Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem silnika kiedy jest zimny


bulka907

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegow.

Mam wielki problem z moim Audikiem a4 b5 2,5 tdi oznaczenie AKN.

A mianowicie nie dawno temu nie chcial mi zapalic. Tzn zostal zatankowany do pelna, i ustawiony na wzniesieniu silnikiem do gory- nie chcial wtedy juz odpalic. Przed ta sytuacja zawsze odpalal na strzala.

No i jest problem tego typu ze na zimnym nie da sie go odpalic. Filtr paliwa wymieniony 8tys km temu (KNECHT), czujnik temp tez byl wymieniony bo wariowala wskazowka na liczniku. Ale po tych wymianach auto nadal palilo bardzo dobrze.

w pierwszej kolejnosci wymienilem wszystkie wezyki przelewowe, pozniej wymienilem podkladki miedziane pod zasilaniem i powrotem z pompy, zaworek na filtrze paliwa tez wymienilem. Jak podlaczylem "kroplowke" do pompy i postawilem auto na lekkim wzniesieniu, to ubywalo z kroplowki paliwa (moze to przez ten zaworek na powrocie ktory ma przelew?)? Jednak po dluzszym postoju (do momentu jak bylo paliwo w kroplowce) autko palilo na strzal. Poprzedni wlasciciel mowil ze pompa byla robiona- ale tego nie wiem.

Sprawdzilem tez kosz w baku (wyczyscilem go) i zauwazylem tam wzdluzne pekniecie ktore zaznaczylem na zdjeciu:

http://fs5.directupload.net/images/160126/qbs47tnq.png

W zaworku na powrocie zaslepilem otowr ktory zaznaczylem na zdjeciu:

http://fs5.directupload.net/images/160126/gch54yve.jpg

Pozniej wymienilem oring w miejscu ktore jest zaznaczone na zdjeciu:

fawrzceu.jpg

Wszystkie swiece wymienione, kat wtrysku ustawiony poprawnie. Jednak po kazdym odpaleniu widac duzo babli miedzy filtrem a pompa vp44, czego nie zauwazylem przy " kroplowce".

Wyciegniety sotal sterownik i wgrana zostala nowa wieksza dawka startowa. Po odpaleniu nie ma zadnych problemow z jazda autem. Jak postoi dluzej to znow ciezko zapala.. A jeszcze bym zapomnial. Jak auto stoi silnikiem w dol- odpala na strzala.

Przejrzalem cale forum jednak nigdzie nie znalazlem rozwiazania tego. Czy ktos jest w stanie mi pomoc?

Edytowane przez bulka907
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podejrzewam że czeka cię regeneracja pompy miałem identyczne objawy w moim afb uratowałem na pół roku ręczną pompką do paliwa zamontowaną przed filtrem paliwa to taka gruszka podpompujesz rano i pali od strzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet po regeneracji vp44 miałem powietrze bąble między filtrem a vp44. A wszystko było zrobione. zawsze po zgaszeniu. było powietrze przed filtrem..

nikt nie wiedział tutaj czemu tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet po regeneracji vp44 miałem powietrze bąble między filtrem a vp44. A wszystko było zrobione. zawsze po zgaszeniu. było powietrze przed filtrem..

nikt nie wiedział tutaj czemu tak

I co ostatecznie bylo przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie opcje są układ nieszczelny lub nieszczelna pompa lub padająca pompa. Jeszcze sprawdź zawór przy pompie VP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet po regeneracji vp44 miałem powietrze bąble między filtrem a vp44. A wszystko było zrobione. zawsze po zgaszeniu. było powietrze przed filtrem..

nikt nie wiedział tutaj czemu tak

I co ostatecznie bylo przyczyna?

Nie wiadomo, auto zwiedziło z tym serwisy od vp44, kilkunastu mechaników i nic. Sprzedałem je tak, jeździ do dzisiaj.

Na forum też nikt nie wiedział :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak postawione silnikiem w dół zawsze pali dobrze, to na bank jest gdzieś w układzie paliwowym jakaś mała nieszczelność, przez którą po dłuższym postoju naciągnie tyle powietrza, że pozwoli ono na cofnięcie się paliwa do zbiornika :decayed:

Nie jest łatwo france znaleźć, może to być któryś z elementów uszczelniających VP44, a to że nie cieknie jak silnik pracuje, wcale nie musi znaczyć że nie wpuści do środka powietrza jak się wytworzy lekkie , grawitacyjne podciśnienie :naughty:

Proponuję na próbę podpiąć zasilanie w paliwo VP44 , jak i powrót do bańki stojącej na glebie , tak na wszelki wypadek przez jakiś mały filterek paliwowy.

Jak po uprzednim odpowietrzeniu i postoju przez noc odpali od strzała to pompa OKI, i trzeba szukać dalej , podłączając bańkę np. przed ori filtrem paliwa :P

Postępując w ten sposób możemy określić w której części układu paliwowego kryje się problem :hi:

P.S.

Przy takim sprawdzaniu musimy pamiętać o wyłączeniu pompki w zbiorniku ( jak dobrze pamiętam to bezpiecznik nr. 28 w lewym końcu deski rozdzielczej) albo o założeniu bypasu na ori przewody paliwowe idące od zbiornika :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...