RomanistaPL Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Cześć, bardzo proszę o pomoc. Od razu zaznaczam, że nie jestem ekspertem, wręcz przeciwnie, stąd moja prośba. W ciągu ostatnich dwóch-trzech tygodni zaczęło mi coś szurać z tyłu po lewej stronie. Wczoraj pojechałem na warsztat, raczej sądziłem, że to coś przy zawieszeniu. Szura przy ruszaniu i przy hamowaniu. Objawy: - szuranie przy ruszaniu i przy hamowaniu, - dużo opiłków na lewej tylnej feldze, - ręczny raczej niedziałający (ale linki niby nie trzeba wymieniać) - kołem ciężko zakręcić Po podniesieniu okazało się, że zacisk hamulca tarczowego cały czas trzyma, pewnie starł się cały klocek hamulcowy i stąd szuranie. Proszę o podpowiedź co należy zrobić. W warsztacie (nie są to znajomi) wyliczono mi to tak: Tarcze 100-130 zł x2 Łożyska 80-130 zł Klocki 80-120 zł Zacisk hamulca tarczowego 260 zł regenerowany lub nowy 500-800 zł Płyny, uszczelki, robocizna ok. 200 zł "albo i więcej" Jak powinna wyglądać naprawa takiej usterki? Po wpisaniu w internet wyskakują różne "zestawy regeneracyjne zacisków", serwisy, które zajmują się głównie regeneracją zacisków itp. Dodam, że na chwilę obecną jestem zmuszony zrobić to raczej w ekonomiczny sposób. Wolałbym wydać możliwie najmniej kasy przy zachowaniu podstaw bezpieczeństwa. O co chodzi z regenracją? Może jakieś używki? Na co zwrócić uwagę? Wolałabym nie dać nabić się w butelkę i niepotrzebne koszty. Proszę o pomoc.
Szarik Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Do wymiany,regeneracji zapieczony zacisk to na początek,jeśli chodzi o tarczę i klocki to zależy w jakim są stanie.Hamulce to podstawa więc nie powinno się na nich oszczędzać.
lukasz51237 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Tak jak wyżej, musisz naprawić zacisk to jest najważniejsze, wymienić klocki po obu stronach z tyłu, tarcze to już w zależności od stanu.
RomanistaPL Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 To nie jest tak, że chcę jakoś przesadnie oszczędzać. Jedyne co, to po prostu nie chciałbym wydawać kasy na coś tylko dlatego, bo mnie ktoś naciągnie z mojej niewiedzy. Możecie mi coś podpowiedzieć nt. regeneracji zacisków? Znalazłem warsztat, który tym się zajmuje w okolicach 100-150 zł, to chyba najlepsza opcja?\ Druga sprawa, co z łożyskami? Czy wymiana jest konieczna?
lukasz51237 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 100 zł za regenerację zacisku myślę, że to dobra cena. Zużyte łożyska też mogą powodować to, że koło się ciężko obraca, albo w ogóle się nie obraca. Zrób hamulce i zobacz czy będzie poprawa.
RomanistaPL Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 100 zł za regenerację zacisku myślę, że to dobra cena. Zużyte łożyska też mogą powodować to, że koło się ciężko obraca, albo w ogóle się nie obraca. Zrób hamulce i zobacz czy będzie poprawa. Ok, zrobię regenerację zacisku. Klocki podejrzewam, że będą koniecznie do wymiany. A co z tarczą? Czy to, że jest tego typu tarcie to trzeba je wymienić na nowe? Jakieś przetoczenie albo coś wchodzi w grę? Co do łożysk pytałem bardziej pod względem tego, że Magicy w warsztacie powiedzieli, że na pewno trzeba zmienić, "bo to jakieś inne, jakieś mniej typowe, inaczej mocowane" i parę innych argumentów...
iwadrian Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Podstawa to wymiana zacisku i klocków. Tarcze jeżeli zużyte to też bym radził wymienić. Co do łożysk, jeżeli koła będą się normalnie obracać i nie ma huczenia czy to na lewarku czy podczas jazdy to nie pchał bym się w dodatkowe koszta.
magoo Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Zacznij od regeneracji samego zacisku - wymiana wszelkich uszczelnień wewnątrz. Do tego załóż nowe klocki i dopiero sprawdzisz czy będzie OK Przyczyną grzania się koło napewno jest niepoprawnie działający zacisk - stąd wytarte klocki do zera Możesz to zrobić sam lub zaprowadź na warsztat na wymianę klocków + regeneracja zacisku (tj. wymiana uszczelnień).
pepik Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 przy wymianie tylnych tarcz zaleca się wymianę łożysk na nowe, zaznaczam zaleca się a Ty zrobisz jak zechcesz budowa tarczy jest taka, że zmieniając ją musisz z niej wyjąć łożyska a nastepnie włożyć je do nowych tarcz więc większość mechaników zaleca przy okazji wymianę łożysk jakby to powiedzieć "za jednym zamachem"
lukaszooo Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Tylna tarcza to zarazem piasta, siedza w niej lozyska i koronka abs. Jesli wymieniac to wszystko za czesci wychodzi ok 450zl, jesli chcesz zaoszczwdzic to tylko klocki, regeneracja zacisku i co najwazniejsze nowy plyn hamulcowy.
pan roman Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) przy wymianie tylnych tarcz zaleca się wymianę łożysk na nowe, zaznaczam zaleca się a Ty zrobisz jak zechcesz budowa tarczy jest taka, że zmieniając ją musisz z niej wyjąć łożyska a nastepnie włożyć je do nowych tarcz więc większość mechaników zaleca przy okazji wymianę łożysk jakby to powiedzieć "za jednym zamachem" Ja żadnych łożysk tam nie miałem a też wymieniałem tarcze klocki i regenerowałem sam zaciski z pomącą filmu tego pana https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s zwracam honor FWD Edytowane 6 Lutego 2016 przez pan roman
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się