Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika w lusterku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów.

Dzisiaj stała się rzecz straszna, mianowicie padł silnik sterujący lusterkiem ( VAG to potwierdza :decayed: ) i w związku z zaistniałą sytuacją mam do szanownego grona kilka pytań:

- Ktoś już wymieniał lub wie jak wymienić ten silnik? czy nie lepiej i prościej wymienić cały środek?

- Lusterko ( mechanizm ) od angola będzie pasował?

- Lusterka w samochodzie mam składane elektrycznie i tu kolejna zagwozdka, jeśli zdecyduję się wymienić cały mechanizm to czy będzie to musiał być mechanizm od lusterek składanych elektrycznie.

Z góry dzięki za podjęcie tematu :D

Opublikowano

Aby wymienić silnik sterujący położeniem lustra musiszz odkręcić pod lusterkiem dwie śrubki (uwaga lubią się rwać), następnie ściągasz od spodu czarną blende (podważ śrubokrętem-jest na zatrzaskach), potem wypychasz lustro z uchwytu tego silniczka manewrującego (jest dookoła na zatrzaskach) przed ostatnim etapem jest wyciagniecie do góry lakierowanej obudowy a na koniec odkrecasz 3 srubki silniczka i masz go w reku. Ogólnie łatwizna :decayed:

Obstawiam że mechanizm może sie różnić od europejczyka, chodzi tutaj o kąty wychylenia

ostatniego pytania nie rozumiem ;)
Opublikowano

W ostatnim pytaniu chodzi mi o wymianę całego mechanizmu ( gdyby wymiana samego silnika była skomplikowana lub niemożliwa ). Silnik podłączony jest na wtyk czy trzeba będzie lutować?

Opublikowano (edytowane)

jeżeli pytasz o mechanizm ustawienia samego lustra (nie mechanizm skladania) to:

aby wymienić sam mechanizm ustawiania lusterka nie trzeba ściągać obudowy. Wystraczy wyciagnąc szkło lusterka- jest mocowane na zatrzaskach. Po zdjęciu szkła widac cały machanizm regulacji do którego jest wpięta kostka z 3 przewodami.

Mechanizm przykrecony jest na 3 śrubki (o ile dobrze pamietam to torx 10) odkręcasz śrubki odpinasz kostkę z przewodami wpinasz przewody do nowego mechanizmu przykrecasz go i gotowe. Wymiana tego to maks 10 min :)

to że masz składane lusterka nie ma żadnego wpływu na mechanizm regulacji szkła on jest taki sam w składanych jak i nie składanych.

Co do tego czy mechanizm regulacji lusterka z angola bedzie pasował to TAK. nie ma różnic w samym mechaniźmie ustawiania, taki sam jest tez na lewą i prawą stronę.

Różnią się one tylko w wersji z pamięcią ustawień lusterek.

Edytowane przez kdawid
Opublikowano

No to tylko namieszalem

Opublikowano

Witam.

Silnik wymieniony, jednakże nie obyło się bez strat. Lusterko nie wytrzymało napięcia :decayed:. Podekscytowany łatwością demontażu z jakim poszedł wkład z lusterka zakupionego na szrocie, zbyt drastycznie zabrałem się za demontaż lusterka w samochodzie. Dla tych którzy będą wykonywali podobny zabieg, proponuje dodatkowo odkręcić czarną zaślepkę znajdującą się u dołu lusterka i próbować wypchnąć lusterko.

Opublikowano

Przecież miałeś napisane wyżej żeby tak zrobić...

Opublikowano

Witam.

Silnik wymieniony, jednakże nie obyło się bez strat. Lusterko nie wytrzymało napięcia :decayed:. Podekscytowany łatwością demontażu z jakim poszedł wkład z lusterka zakupionego na szrocie, zbyt drastycznie zabrałem się za demontaż lusterka w samochodzie. Dla tych którzy będą wykonywali podobny zabieg, proponuje dodatkowo odkręcić czarną zaślepkę znajdującą się u dołu lusterka i próbować wypchnąć lusterko.

A po co to demontowałeś? Wymieniałeś silniki od składania czy ten od regulacji szkła?

Opublikowano

Przecież miałeś napisane wyżej żeby tak zrobić...

Wiem ale po obejrzeniu filmów na YT spróbowałem zdemontować szkło bez odkręcania tej dolnej osłonki. W lusterku ze szrotu poszło sprawnie bez żadnych problemów a w tym z samochodu ledwo co włożyłem palce i ''pstryk'' lusterko do wymiany.

Opublikowano

Wiem ale po obejrzeniu filmów na YT spróbowałem zdemontować szkło bez odkręcania tej dolnej osłonki. W lusterku ze szrotu poszło sprawnie bez żadnych problemów a w tym z samochodu ledwo co włożyłem palce i ''pstryk'' lusterko do wymiany.

jak jest zimno to trzeba uważać bo plastiki łatwo pękają. Do demontażu szkła nie trzeba w żadnym wypadku nic demontować, wystarczy obniżyć lustro maksymalnie w dół i można odhaczyć 2 górne zaczepy i lustro gładko wychodzi. Jeżeli trzeba demontować obudowę to dopiero po wyjęciu szkła łatwo zdemontować dolną osłonę i później całą obudowę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...