Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybuchł silnik! Pomocy.


Buchcio080

Rekomendowane odpowiedzi

AVJ, BFB, BEX,AMB


Bexy i Amb bedzie ciężko dostać. Szukaj AVJ bądz BFB bd najtaniej i najwięcej ich jest. Pasują też z passata tak jak kolega wyżej napisał ale po modyfikacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pasku jest wisko jak dobrze pamiętam tak?

A pod 250 koni ktory blok najlepszy?

Korba powiedziala akuku

Jakie powinno być ciśnienie sprężania na cylindrach w zdrowej jednostce? I jakie ciśnienie oleju na czujniku na gorącym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silnik ma 14 bar sprężania. Ciśnienie oleju przy 3 tys obr coś koło 4 bar (dokładnie nie wiem, na jutro mogę ci dokładnie podać) dół z tego co ustaliliśmy w innym wątku jest taki sam w każdym A06. Osobiście proponuje kupić blok choćby od Avj, i zainwestować w korby kute. Seryjne znoszą 400nm

Do tego glowica od AEB i walki od ADR. I motor bd pięknie latał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam kompletnego silnika żeby szlo go sprawdzić.

Dzisiaj wymontowałem silnik. 4 korba pękła w połowie 2 cm pod sworzniem tłoka. O dziwo góra nie ucierpiała. Korba pękła gdy tłok był a DMP (na dole) i moment pęknięcia zagioł jego ściankę w bloku i juz nie mógł wrócić do góry.

Jakie sztywne kolo pasowe nadaje się zamiast dwumasy? Z jakiego auta... bądź o jakich numerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valeo robi kity do b6 z sztywnym zamachem. Z tym ze dobre jest do serii. Chłopaki opisywali kiedyś montaż zamachu z bodajże 1z, do tego docisk z s2 i tarcza spiekowa, nwm czy niczego nie pomieszalem. Jednak sądzę że do 300 km i starczy sprzęgło z diesla, jest większej średnicy niż od beny. Dlatego myślę że poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jakie tagi wpisać... znaleźć nie mogę :(

Znalazłem w inter carsie zestaw sztywnego koła zamachowego. Ale jest w cenie dwumasy. Które lepiej założyć do auta z wirusem na 250 koni? Dwumas czy sztywne? I dlaczego?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasowe koło jest przede wszystkim dla komfortu, w dieselu faktycznie ma to uzasadnienie bo jak wiadomo diesel ma dużo większe przyspieszenie kątowe a co za tym idzie przenosi więcej drgań na skrzynie biegów. W benzynie nie ma to już takiego dużego znaczenia, silnik benzynowy generuje znacznie mniej drgań. Mimo to w fabryce dołożyli dwumas. Jestem zdania takiego ze do benzyny zdecydowanie lepiej montować sztywne koło, w dieslu bym się zastanowił. Dwumas jest czuły na strzał ze sprzęgła bądź przez większą ilość materiału podatny jest na większe rozgrzewanie się, np podjeżdżajac na pół sprzęgle do krzyżówki. Tarcza sprzęgła w jednomasie zawiera tłumik drgań skrętnych więc tłumienie drgań również zapewnia. W dodatku fakt że masz trochę podkręcony motor utwierdza mnie w tym ze powinieneś zamontować sztywne koło. Jeśli jednak jeździsz dość ostro to kit z valeo może nie wytrzymać i się slizgac. Dlatego proponowałem tarcze z kevlaru z mocnych dociskiem lub jeśli ma być hard core to sprzęgło spiekane ale wtedy będzie działać na zasadzie zero jedynkowej.


Tu masz np temat DEVa, może ci pomóc w wyborze http://a4-klub.pl/index.php?/topic/266380-jednomas-z-tarcza-240mm-do-18t/

Edytowane przez Mateuszek1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet planuje 250Km, a tutaj rady jak setup 400+ :)

Blok seria, żadne zmiany głowic na szeroki kanał bo potem nie dojdziesz końca z tym autem. Wałki też na tym etapie nie są tak bardzo potrzebne. Lepiej kase zainwestować w:

Dwumas zostaw seria

Sprzegło z AWX.

