min wyłączyć klimatronik i już mamy prawie 90C na wskaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś experyment z kartonu i po 5 min jazdy włącza się econ. Coś mimo mrozu dzieje się klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wlasnie druga strona medalu

tryb econ zostaje uruchomiony jezeli temperatura rejrstrowana w ukladzie klimatyzacji przekracza okreslona w sterowniku temperature. zablokowanie ew. pracy, ukladu klimatyzacji ma to na celu zabezpieczenie przed wzrostem cisnienia w uladzie klimatyzacji.

uniemozluwiajac przeplyw powietrza przez chlodnice uniemozlwia sie rowniez przeplyw przez skraplacz, skutek jest taki, ze chlodnica rozgrzewajaca sie do 90C przegrzewa czynnik chlodzacy,

w sumie być może fajny sposob, na zorganizowanie awarii ukladu klimatyzacji. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...