bulka907 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Witam wszystkich kolegow. Mam wielki problem z moim Audikiem a4 b5 2,5 tdi oznaczenie AKN. A mianowicie nie dawno temu nie chcial mi zapalic. Tzn zostal zatankowany do pelna, i ustawiony na wzniesieniu silnikiem do gory- nie chcial wtedy juz odpalic. Przed ta sytuacja zawsze odpalal na strzala. No i jest problem tego typu ze na zimnym nie da sie go odpalic. Filtr paliwa wymieniony 8tys km temu (KNECHT), czujnik temp tez byl wymieniony bo wariowala wskazowka na liczniku. Ale po tych wymianach auto nadal palilo bardzo dobrze. w pierwszej kolejnosci wymienilem wszystkie wezyki przelewowe, pozniej wymienilem podkladki miedziane pod zasilaniem i powrotem z pompy, zaworek na filtrze paliwa tez wymienilem. Jak podlaczylem "kroplowke" do pompy i postawilem auto na lekkim wzniesieniu, to ubywalo z kroplowki paliwa (moze to przez ten zaworek na powrocie ktory ma przelew?)? Jednak po dluzszym postoju (do momentu jak bylo paliwo w kroplowce) autko palilo na strzal. Poprzedni wlasciciel mowil ze pompa byla robiona- ale tego nie wiem. Sprawdzilem tez kosz w baku (wyczyscilem go) i zauwazylem tam wzdluzne pekniecie ktore zaznaczylem na zdjeciu: http://fs5.directupload.net/images/160126/qbs47tnq.png W zaworku na powrocie zaslepilem otowr ktory zaznaczylem na zdjeciu: http://fs5.directupload.net/images/160126/gch54yve.jpg Pozniej wymienilem oring w miejscu ktore jest zaznaczone na zdjeciu: Wszystkie swiece wymienione, kat wtrysku ustawiony poprawnie. Jednak po kazdym odpaleniu widac duzo babli miedzy filtrem a pompa vp44, czego nie zauwazylem przy " kroplowce". Wyciegniety sotal sterownik i wgrana zostala nowa wieksza dawka startowa. Po odpaleniu nie ma zadnych problemow z jazda autem. Jak postoi dluzej to znow ciezko zapala.. A jeszcze bym zapomnial. Jak auto stoi silnikiem w dol- odpala na strzala. Przejrzalem cale forum jednak nigdzie nie znalazlem rozwiazania tego. Czy ktos jest w stanie mi pomoc? Edytowane 26 Stycznia 2016 przez bulka907
web7 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Kolego podejrzewam że czeka cię regeneracja pompy miałem identyczne objawy w moim afb uratowałem na pół roku ręczną pompką do paliwa zamontowaną przed filtrem paliwa to taka gruszka podpompujesz rano i pali od strzała
bulka907 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 Ale to troche uciazliwe jest zeby tak robic codziennie. I miales identyczne objawy?
kubson Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Ja nawet po regeneracji vp44 miałem powietrze bąble między filtrem a vp44. A wszystko było zrobione. zawsze po zgaszeniu. było powietrze przed filtrem.. nikt nie wiedział tutaj czemu tak
bulka907 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Ja nawet po regeneracji vp44 miałem powietrze bąble między filtrem a vp44. A wszystko było zrobione. zawsze po zgaszeniu. było powietrze przed filtrem.. nikt nie wiedział tutaj czemu tak I co ostatecznie bylo przyczyna?
Tomas3k Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Dwie opcje są układ nieszczelny lub nieszczelna pompa lub padająca pompa. Jeszcze sprawdź zawór przy pompie VP
kubson Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Ja nawet po regeneracji vp44 miałem powietrze bąble między filtrem a vp44. A wszystko było zrobione. zawsze po zgaszeniu. było powietrze przed filtrem.. nikt nie wiedział tutaj czemu tak I co ostatecznie bylo przyczyna? Nie wiadomo, auto zwiedziło z tym serwisy od vp44, kilkunastu mechaników i nic. Sprzedałem je tak, jeździ do dzisiaj. Na forum też nikt nie wiedział
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Jak postawione silnikiem w dół zawsze pali dobrze, to na bank jest gdzieś w układzie paliwowym jakaś mała nieszczelność, przez którą po dłuższym postoju naciągnie tyle powietrza, że pozwoli ono na cofnięcie się paliwa do zbiornika Nie jest łatwo france znaleźć, może to być któryś z elementów uszczelniających VP44, a to że nie cieknie jak silnik pracuje, wcale nie musi znaczyć że nie wpuści do środka powietrza jak się wytworzy lekkie , grawitacyjne podciśnienie Proponuję na próbę podpiąć zasilanie w paliwo VP44 , jak i powrót do bańki stojącej na glebie , tak na wszelki wypadek przez jakiś mały filterek paliwowy. Jak po uprzednim odpowietrzeniu i postoju przez noc odpali od strzała to pompa OKI, i trzeba szukać dalej , podłączając bańkę np. przed ori filtrem paliwa Postępując w ten sposób możemy określić w której części układu paliwowego kryje się problem P.S. Przy takim sprawdzaniu musimy pamiętać o wyłączeniu pompki w zbiorniku ( jak dobrze pamiętam to bezpiecznik nr. 28 w lewym końcu deski rozdzielczej) albo o założeniu bypasu na ori przewody paliwowe idące od zbiornika Edytowane 8 Marca 2016 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się