gawek1903 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Witam... Pytanie odnośnie problemu z wypadającym Checkiem... pokazuje mi błąd (nr nie pamiętam) ale opis mówi: Za duże tarcie na wałku B1 (dokładniej wydechowym), błąd zapala się czasami po przejechaniu 10 km od jego wykasowania a czasami po 40 km, na pewno szybciej się zapala jeżeli auto pogoni się na większych obrotach ale nie zawsze... Co może być problemem?? Dodam, że grupa 093 (ustawienie rozrządu jest ok) czy problem tkwi w np. nie działającym Wariatorze??
Kruk_89 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 za duże tarcie? moze wałek jest uszkodzony czasem tak bywa postaraj sie dowiedziec dokladnie jaki to blad jego kod i dokladno nazwe bledu. a jak z jazdo auto zamula czy sa skoki mocy np ?
gawek1903 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Auto jest lekko przymulone, natomiast skoków mocy nie zaobserwowałem. Żeby auto odetchnęło wyrzuciłem już katy i zrobiłem prosty przelot ale czeka mnie jeszcze usunięcie prekatów. Dziś jadę na wykasowanie ostatnich sond z ECU by nie wyrzucało błędu natomiast wałek to jest zupełnie inna historia... po sprawdzeniu VAGiem tuner stwierdził, że wałek w kolektorze ssącym jest zablokowany na krótkim dolocie oraz że właśnie faza na wałku wydechowym na prawej stronie (B1) nie uruchamia się... i lewa głowica, która jest niemal idealna "ciągnie" prawą bo ta nie nadąża za lewą i stwierdził, że to prawdopodobnie przez tą fazę... ale z miłą chęcią poznam wasze opinie. Dodam, że motor jest po kapitalnym remoncie... głowice zrobione, zawory wymienione itd. Dziś jak będę u niego to postaram się zrobić fotkę pomiarów VAGu. Edytowane 18 Stycznia 2016 przez gawek1903
Kruk_89 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 czyli ogolnie zecz biorac masz nie mal wszystkie bolaczki tego motoru na cale szczescie do ogarniecia za nie az takie duze pieniadze. prawdopodobnie fazator nie domaga mozna to sprawdzic przez podstawowe nasyawy w grupie 94; 96 wciskasz on i gaz w podłoge
gawek1903 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2016 Niebawem odstawię auto do znajomego na serwis i sprawdzi te bolączki, które mu dolegają... niby auto zjeździ ale denerwujący jest ten check :/ po skasowaniu błędów jest ok do czas aż auto wkręci się na ponad 4 tys. i wówczas albo check wywali od razu albo jak obroty spadną poniżej 4 tys np. do 1,5 lub 2 coś takiego mniej więcej... podejrzewam wariator/fazator kto jak lubi próbuj się przesterować i wówczas łapie błąd... na moje oko wygląda to tak jak by działał tylko w jedna stronę wówczas po próbie przesterowania napotyka na opór i wówczas czujnik wyłapuje opóźnienie na wałku i diagnozuje to jako "za duże tarcie"... pewnie jeżeli wariator miałby czujnik w sobie to wyrzuciło by błąd właśnie jego... zastanawiam się czy może problem nie jest w samym dopływie oleju do wariatora czy, któryś z kanałów nie jest przytkany hmmm akurat za 500km mam wymianę oleju hmm może zrobić mu płukankę przed zalaniem nowej oliwy?? Obecnie jeździ z tego co pamiętam na Motulu dedykowanym ale kodu nie przytoczę z pamięci... a tak na marginesie to jedną z najbardziej denerwujących rzeczy w moim aucie to bijące tarcze :/ stare biły, założone nowe Meyle + klocki i co 1,5 tys przejechane i bicie :/ zastanawiam się czy je nie toczyć ale przeszlifować na szlifierce magnetycznej i założyć klocki ceramiczne...
BeyerBrown Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Piasty sprawdź i dobrze oczyść na glanc. Płukanka LM z serii ProLine będzie mile wskazana. Może usunie syf z nastawnika faz.
gawek1903 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2016 Mówisz o piastach hmmm fakt nie sprawdzałem ich a czy dystanse na felgach będą miały wpływ na hamulce? osobiście wątpię ale...?? co prawda łożyska będą bardziej dostawać po d*p** ponieważ inaczej ciężar auta i obciążenia się rozkładają ale hamulce chyba nie powinny?
BeyerBrown Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Bije Ci w czasie jazdy przy określonych prędkościach (najczęściej wielokrotnościach, np. 60,120km/h) czy tylko podczas hamowania? Hmmm, nie chcąc robić off-topa proponuję Ci o hebelkach porozmawiać w stosownym dziale, bo jeszcze wleci moderator i nas poustawia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się