Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuning i strojenie STAGE 2,3,4 | 2.0 TDI CR 170


marlad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post tego typu i bardzo liczę na to ,że przyjmiecie mnie jakoś w miarę ciepło i przyjaźnie :)


'od pewnego czasu funduje kurację sterydową silnikowi 2.0 TDI CR 170 w Audi TT Quattro manual .

Pacjent niewdzięczny w strojeniu , i niechętnie współpracujący z racji tego ,że jest na CR i mało jest do tych sterowników

dobrej jakości DAMOSÓW , tudzież SUPERMAPPACK i trzeba operować na żywym organiźmie metodą prób i błędów :)

Pompki każdy przyzwoity tuner ma obcykane, więc pora zmierzyć się z tym ciekawym wyzwaniem .


Fabryczne turbo jest nieduże , a ciśnienie buduje głównie szalonymi prędkościami obrotowymi:/

Fabryczny intercooler jest wcisnięty pomiędzy chłodnice. Jedni mówią,że daje rady , inni odwrotnie.Do wyższych stage postanowiłem tego nie sprawdzać i po prostu je zmieniłem.


Ale do rzeczy :


SERIA

Samochód posiadał mocną serię :

Audi-Skoda-Vw-2.0-TDI-CR-170-CFGB-pomiar


STAGE 1

CHIP TUNING - uzyskałem 207 km i 421 Nm

chip-tuning-audi-tt-2.0-TDI-cfgb-170-8j-



STAGE 2

z usunięciem DPF pozwala dorzucić po 10 km i 10 Nm do powyższego wyniku.czyli ok 215 km i 430 Nm ( wykresu na tę chwile nie posiadam )




STAGE 3

Intercooler ,

dolot,

turbina hybrydowa

4 bar map sensor

STROJENIE


20151103_155804.jpg


mam już w tej chwili ponad 480 Nm , i 230 km ( w niektórych próbach ponad 250 km ) , ale sprzęgło juz daje znać o sobie .

Optymalnie zostawił bym to na ok 450-460 Nm i 240-260 km ,ale jeszcze przeprowadzę próby i po nich na pewno bedziemy wiedzieć jaki setup jest najbardziej akuratny


strojenie-audi-tt-2.0-tdi-cr-170-cfgb.pn


Tak samochód przyspieszał na ok 450 Nm i 220 km ( usunąłem też tłumik końcowy , co słychac na końcu filmu )

Choinka n a desce rozdzielczej - objaw tęsknoty za mijajacymi świetami , wywołany pominięciem jednego bajciku w sofcie ( juz poprawione ) ;)


:



Stage 4.

Na pewno kompletne sprzęgło ,

GTB 2260,

Jeśli standardowe wtryski nie obsłużą , to też zmienię.

Możliwe ,że go zakuję

STROJENIE


Jeśli będziecie zainteresowani tym tematem to na bieżąco mogę tutaj wrzucić wyniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie słabe te motory że trzeba ja kuć przy 300 KM i 500 Nm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent niewdzięczny w strojeniu , i niechętnie współpracujący z racji tego ,że jest na CR i mało jest do tych sterowników

dobrej jakości DAMOSÓW , tudzież SUPERMAPPACK i trzeba operować na żywym organiźmie metodą prób i błędów :)

Pompki każdy przyzwoity tuner ma obcykane, więc pora zmierzyć się z tym ciekawym wyzwaniem .

Przyzwoity tuner z tymi silnikami nie ma żadnych problemów, TDI CR w sprzedaży są od ponad 10 lat (HDI jeszcze dłużej) i nie jeden robił przyjemne rzeźby bez "prób i błędów" (co za idiotyzm)

BTW: po co został wymieniony map sensor ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jakie teraz jest EGT :) CFGB lekko powyżej 200PS przekracza spokojnie 900 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miałeś ustawione doładowanie po programie?

Tam siedziała seryjnie GTC1549VA?

Co to masz za hybrydę wrzuconą i jakie teraz masz doładowanie?

