rune Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Witam Zakupilem kilka tygodni temu B6 z silnikiem 3.0 V6 ASN Jestem juz po wymianie filtrow, olejow oraz swiec. Moim problemem jest delikatne falowanie obrotow na postoju, czuc wibracje w aucie. Zalaczam filmik z VCDS'a z parametrami. https://www.youtube.com/watch?v=5wTqGFPAiZA Podczas krecenia tego filmiku usterka caly czas wystepowala. Dodatkowo podczas jazdy na niskich obrotach przy 100km/h (Mam Multitronic) slychac bardzo delikatne buczenie co sekunde jakby z ukladu wydechowego. Po wymianie juz wczesniej wymienionych rzeczy rzeczy 2 razy zdarzylo mi sie, ze dojezdzalem do swiatel i auto prawie mi zgaslo (zbilo obroty na 500 mniej wiecej) po czym wrocilo zaraz do standardowego falowania 750rpm-710rpm. Czy na tej podstawie mozna juz cos wywnioskowac? Zarowno dzieje sie to na benzynie jak i gazie. Wskazowke jaka dostalem miedzy innymi: "prawdź stan zaworu w układzie odpowietrzenia silnika, Membrana w nim często parcieje." 'Katalizatory albo sondy walniete" W przyszlym tygodniu wywalam katalizatory i chce wstawic pre katy co by sondy oszukac i miec z bani to. Ewentualnie czy ktos zna kogos kto tanio wyprogramowalby mi sondy w Mazowieckim.
damian92x Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) Kolego w grupach 014,015,016 jest wykrywanie wypadania zapłonu. Na tym filmie który wrzuciłeś masz jak byk info, że na cylindrze 1 wypadł Ci zapłon w trakcie nagrywania tego filmu. Podmień cewkę zapłonową z cylindra 1 na cylinder 2. Jeśli wypadanie zapłonu przeniesie się na cylinder 2 to masz winowajcę. Skasuj jeszcze błędy na samym zapłonie bez odpalania auta, wejdź w bloki pomiarowe i nagraj grupę 032 i 033. Zobaczymy jakie wtedy będziesz mieć korekty krótkoterminowe. Katalizatorów się nie pozbywaj dopóki nie zrobisz testu ich sprawności (można to zrobić VCDS-em). Edytowane 17 Lutego 2016 przez damian92x
rune Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Ok, dzis postaram sie to sprawdzic. Jezeli wyjdzie cewka to wymieniac jedna czy zachowawczo wykosztowac sie i wymienic wszystkie? Przebieg 231tys.
Envin Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Zachowawczo proponował bym najpierw przygotować nr vin samochodu i zadzownić do serwisu audi z zapytaniem czy dla Twojego auta była już wykonywana akcja serwisowa na cewki. Jeśli jeszcze nie to przysługuje Ci darmowa wymiana cewek w aso.
BeyerBrown Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 I jeszcze Ci auto umyją gratis Jakie świece założyłeś? Do tych silników w zależności od kodu silnika są montowane zwykłe dwuelektrodowe lub platynowe, jednoelektrodowe. Jak w teście katalizatorów wyjdzie wynik pozytywny (factor pow. 0,54 dla każdej strony - o ile dobrze pamiętam) to totalnie bezsensu byłoby je wywalać Na filmiku widzę, że jednak katy mogą być już zajechane... zrób dla pewności samemu test sond a potem katalizatorów poprzez nastawy podstawowe. Wycięcie katów=wycięcie softwareowe tylnych sond. W dystanse się nie baw. Osobiście jednak proponowałbym Ci wstawienie sprawnych katalizatorów, ja tak zrobiłem
rune Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Samochod jest juz po akcji serwisowej z cewkami. Swiece mam nowe BOSCH 0242235748 +23 ; FGR7DQE Co do katow i Sond to zrobie test, tylko na spokojnie wyszukam manuala w necie jak to zrobic.
BeyerBrown Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Śmiało możesz się posiłkować tą instrukcją: http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T Świece w porządku, są to idealne zamienniki 101 000 035 HJ montowanych fabrycznie
rune Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Dobra, uhhhhh... Cos tam sie klaruje powoli. Zatrzymalem sie po jezdzie na gazie. Zrobilem auto sprawdzanie wszystkich modulow -> skasowalem bledy -> przelaczylem na benzyne -> pojezdzilem -> zczytalem bledy (nic nie bylo) -> nagralem kolejny filmik https://www.youtube.com/watch?v=Gog79murCY8 Na gazie wywala bledy sondy etc, ale to kalibracja blablabla Zakupilem 6 nowych cewek BERU, jutro bede dzialac. Mam nadzieje, ze sie wyklaruje. Po ktorym bloku widac, ze kat nie domaga albo Sonda?
