Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 - dla spokoju mojej duszy. Olej, grzechotanie przy rozruchu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie!

Tak jak w temacie, od paru miesięcy posiadam S4 B7. Auto ma niecałe 180k przebiegu, udokumentowanego.

Z czasem jak coraz lepiej je poznaje zacząłem zwracać uwagę na szczegóły, ale oczywiście ile postów i użytkowników tych aut tyle opinii. Więc może w tym temacie uda się znaleźć w miarę odpowiedzi.

1. Auto bierze olej, tylko nie wiem czy nie za dużo. Na około 1200km, jakies 300ml. Robię trasy krótkie, głównie w mieście. Czerwone pole auto widzi sporadycznie, nigdy nie hebluję jej jeśli nie rozgrzeje się olej do 90 stopni, a zalana jest teraz Castrol'em Edge 5w30. Zalewam przeważnie 95 z BP. Zaraz po zakupie miała wyciek spod pokryw zaworów, lecz było to uszczelnione. Czy możliwe, że jednak nie jest w tak idealnym stanie i czeka mnie jakiś kolejny bardzo konkretny wydatek na rozbieranie silnika?

2.Przy odpalaniu na zimnym słychać ten bardzo charakterystyczny dźwięk. Dla mnie jest to na 100% łańcuch i widziałem już parę filmików z tym silnikiem i tym samym dźwiękiem - tutaj na forum było to już poruszane. Chyba nie będę się martwił.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i mam nadzieję, że pomożecie rozwiać wątpliwości.

Edytowane przez Slizu
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dźwięk o którym mówisz przy odpalaniu to nie jest coś normalnego . Sprawny silnik nie daje żadnych dźwięków przy odpalaniu. U mnie taki dźwięk generowaly fazatory które okazały się zużyte .

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pierwsze co bym radzil to zmienic ten olej na motula.

Opublikowano

Witaj! Od 2 tygodni jestem właścicielem audi S4 b6. 119tys przebiegu juz. Przebieg równie Udukomentowany i sprawdzany w ASO. Zrobiłem nią juz 1500km albo dopiero i tez przy odpalaniu po całej nocy słychać ten dźwięk na sekundę. Ale nie zawsze! Jest osoba na forum która wyremontowała ten silnik calutki w ASO i dźwięk czasem potrafi sie pojawić. Podobno te silniki juz tak maja.. Sprawdź zaworki zwrotne oleju ostatnio był temat o nich.

Pracuje w DE wiec autko zostawiłem w Polsce i nie sprawdziłem czy wziął cos oleju przez te półtora tysiąca km.. W przyszły week zobaczę.

P.S tez myslalem nad s4 b7 no ale trafiła sie wręcz idealnym stanie b6.

Pozdrawiam!

Opublikowano

siema ja mialem tdzwiek metaliczny przy odpaleniu ,nieraz na wolnych odrotach ja mam 3.2 benzyne po sprawdzeniu sprezania na 4,5 cylindrze nie bylo sprezania, pierscienie mialy bardzo duzy luz .

Sprawdz moze tez to

olej tez lalem castrola 5w30

po zmianie silnika zalalem lm 5w40 teraz wogule nie widze zeby olej bralo

Opublikowano

2. Przy odpalaniu na zimnym słychać ten bardzo charakterystyczny dźwięk. Dla mnie jest to na 100% łańcuch i widziałem już parę filmików z tym silnikiem i tym samym dźwiękiem - tutaj na forum było to już poruszane. Chyba nie będę się martwił.

nie będziesz się martwił do póki nie przeskoczy rozrząd :decayed:

i żadne wymiany zaworków nie pomogą

zdrowy motor BBK nie wydaje z siebie żadnych dziwnych dźwięków.

Opublikowano

To mnie zmartwiliście bo wychodzi na to, że to jednak szmelc może być.
Przeskoczy rozrząd to będę szukał czegoś nowego a to oddam dla biednych dzieci.
A dlaczego w ASO mówią, że czasem tak może być z tym delikatnym szarpnięciem jakby przy odpalaniu?

Opublikowano

A dlaczego w ASO mówią, że czasem tak może być z tym delikatnym szarpnięciem jakby przy odpalaniu?

w ASO wiele rzeczy mówią :kwasny: tylko nie o wszystkim mają pojęcie. Niestety.

