Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z paleniem na ostygającym silniku 2.5 TDI 120KW V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z paleniem. Ale sytuacja jest dość dziwna, mianowicie rano jak jest zimny pali bez problemu, jak go zgaszę i zaraz odpalam w niedługim czasie to też żaden problem (sytuacja np: idę do sklepu, tankuje max do 30 - 45 min). Ale jak go zgaszę i będę chciał odpalić po dłuższym czasie tak około 1,5 h i dłużej tak że temp. silnika spadnie to nie chce zapalić. Musze go pomęczyć przez dłuższą chwile żeby zagadał i przy tym puszcza dość dużego dyma, da się wyczuć nie spaloną ropę. Pompę sprawdzałem nie ma błędów, ostatnio zciągnąłem dekle sprawdzałem wałki, miałem uszkodzone 3 popychacze i dźwigienki jedną z lewej i 2 z prawej, wymieniłem na nowe. Silnik pracuje równo. W kompie nie pokazuje błędów. Kąt wtrysku 2 stopnie, sprawdzałem na laptopie i wszystko ok, jak odbiega od 2 to zaraz wraca. Nie mam pomysłu co zrobić żeby było dobrze.

Opublikowano

Teraz sprawdze, z tym że niestety nie mam VCD'S mam program z Delphi. Termostat wymieniałem razem z rozrządem jakieś 2 tygodnie temu.

Opublikowano

Miałem podobne objawy rok temu (z tym, że w benzynce) i u mnie pomogła wymiana w/w czujnika.

Opublikowano

Miałem podobne objawy rok temu (z tym, że w benzynce) i u mnie pomogła wymiana w/w czujnika

Właśnie wymieniłem czujnik, teraz muszę odczekać aż ostygnie i sprawdzę czy jest poprawa.

Miałem podobne objawy rok temu (z tym, że w benzynce) i u mnie pomogła wymiana w/w czujnika

Właśnie wymieniłem czujnik, teraz muszę odczekać aż ostygnie i sprawdzę czy jest poprawa.

Dalej to samo, jak wystygł silnik to ciężko pali. Musze go pokręcić. Ma ktoś jakiś pomysł??

Opublikowano

Miałem tak samo. 3-4 mce te same objawy, czujnik płynu wymieniony, zero poprawy. Po podanym czasie nagle pompa wtryskowa sie pożegnała (przy 145kkm). Powymianie pompy na nową problem ustał. Na nowej pompie zrobiłem jakieś 120kkm zaczęło sie znowu. Doradzono mi wymianę akumulatora. Po wymianie było ok jakiś rok kolejne 20kkm. Problem niestety powrócił. Ze względu na możliwą usterkę pompy i wysokie koszty jej kolejnej wymiany auto sprzedałem.

Na początek spróbuj podładować akumulator. W sytuacji którą opisujesz, czyli gdy temp. silnika i płynu chłodniczego jeszcze nie wystygły całkowicie, przy odpaleniu nie grzeją świece. Mieszanka odpala pow wpływem wytworzonego ciśnienia. Do wytworzenia tego ciśnienia musi rozrusznik wytworzyć odpowiednią ilość obrotów wału (nie pamiętam dokladnie ile). Jezeli aku jest za słabe są właśnie podobne objawy. Dlatego wymiana aku u mnie wtedy pomogła.

Opublikowano

Pompa była w Opolu u Janiuk - Diesel Serwis [bosch Service ] Opole 45-517 ul.Prosta 11a, stwierdził że jest ok, nie ma błędów w sterowniku. A jak by tłok się zacinał to były by zapamiętane błędy. Na stole nie sprawdził jej bo powiedział że żeby ją sprawdzić musiałby wymienić tłok i uszczelki i coś tam jeszcze za łączną kwotę 1300 zł mimo że mogą być dobre. Więc dogadałem się że zabiorę ją i będę szukał dalej.

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie było również błędów w sterowniku pompy. Problem był natury mechanicznej.Nic nie wskazywało na jej bliski koniec.u

BTW

Kod silnika masz w profilu błędny. Masz albo BDG albo BCZ

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Kolego mialem tak samo i albo kat wtrysku albo niestety pompa i u mnie byl to drugi ten gorszy przypadek.

Opublikowano

Kolego mialem tak samo i albo kat wtrysku albo niestety pompa i u mnie byl to drugi ten gorszy przypadek.

OK, dzięki za pomoc. Będzie trzeba zrobić jednak tą pompę.

Opublikowano

U mnie tłoczek wytarł w korpusie sporą ilość materiału, zak że regeneracja wiązałaby się z wymianą korpusa co było nie opłacalne. Wymiana pompy na nową z ASO była tanszą opcją. Jak zdecydujesz sie na wymiane lub regenerację pompy zacznij od początku dolewać do każdego tankowania 250ml oleju do 2T np:

Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):

*Addinol Super 2 T MZ 406

*Delticom HighPerformer

*Liqui Moly 1052

*Liqui Moly Racing 2T 1504

*Liqui Moly Racing Scooter 1621

*MEGUIN megol TC

*Shell Advance VSX 2T

*RAVENOL Scooter

zmniejszy to zużycie pompy i wtrysków.

Opublikowano

U mnie tłoczek wytarł w korpusie sporą ilość materiału, zak że regeneracja wiązałaby się z wymianą korpusa co było nie opłacalne. Wymiana pompy na nową z ASO była tanszą opcją. Jak zdecydujesz sie na wymiane lub regenerację pompy zacznij od początku dolewać do każdego tankowania 250ml oleju do 2T np:

Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):

*Addinol Super 2 T MZ 406

*Delticom HighPerformer

*Liqui Moly 1052

*Liqui Moly Racing 2T 1504

*Liqui Moly Racing Scooter 1621

*MEGUIN megol TC

*Shell Advance VSX 2T

*RAVENOL Scooter

zmniejszy to zużycie pompy i wtrysków.

Rozumiem że 250 ml na pełny bak? Czy jak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...