toma085 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Witam panowie mam taki kłopot ponieważ do tej pory bawiłem się zazwyczaj z 1.9 a w 2,5tdi nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia to postanowiłem się tu radzić. Mamy w pracy a6 c5 allroad z silnikiem AKE 180km ostatnim czasy auto stało się bardzo mułowate nawet skrzynia tiptronic zaczęła z dużym opóźnieniem zmieniać biegi , fakt że ma już nalatane 450tys ale jest w firmie od nowości i żal było je pogonić za parę groszy więc postanowiliśmy je uzdrowić nawet jeśli będzie to wymagało sporych kosztów. Napiszę teraz co było robione a co nie , jakieś pół roku temu zdejmowałem głowicę bo wyrzucała płyn , wymiana uszczelek pomogła , przy okazji głowice były planowane uszczelniacze i gniazda zrobione. Wałki ku mojemu zdziwieniu jak na ten przebieg były w dobrym stanie pod palcem ledwo były wyczuwalne progi wytarcia więc zostało wszystko złożone do kupy na starych wałkach. Teraz chciał bym się dopytać od czego zacząć diagnozę , turbo , sztanga , wtrysk sterujący , zrobić logi której grupy , pompę regenerowaliśmy w lato koszt około 2,5kzł. Wtryski sprawdzane rzekomo dobre. VCDS nie pokazuje żadnych błędów w silniku. Co ciekawe auto pali zaskakująco mało do granicy z litwą wyszła mi 6,8l a na wyświetlaczu pokazywało 12,4 na trasie Talin Warszawa czyli ponad 2000km wyszła 7,8 przy ciężkich śnieżnych warunkach fura doładowana na maksa dwie dorosłe osoby i 300kg bagażu. To może coś podpowie co do przyczyny że tak osłabła , mi to wygląda jak by pompa miała małą wydolność lub przez wtryski by przechodziło za mało paliwa.
lunatic Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Bardzo mało ci spalila moja a4 w tym silniku i w manualu ponizej 8,5 nie chce zejsc. Sprawdz czy sztanga od turbiny sie rusza moze tylko jakis wezyk od podcisnienia sie prztarl,.
slawinio Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Zrób logi 001,003,004,007,011,013,014,018 I BS 003,004,011, Silnik rozgrzany powyżej 85 stopni. Edytowane 21 Stycznia 2016 przez slawinio
toma085 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 OK zrobię logi dodam jeszczę że mam słabe podciśnienie z serw auto dobrze hamuje tylko za pierwszym naciśnięciem później bardzo pedał twardnieje , to może pompa vaco jest licha ale tę też wymieniałem pół roku temu.
slawinio Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Może być vacum lub może n75 nawala.
mara4 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 U mnie wariował N75 i miałem podobne objawy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się