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielu,

limiter EGT jest ustawiony nieznacznie powyżej 800 C. Strojenie jest już w końcowej fazie , dziś i wczoraj byłem autem w górach i sprawowało się perfekcyjnie , choc dalej niuta ma za dużo - trzeba bedzie ująć :)

Na dniach będą jazdy z logami, więc niebawem bedę znał dokładnie wartości

Jarolu

turbo nawet w miarę realizuje to co ma zadane i potrafi utrzymać ponad 3 bar w dolocie , ma ok 15% wieksza wydajność w stosunku do standardowego . Nie znam oznaczenia .

C4NC3R

Nie wiem czy słabe te silniki , ale i tak zamierzam raczej iść z moca dalej więc co mi szkodzi ?Ja wiem gdzie mnie fantazja poniesie ?

Dostałem do rozważenia ciekawą propozycję na sprzęgło 600-700 Nm to może się pokuszę o więcej niż te marne 500 Nm i 250 300 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choc dalej niuta ma za dużo - trzeba bedzie ująć

eee, dużo nie ma.. coś niedomaga ?

turbo nawet w miarę realizuje to co ma zadane i potrafi utrzymać ponad 3 bar w dolocie , ma ok 15% wieksza wydajność w stosunku do standardowego . Nie znam oznaczenia .

większość ludzi na forum poprzez hybrydę rozumie poskładanie jednej z dwóch, rozumiem że Ty masz na myśli rozwierconą muszę, na ciepłej frez, kuty wałek i koło kompresji ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zjechaliśmy z niutem i nie jest już takim dzikiem z dołu , ale za to jest fajny BEZDYMNY modzik :)

tutaj nagrałem filmik pod światło : co by było ew. lepiej dym widać

Sprzęgło niestety jęknie od czasu do czasu , więc trzeba bedzie jeszcze mu zjechać .

Na 450-460 Nm zostawię na codzień .

Ladyga-chip-tuning-strojenie-audi-a3-2.0

Edytowane przez marlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyno robi kreski gładkie jak pupa niemowlaka maskując wiele niedociągnięć a u Ciebie zrobił prawie sztorm na Bałtyku. Nie ma się czym chwalić, wręcz przeciwnie wypadałoby to szybko poprawić i uratować cokolwiek z opinii.

BTW: to w końcu TT czy A3 ?

http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/info/strojenie-stage-234-vw-audi-seat-skoda-2-0-tdi-cr-170-cfgb-cbbb-caha/

Jako jedna z nielicznych firm w Polsce i na świecie oferujemy chip tuning i profesjonalne modyfikacje ( wraz ze strojeniem )typu STAGE 2,3,4 dla silników grupy VAG 2.0 TDI CR 170 CFGB / CBBB / CAHA

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę sensu tak dużego niuta utrzymywanego przez krótki zakres obrotów, nie lepiej zrobic 420-440 NM w miarę płasko? Moim zdaniem z płaskim przebiegiem momentu o wiele fajniej się jeździ i sprzęgło, przeguby i korby nie dostają tak po d*pie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pomyśl co się dzieje 3500rpm + .. na dole też ma jakiś problem, ktoś sobie z hybrydą nie radzi.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę sensu tak dużego niuta utrzymywanego przez krótki zakres obrotów, nie lepiej zrobic 420-440 NM w miarę płasko? Moim zdaniem z płaskim przebiegiem momentu o wiele fajniej się jeździ i sprzęgło, przeguby i korby nie dostają tak po d*pie.

Będą rózne wersje tej modyfikacji i przetestujemy kilka różnych wariantów.

zejdzie jeszcze troche z tym samochodem bo nie ma tyle czasu do poswiecenia temu projektowi ile bysmy chcieli ,ale finalnie bedzie zyletka :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez marlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te hamownie na koło są ch... warte jak nie ma się idealnego odcinka testowego.

Zestroiłem to na miękko , bo dwumas nie dawał kompletnie rady i wrzuciłem na hamownię 4x4 .

 

CHIP-TUNING-STAGE-2-AUDI-TT-2.0-TDI-CR-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia. wykres byłby lepszy i wstawałby szybciej , gdybym hamował na odpowiednim obciążeniu -ale dwumas by tego mógł nie przezyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...