Turbina hybryda

FMIC

DP

Wtryski z 1.8T BAM lub volvo

Z doświadczenia powiem Ci, ze najlepiej robić wszystko u jednej osoby aby potem nie okazało się, że FMiC nie taki, orurowanie za małe, wtryski nie dają rady, a DP dzwoni i pęka.

Trzeba pamiętac, że i tak najważniejsze jest strojenie, aby faktycznie była ta moc którą chcesz i żeby to jezdziło bezawaryjnie!

Pooglądaj sobie tutaj na projekty człowieka z naszego forum, ile aut tego typu wystroił i naprawił po innych firmach:

http://gregor10.pl/modyfikacje/stage-2-1-8t-250ps/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto juz po tuningu. Porządny warszrat go stroił. Jeździłem juz 240 konnym 23 tys km i tu przy delikatniej jeździe... trask i po silniku. Słyszałem ze od 2002 roku te silniki miały grubsze korby (mocniejsze?) To jest prawda?

Tutaj uprzedze domysły i nieporozumienia... dostałem kilka takich wiadomości na pw. Silnik nie rozleciał się z winy strojenia. Firma bardzo dobrze wystrioła te auto i nie mam do tego najmniejszych zastrzeżeń. Wszystko było na tzw bezpiecznym strojeniu. Korba pękła i to przy spokojnej jeździe. Podobno zdarzają się taki wady. Milo by było gdyby Gregor coś doradził co mogło spowodować taki obrót sytuacji. Nie było żadnego ostrzeżenia, pukania... nic. Silnik chodził jak zegarek szwajcarski i nagle bum i wszystko stoi. :(

Edytowane przez Buchcio080
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko było ok to dlaczego urwał korbe?

Jednak sądzę że do 300 km i starczy sprzęgło z diesla, jest większej średnicy niż od beny. Dlatego myślę że poradzi.

Średnica jest ta sama docisk jest mocniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z jakiego silnika pasuje docisk i sprzęgło do a4 b6 1.8t avj?;) bo mam na oku silnik a potrzebuje tez kolo zamachowe (moje jednak uszkodzilo się przy akcji z korbą)

Interesuje mnie przejście na JEDNOMAS ;) czy z 1.9td 1Z pasuje koło zamachowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kosztuje to dużo a koło zamachowe ze starego auta będzie mnie kosztować 3 krotnie mniej. Nie mam teraz kasy i na silnik i jeszcze kolo zamachowe. Czytałem że z audi 80 z 1Z 1.9 pasuje koło zamachowe i docisk. Próbował ktoś taki zamach?

http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/

Tutaj pisze alternatywa koła zamachowgo i sprzęgła

Nie miał nikt z tym doczynienia?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można być takim leniem i nie uzyć funkcji szukaj...

W ilu tematach jeszcze zadasz to pytanie?

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/266380-jednomas-z-tarcza-240mm-do-18t/

A teraz skasuj pozostale powielone posty tam gdzie je napisales i nie smiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat odgrzewam... moje audi przez tą dłuższą nieobecność miało juz dwa kolejne silniki... tak dwa... pierwszy okazał się ze ma pęknięta głowice za co sprzedający nie chciał pokryć kosztów i musiałem silnik zwrócić... drugi silnik jest teraz w aucie. Moc jest,nie kopci, ale... no właśnie, ale wytwarza się bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, że chciałoby rozsadzić węże... podejrzewam uszczelke pod głowicą bo silnik to szczep z awt (oznaczenie zdarte) i silnik ma nowe zawory ssace (przy wymianie termostatu to zauważyłem) jest w jakimś procencie możliwe że takie ciśnienie może powodować pęknięta głowica? Dodam że bardzo ciężko było odpowietrzyc układ chłodzenia (co zawsze robiło się bezproblemowo przy tych autach)...

Proszę pomoc, ponieważ przez te pechowe silniki wtopilem prawie 4 tys a silnik nadal nie działa. Dotychczasowy silnik ma jeszcze 3 dni gwarancji? Może go poprostu oddać? I znów go wyciągać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...