Olej 5w30, do tego Castrol kompletnie się nie nadaje do tego auta

Paliwo 98 też nie zaszkodzi

Opublikowano

Slizu, zmień olej na np. 5w50 albo na na 5w40 z tym że 5w50 lepiej odprowadza ciepło, co benzyny lej 98, dziwne dźwięki już masz odpowiedź a wręcz kilka ;) co skrzyni biegów jak najbardziej sprawdź i najlepiej od razu wymień w skrzyni i moście.

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze co zrobię to ten olej w silniku, wymienię na LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40, wyczytałem, że do tego auta nadaje się najlepiej, tylko czy na pewno wlewać 5W-40? Z benzyną to wiadomo, że 98 droższa i nie zawsze mnie stać, no ale tez nie jeżdżę ostro tym autem, więc czy jest sens?

A jeśli chodzi o te fazatory to podpytam mechanika mojego co o tym sądzi i czy jest sens tam zaglądać, nie wydaje mi się żeby od razu miał mi przeskoczyć rozrząd przy takim przebiegu.

No ale jestem z jednej strony trochę spokojniejszy, i wiem na co zwrócić uwagę.

PS. Jaki może byc koszt wymiany oleju w mojej skrzyni (manual) i tym moście? Nie będę już zaczynał kolejny raz tematu z dziwnym dźwiękiem z tyłu przy skręconych kołach :D

Edytowane przez Slizu
Opublikowano

No i mam nadzieję, że przestanie przez to pić ten olej.

Nie łudź się.

Opublikowano (edytowane)

W sensie mniej palił, jak łyknie 0,5 okey.

Ale zmienię zobaczymy może będzie lepiej.

Edytowane przez Slizu
Opublikowano

Z benzyną to wiadomo, że 98 droższa i nie zawsze mnie stać, no ale tez nie jeżdżę ostro tym autem, więc czy jest sens?

kupiłeś V8 żeby oszczędzać na cenie paliwa??

Opublikowano

To zależy jak prosperuje moja rafineria w Arabii Saudyjskiej.

Opublikowano (edytowane)

1. Ten silnik nie bierze oleju tylko chleje, wychodzi grubo ponad pól litra/1000km. Żadna zmiana oleju nie pomoże, co najwyżej o 50-100ml/1000km. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie - to na pewno do zrobienia.

3. Zacznij od odpowietrzenia sprzęgła, jak nie pomoże to wymień olej w skrzyni i powinno być lepiej jeśli sprzęgło i synchronizatory są ok.

Nic też nie pomogą jakieś czary z benzyną 98 czy zmianą stacji.

Edytowane przez Jakoob
Opublikowano (edytowane)

Nie jest już tak źle z tym zużyciem na chwile obecną.

Edytowane przez Slizu
Opublikowano (edytowane)

Ten i podobne tematy o S4 skutecznie mnie wyleczyły z chęci posiadania tego modelu

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Bardzo słusznie, jeśli nie stać Cię na utrzymanie V8 to musisz jeździć V6, nic nie zrobisz.

Możliwe, że moje wszystkie problemy wcale nie są jakieś poważne, ale ja nie znając się na mechanice, zwracam uwagę na bardzo drobne szczegóły.

PS. Tylko mi się wydaje, że panuje na tym forum straszny toxic? Czy po prostu trzeba dostosować styl wypowiedzi?

Opublikowano (edytowane)

Bardzo słusznie, jeśli nie stać Cię na utrzymanie V8 to musisz jeździć V6

A no tak tak czytałem już

Z benzyną to wiadomo, że 98 droższa i nie zawsze mnie stać

Więc ta złośliwość nie była konieczna bo tu nie chodzi o stać czy nie stać. Rozsądek przy wyborze po prostu mówił nie.

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Co do paliwa to polecam V-power racing 100, najlepiej chodzi na nim, ale Verva 98 też spoko. Ja jak zalewałem 95 to zawsze był problem, albo z mocą albo z zapłonem. Na 98 i 100 żadnych problemów.

Co do oleju też jeździłem na 5w30 tylko Mobil1, w trasie zawsze palił mi ok. 1L na 1000km. Teraz szykuje mi się wymiana to zalewam Liqui 10w60.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...