Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka cisnienia oleju


dziend0bry

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem ostatnio A4, wstepnie wlozylem 1500zł w wymiane rozrzadu, olejow, zawieszenia i mechanik powiedzial, ze do wyczyszczenia jest smok przy pompie oleju, bo jest zasyfiony no i do zobaczenia miska, bo jest lekki przeciek (pod autem zostaje kilka kropel oleju) generalnie powiedzial.. ze od biedy mozna tym jezdzic, ale zeby nie szalec.

No tak tez zrobilem, autko żwawe, nie kopci, obroty w normie, z silnika brak podejrzanych dzwiekow ALE.. po rozgrzaniu i na postoju (lub bardzo niskich obrotach) fis wyswietla na czerwono olejarkę i piszczy, po wystartowaniu spod swiatel gasnie, na autostradzie nie zapala sie w ogole, tylko i wylacznie postoj.

Olej jest, co chwile sprawdzam bagnet, nie mierzylem cisnienia, ale podejrzewam, ze jest za niskie faktycznie.

Jestem umowiony na czwartek na sciagniecie misy i czyszczenie smoka, jutro jeszcze musze tym autem do pracy pojechac 20 km.. ryzykowac? Czy moge jeszcze jeden dzien pojechac? Bo w sumie jakby mial sie zatrzec, to nie zrobilby tego juz wczesniej?

Silnik 1.8

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz spokojnie o nic sie nie martw ale zwal miske jak najszbyciej, rownie dobrze moze sie pompa oleju konczyc ale to juz zweryfikuje sie przy okazji

No wlasnie miska bedzie sciagana najwczesniej jutro lub w czwartek i wtedy bedzie jasne wszystko, ale moge jutro tym jechac? Nie umrze mi silnik podczas jazdy? Nie chcialbym go zatrzeć, dopiero co kupilem tę bryke i nawet nie zdazylem sie nacieszyc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz spokojnie o nic sie nie martw ale zwal miske jak najszbyciej, rownie dobrze moze sie pompa oleju konczyc ale to juz zweryfikuje sie przy okazji

No wlasnie miska bedzie sciagana najwczesniej jutro lub w czwartek i wtedy bedzie jasne wszystko, ale moge jutro tym jechac? Nie umrze mi silnik podczas jazdy? Nie chcialbym go zatrzeć, dopiero co kupilem tę bryke i nawet nie zdazylem sie nacieszyc.

Pozdrawiam

chopie jezdze tak ze dobre 3 miesiace jak kontrolka oleju sie na jalowym zapali to szybko gasze, pale i jest git :grin: tak mi sie chce zwalac miske ze jprdole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak faktycznie jest mega niskie cisnienie na postoju, to nie zaszkodzi to w jakims gigantycznym stopniu silnikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by było mega niskie ciśnienie to silnik by stanął dęba, jedź do roboty i nie marudź jak Ci sie zaświetli kontrolka na światłach zrób szybki reset zgaś/zapal silnik i jedz dalej

jak mechanik zrzuci Ci miske, powiedz żeby przy okazji zajrzał do pompy oleju czy łancuch już nie szlifuje obudowy, równie dobrze ona może być winowajcą niskiego ciśnienia a nie zapchany smok, jednak owszem w 1.8 często zapychają sie smoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz bylem sie na zimnym przejechac, to nic sie nie paliło.

Dobra, jutro normalnie pojade, mam nadzieje ze nic nie umrze po drodze

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach mruga kontrolka oleju, to może byc któraś z panewek uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach mruga kontrolka oleju, to może byc któraś z panewek uszkodzona.

Gdyby panewki byly wywalone, to by nie klekotał jak szalony, a w oleju nie powinno byc opilkow metalu? Bo zmienialem olej i nie stwierdzono nic takiego.

Edytowane przez dziend0bry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest mocno zapchany smok to od razu słychać na zimnym jak inaczej silnik pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zapłonie po nocy klekocze przez 2-3 sekundy po czym ustaje i pracuje idealnie cichutko

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dobra wiec tak, w innym temacie opisuje problem z zegarami, szalejąca kontrolka paliwa i niepodnosząca się prawie w ogóle od temp cieczy chłodzącej, a odebrałem właśnie brykę od mechanika, zwalił mise, uszczelnił ja, wyczyścił smoka, ciśnienie zmierzone jest za***iste. Olej w normie, świeżo po wymianie. Jadę własne autostrada jest ok, zjeżdżam na stacje paliw o słyszę pikanie i miga olej... Teraz wróciłem na trasę i cisza, jak zjadę to pewnie problem wróci. Gdzie szukać przyczyny? Byc może licznik? A może czujnik? Od czego zacząć?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

https://vimeo.com/156086084

Ten silnik pracuje jak zdrowy tdi czy mi się wydaje?

Czy moze tak ma chodzić?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz ciśnienie na jałowym i 3000obr? Przy jakiej wartości obrotów zapla Ci się kontrolka? Następnym razem gdy Ci się zapli dodaj gazu i zobacz przy jakiej wartości zgaśnie. Z własnego doświadczenia obstawiam że pompa gubi ciśnienie na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia oleju do wymiany miałem to samo :) miałeś zawalony smok to tak samo nagar był przy czujniku. Jak wymieniłeś olej to możliwe czujnik zglupial. Ma on swoje lata. Mówisz że ciśnienie ok jest więc podjedz do sklepu i kup ten czujnik nie duży wydatek to jest.

U mnie to samo było wymieniłem olej i na ciepłym zaczęły się jaja. Właśnie pod światłami tak delikatnie ruszyłem pikanie rozpedzilem się i znikalo. Działo się to jak silnik bym cieply.

Kombinowalem ze zmianą oleju, filtrow.

Kupiłem sprzęt do mierzenia cisnienia zmierzylem i wszystko ok było z nim. Wymieniłem Czujnik i latam już rok :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jklgleiwitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ciśnienie oleju na zimnym silniku jest 5bar to jest dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie krótko i na temat. Też mam problem z kontrolką, piszczy jak trochę ruszę np spod świateł lub jak jade -> zwalniam analogicznie obroty spadają i wtedy też piszczy i znika. Po nocy przez 5 min chodzi jak diesel i później normalnie.
Rzeczy do wymiany:
1) pompa oleju
2) wyczyścić smok oleju i miskę

3) może zalać 5w40 od razu bo mam 10w40 (nowy filtr też) ??

Proszę podpowiedzcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie krótko i na temat. Też mam problem z kontrolką, piszczy jak trochę ruszę np spod świateł lub jak jade -> zwalniam analogicznie obroty spadają i wtedy też piszczy i znika. Po nocy przez 5 min chodzi jak diesel i później normalnie.

Rzeczy do wymiany:

1) pompa oleju

2) wyczyścić smok oleju i miskę

3) może zalać 5w40 od razu bo mam 10w40 (nowy filtr też) ??

Proszę podpowiedzcie ;)

jak się zapali i przytrzymasz na 3000 obrotów to gaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj jak jest ponad 3000 to gaśnie, zapala się jak jest 1000-3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...