Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów 3.0 V6 ASN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakupilem kilka tygodni temu B6 z silnikiem 3.0 V6 ASN

Jestem juz po wymianie filtrow, olejow oraz swiec. Moim problemem jest delikatne falowanie obrotow na postoju, czuc wibracje w aucie.

Zalaczam filmik z VCDS'a z parametrami.

https://www.youtube.com/watch?v=5wTqGFPAiZA

Podczas krecenia tego filmiku usterka caly czas wystepowala. Dodatkowo podczas jazdy na niskich obrotach przy 100km/h (Mam Multitronic) slychac bardzo delikatne buczenie co sekunde jakby z ukladu wydechowego. Po wymianie juz wczesniej wymienionych rzeczy rzeczy 2 razy zdarzylo mi sie, ze dojezdzalem do swiatel i auto prawie mi zgaslo (zbilo obroty na 500 mniej wiecej) po czym wrocilo zaraz do standardowego falowania 750rpm-710rpm. Czy na tej podstawie mozna juz cos wywnioskowac? Zarowno dzieje sie to na benzynie jak i gazie.

Wskazowke jaka dostalem miedzy innymi:

"prawdź stan zaworu w układzie odpowietrzenia silnika, Membrana w nim często parcieje."

'Katalizatory albo sondy walniete"

W przyszlym tygodniu wywalam katalizatory i chce wstawic pre katy co by sondy oszukac i miec z bani to. Ewentualnie czy ktos zna kogos kto tanio wyprogramowalby mi sondy w Mazowieckim.

Opublikowano (edytowane)

Kolego w grupach 014,015,016 jest wykrywanie wypadania zapłonu. Na tym filmie który wrzuciłeś masz jak byk info, że na cylindrze 1 wypadł Ci zapłon w trakcie nagrywania tego filmu. Podmień cewkę zapłonową z cylindra 1 na cylinder 2. Jeśli wypadanie zapłonu przeniesie się na cylinder 2 to masz winowajcę.

Skasuj jeszcze błędy na samym zapłonie bez odpalania auta, wejdź w bloki pomiarowe i nagraj grupę 032 i 033. Zobaczymy jakie wtedy będziesz mieć korekty krótkoterminowe. Katalizatorów się nie pozbywaj dopóki nie zrobisz testu ich sprawności (można to zrobić VCDS-em).

Edytowane przez damian92x
Opublikowano

Ok, dzis postaram sie to sprawdzic.

Jezeli wyjdzie cewka to wymieniac jedna czy zachowawczo wykosztowac sie i wymienic wszystkie? Przebieg 231tys.

Opublikowano

Zachowawczo proponował bym najpierw przygotować nr vin samochodu i zadzownić do serwisu audi z zapytaniem czy dla Twojego auta była już wykonywana akcja serwisowa na cewki. Jeśli jeszcze nie to przysługuje Ci darmowa wymiana cewek w aso.

Opublikowano

I jeszcze Ci auto umyją gratis :D

Jakie świece założyłeś? Do tych silników w zależności od kodu silnika są montowane zwykłe dwuelektrodowe lub platynowe, jednoelektrodowe.


Jak w teście katalizatorów wyjdzie wynik pozytywny (factor pow. 0,54 dla każdej strony - o ile dobrze pamiętam) to totalnie bezsensu byłoby je wywalać :facepalm:


Na filmiku widzę, że jednak katy mogą być już zajechane... zrób dla pewności samemu test sond a potem katalizatorów poprzez nastawy podstawowe.

Wycięcie katów=wycięcie softwareowe tylnych sond. W dystanse się nie baw.

Osobiście jednak proponowałbym Ci wstawienie sprawnych katalizatorów, ja tak zrobiłem :hi:

Opublikowano

Samochod jest juz po akcji serwisowej z cewkami.

Swiece mam nowe BOSCH 0242235748 +23 ; FGR7DQE

Co do katow i Sond to zrobie test, tylko na spokojnie wyszukam manuala w necie jak to zrobic.

Opublikowano

Dobra, uhhhhh...

Cos tam sie klaruje powoli. Zatrzymalem sie po jezdzie na gazie. Zrobilem auto sprawdzanie wszystkich modulow -> skasowalem bledy -> przelaczylem na benzyne -> pojezdzilem -> zczytalem bledy (nic nie bylo) -> nagralem kolejny filmik

https://www.youtube.com/watch?v=Gog79murCY8

Na gazie wywala bledy sondy etc, ale to kalibracja blablabla

Zakupilem 6 nowych cewek BERU, jutro bede dzialac. Mam nadzieje, ze sie wyklaruje. Po ktorym bloku widac, ze kat nie domaga albo Sonda?