BeyerBrown Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Z kapelusza Ci nie powiem, najlepiej to wejdź w VCDS-ie w Basic Settings i z listy dostępnych testów wybierz najpierw test sond (test muszą zaliczyć wszystkie sondy) a potem test katalizatorów. Poszczególne testy aktywujesz przyciskiem na górze okna a następnie wciskasz hamulec nożny i dajesz gaz w podłogę (obroty podniosą się do ok. 2100-2200rpm). Przed zrobieniem testów oczyść pamięć usterek ECU
mateo027 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Nie doczytałem lub nie było napisane, efekt zapadania się obrotów i falowania masz na gazie i na benzynie? Osobiście zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu jeżeli problem występuje na dwóch paliwach.
damian92x Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Niepotrzebnie kupujesz coś, nie wiedząc czy wymaga wymiany. Miałeś zacząć od przełożenia cewki z cylindra 1 na cyl 2 aby sprawdzić czy przenosi się wypadanie zapłonu na inny cylinder? Czy tak zrobiłeś? Jeśli nie może okazać się, że wymienisz 6 cewek bez żadnego efektu.. (właściwie to z jednym, chudszym portfelem) Kiedy świece wymieniane? Co do falowania - sprawdź wszystkie węże podciśnienia, czy działają gruszki etc. Prosiłem jeszcze żebyś skasował błędu na samym zapłonie->odpalił auto i nagrał grupę 033. Edytowane 19 Lutego 2016 przez damian92x
rune Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Swiece wymienione 2 tygodnie temu. Co do cewek to nie placilem za podlozenie nowych, wiec portfel zyje. Wymienilismy dzis wszystkie cewki na nowe. Po tym zabiegu bylo jeszcze gorzej. Wywalala sie cala jedna strona jak widac ponizej na filmik w grupie 015. W pewnym momencie wartosci byly powyzej 30. https://www.youtube.com/watch?v=N8gu5qHtZK0 Wsadzilismy ponownie stare cewki z zamiana 5,6 <-> 1,2. Obroty teoretycznie nie faluja, przestalo wywalac grupie 014/014/016, ale autem nadal trzesie jak trzeslo. Filmik kolejny nizej. https://www.youtube.com/watch?v=tqU3UiEeyxc Na koncu filmik z Basic Settings co nie co. Probowalem robic test sond, ale nie wiem ile on trwa i przerywalem po chwili. https://www.youtube.com/watch?v=n2IDj8cEx0k Zawalony robota jestem i ciezko mi spokojnie do tego przysiasc a i jeszcze za dwa dni z kraju wyjezdzam na 2 tygodnie. Moze cos moj opis bedzie warty... Edytowane 19 Lutego 2016 przez rune
damian92x Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 1.Przekręć zapłon->skasuj błędy->odpal auto->wejdź w bloki pomiarowe w grupę 033->nagraj film z tej grupy (powiedzmy 1 minutę) 2.Jakie błędy miałeś zapisane w sterowniku zanim je skasowałeś?
BeyerBrown Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Silnik i katalizatory muszą byś dobrze rozgrzane przed zrobieniem testów sprawnościowych, nie są długie, więcej wytrwałości życzę
rune Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Opublikowano 20 Lutego 2016 @damian92x Nagralem grupe 33 or 14/15/16. Jak widac wywala calem jeden rzad. https://www.youtube.com/watch?v=0-H_mUQXybg Za godzine musze zrobic trase autem 350km, jutro powrot. Tak podczas jazdy normalnie pracuje, moc jest, nie szarpie itp.
damian92x Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Czy nagrywałeś to na benzynie czy na gazie?
Kruk_89 Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 sprawdź te katy ja przy przebiegu 207tyś miałem kompletnie zapchano prawo stronę lewa była już na pograniczu zużycia co powodowało wypadanie zapłonów tyle tylko że losowe ale auto jak sie jechało chodziło normalnie
damian92x Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Po korektach krótkoterminowych i długoterminowych nie widać żeby była jakaś nieszczelność. Jeśli to tylko 1 bank sprawdziłbym sprawność katów, ewentualnie ciśnienie sprężania na obu głowicach. Jeżeli to katalizatory to albo wymiana na nowe albo wycięcie i wyprogramowanie sond z ECU.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się