da71a4 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) Witam. W listopadzie ubiegłego roku zakupiłem audi a4 b7 2006 z silnikiem 1.8t BFB 163km seria. Auto ma przebieg 120tys km. Podczas zakupu sprawdziłem silnik i był suchy, jedynie lekkie ślady starego oleju w okolicach korka wlewu oleju. Po przejechaniu około 3tys km zauważyłem plamy oleju na dolnej osłonie silnika po stronie turbiny. Osłonę silnika zdemontowalem w calu diagnozy. Ku mojemu zdziwieniu turbina jest sucha i wszystkie rury w jej okolicy również bez wyciekow. Zauważyłem natomiast duże ilości oleju zaczynajace sie na wysokości uszczelki głowicy. Zaznaczyłem to na zdjęciu kolorem czerwonym, a kolorem zielonym miejsce w którym zauważyłem tworzące się małe bomble powietrza na pracującym silniku I jeszcze jedno zdjęcie gdzie bomble się pojawiają... Tak wygląda prawa strona pod kolektor em dolotowym. Jak widać też się poci od strony rozrządu do miej więcej połowy kolektora dolotowego Wygląda jakby głowica nie była dokręcona od strony rozrządu... Wiem o tym ze uszczelka pokrywy zaworów(wymiana w planach) poci się lekko, cieknie na wysokości pneumatycznego napinacza łańcucha ale nie jest to tak znaczący wyciek. Nie zaobserwowałem wycieku z uszczelniacza walka rozrządu. Po zdjęciu osłony na wysokości napinacza paska rozrządu wygląda to tak Ten olej zmartwił mnie pod osłona, pasek nie jest zachlapany ale rozrząd musze wymienić bo ma styczność z olejem Na tym zdjęciu widać największe ilości oleju pod osłona rozrządu, jest to fragment łączenia głowicy. (Zastanawia mnie co to za silikon czarny?) Na podsumowanie podam ze nie ma ubytków płynu chłodniczego, nie ma masła pod korkiem oleju, nie ma masła na bagnecie. Auto równo pracuje i przyspiesza. Nie kopci na biało. Wymieniłem olej ostatnio na LM 5w40 bo juz spanikowalem co wlewal warsztat przed zakupem w listopadzie 2015 (czy jest możliwość ze silnik się rozszczelnili pod głowicą bo ktoś zalał jakiś jakiś syfiasty olej o złych parametrach?). Z książki serwisowej przebieg się zgadza 120tys km. Rozrząd był wymieniany dwa lata temu kiedy auto miało 7 lat... Samochodu nigdy nie upałem, parę razy pobutowalem i tyle bez szaleństw... Wiem ze musze wymienić rozrząd bo ma kontakt z olejem, pompa wody napinacze komplet poleci. Uszczelka pokrywy zaworów. Mam też uszczelniacz walka rozrządu. Nie chce się za to zabierać bo nie wiem czy robienie głowicy mnie nie czeka. Proszę o jakieś sugestie Pozdrawiam Sent from my SM-N910F using Tapatalk Witam. Czy nikt z forumowiczów nie spotkał się z takim wyciekiem? Moze sa mechanicy na forum? Podobno w tym silniku uszczelki pod głowica są nie do zajechania. Może coś źle było poskładane? Głowica pęknieta? Sent from my SM-N910F using Tapatalk Witam. Temat wycieku oleju rozwiązany. Powodem wycieków była zużyta uszczelka pokrywy zaworów. Poniżej zdjęcia obrazujące miejsca nieszczelności. W przybliżeniu wyglądało to tak. Jak widać poniżej uszczelka była w stanie krytycznym dlatego ktoś nałożył ogromne ilości silikonu. Wszystko było szczelne przez krótki okres. Z czasem silikon został wydychany i pojawiły się wycieki. . Od czasu wymiany uszczelki, nie zaobserwowałem żadnych wycieków i mam nadzieje ze tak pozostanie przez następne parę tysięcy kilometrów. Silnik pracuje zdecydowanie lepiej bo jest szczelny. Mam zdjęcia z wymiany uszczelki pokrywy zaworów. W najbliższym czasie napisze instrukcje odnośnie wymiany. Pozdrawiam. Edytowane 1 Marca 2016 przez da71a4
siwak Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 zlikwiduje wszystkie wycieki oleju umyj silnik np zmywaczem do hamulców i zobacz dokładnie skąd wycieka olej
da71a4 Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Cześć. Mam zaplanowane mycie silnika w przyszłym tygodniu. Także wymiana uszczelki pokrywy, uszczelki napinacza łańcucha.. Później będę obserwował i diagnozowal wyciek. Mam także przygotowany simering walka rozrządu. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Temat zamknięty. Opis powyżej.. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Edytowane 1 Marca 2016 przez da71a4
Dawid-1999 Opublikowano 25 Listopada 2022 Opublikowano 25 Listopada 2022 (edytowane) Odgrzeje trochę.. Po wymianie uszczelki pod głowicą mam identyczny wyciek co tutaj, w tym samym miejscu zaznaczonym na czerwono się poci. Na bloku nie było szczególnie dużych wzerow czy coś. Po poskładaniu leciał olej z walka rozrządu wymieniłem i git. Możliwe że nacieklo gdzieś i złudnie się pojawia na łączeniu głowicy z blokiem? Auto chodzilo z 2h i zrobione 100km co chwilę myte i dmuchane powietrzem Edytowane 25 Listopada 2022 przez Dawid-1999
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się