Opublikowano

Z kapelusza Ci nie powiem, najlepiej to wejdź w VCDS-ie w Basic Settings i z listy dostępnych testów wybierz najpierw test sond (test muszą zaliczyć wszystkie sondy) a potem test katalizatorów. Poszczególne testy aktywujesz przyciskiem na górze okna a następnie wciskasz hamulec nożny i dajesz gaz w podłogę (obroty podniosą się do ok. 2100-2200rpm).


Przed zrobieniem testów oczyść pamięć usterek ECU

Opublikowano

Nie doczytałem lub nie było napisane, efekt zapadania się obrotów i falowania masz na gazie i na benzynie? Osobiście zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu jeżeli problem występuje na dwóch paliwach.

Opublikowano

Falowanie jest i na Benie i LPG.

Opublikowano (edytowane)

Niepotrzebnie kupujesz coś, nie wiedząc czy wymaga wymiany. Miałeś zacząć od przełożenia cewki z cylindra 1 na cyl 2 aby sprawdzić czy przenosi się wypadanie zapłonu na inny cylinder? Czy tak zrobiłeś? Jeśli nie może okazać się, że wymienisz 6 cewek bez żadnego efektu.. (właściwie to z jednym, chudszym portfelem) Kiedy świece wymieniane?

Co do falowania - sprawdź wszystkie węże podciśnienia, czy działają gruszki etc.

Prosiłem jeszcze żebyś skasował błędu na samym zapłonie->odpalił auto i nagrał grupę 033.

Edytowane przez damian92x
Opublikowano (edytowane)

Swiece wymienione 2 tygodnie temu.

Co do cewek to nie placilem za podlozenie nowych, wiec portfel zyje.

Wymienilismy dzis wszystkie cewki na nowe. Po tym zabiegu bylo jeszcze gorzej. Wywalala sie cala jedna strona jak widac ponizej na filmik w grupie 015. W pewnym momencie wartosci byly powyzej 30.

https://www.youtube.com/watch?v=N8gu5qHtZK0

Wsadzilismy ponownie stare cewki z zamiana 5,6 <-> 1,2. Obroty teoretycznie nie faluja, przestalo wywalac grupie 014/014/016, ale autem nadal trzesie jak trzeslo. Filmik kolejny nizej.

https://www.youtube.com/watch?v=tqU3UiEeyxc

Na koncu filmik z Basic Settings co nie co. Probowalem robic test sond, ale nie wiem ile on trwa i przerywalem po chwili.

https://www.youtube.com/watch?v=n2IDj8cEx0k

Zawalony robota jestem i ciezko mi spokojnie do tego przysiasc a i jeszcze za dwa dni z kraju wyjezdzam na 2 tygodnie. Moze cos moj opis bedzie warty...

Edytowane przez rune
Opublikowano

1.Przekręć zapłon->skasuj błędy->odpal auto->wejdź w bloki pomiarowe w grupę 033->nagraj film z tej grupy (powiedzmy 1 minutę)

2.Jakie błędy miałeś zapisane w sterowniku zanim je skasowałeś?

Opublikowano

Silnik i katalizatory muszą byś dobrze rozgrzane przed zrobieniem testów sprawnościowych, nie są długie, więcej wytrwałości życzę :)

Opublikowano

@damian92x

Nagralem grupe 33 or 14/15/16. Jak widac wywala calem jeden rzad.

https://www.youtube.com/watch?v=0-H_mUQXybg

Za godzine musze zrobic trase autem 350km, jutro powrot. Tak podczas jazdy normalnie pracuje, moc jest, nie szarpie itp.

Opublikowano

Czy nagrywałeś to na benzynie czy na gazie?

Opublikowano

Wszystko na benzynie nagrywam

Opublikowano

sprawdź te katy ja przy przebiegu 207tyś miałem kompletnie zapchano prawo stronę lewa była już na pograniczu zużycia co powodowało wypadanie zapłonów tyle tylko że losowe ale auto jak sie jechało chodziło normalnie

Opublikowano

Po korektach krótkoterminowych i długoterminowych nie widać żeby była jakaś nieszczelność.

Jeśli to tylko 1 bank sprawdziłbym sprawność katów, ewentualnie ciśnienie sprężania na obu głowicach.

Jeżeli to katalizatory to albo wymiana na nowe albo wycięcie i wyprogramowanie sond z ECU.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...