Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika 2.0TDI BPW w Audi A4 B7 na 1.9TDI AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja u siebie po przekładce na AVF zostawiłem świece od BPW i nic nie blokowało 

Opublikowano

Jestem aktualnie w trakcie swapa na AVF. I teraz pytanie jeżeli nie usunę od razu DPF to samochod nie pojedzie ?? Piszecie coś że jeżeli bez usuwania DPF to trzeba zmienić wałek rozrządu.. sorry za pytanie ale co ma rozrząd do dpf ?? 

Opublikowano (edytowane)

Wałek rozrządu przystosowany do obsługi DPF-a ma przedłużone powierzchnie pompujące na krzywkach pompowtrysków , które umożliwiają wykonanie dotrysków regeneracyjnych.

Mówiąc obrazowo , gdy przy zwykłym wałku krzywki powodują już napełnianie pompek, w wałku do DPF-a dalej pompują, tylko ze zmniejszoną wydajnością :hi:

Po wymianie BPW na AVF-a auto będzie normalnie jeździć do czasu zapchania filtra DPF, pod warunkiem że przed wymianą filtr DPF był z sadzy wyczyszczony.

Ile ta normalna jazda będzie trwała zależy od stanu silnika, stylu jazdy i stopnia zapełnienia filtra podczas wymiany silnika.

Zazwyczaj powinna wystarczyć na dojazd do specjalisty od usuwania DPF-ów :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Pytam bo mój mechanik nie za bardzo chce usunąć tego dpf  i każe mi jechać do innego specjalisty.. a samo programowe wyłączenie dpf wystarczy do czasu usunięcia go fizycznie ??

Opublikowano

Programowe usunięcie DPF-u bez fizycznego usunięcia nic nie daje , sadze będą go dalej sukcesywnie zatykały :decayed:

Za to robiąc odwrotnie, czyli usuwając go fizycznie i zostawiając w AVF-ie czy tam AWX-ie ich ori fabryczne wałki będzie można spokojnie jeździć.

Jakby nieusunięty z programu DPF chciał wypalić nieobecną cegłe to i tak nie będzie w stanie wykonać dotrysku regeneracyjnego :P

Oczywiście poodłączane oczujnikowanie będzie krzyczeć kontrolkami na blacie, może nawet silnik będzie chodził w trybie awaryjnym , ale autem będzie się można poruszać i nic się nie stanie:hi:

 

Opublikowano

Temat osobiście przerabiałem. Tak jak kolega Piotr pisze. To teoria ale jak najbardziej prawdziwa, a w praktyce to odkryć dpfa od turbiny i wyciągnij kompa z auta, daj to do ludzi co wywalają dpfy i oni to ogarną. Twój mechanik tylko to wrzuci do auta i wszystko gotowe. Mniej awaryjny avf i brak dpf da ci satysfakcję z auta. Tylko taka konfiguracja, nic inaczej. Nie kombinuj na litość boską bo najesz się nerwów jak ja. Do roboty i wio walić kilometry.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
12 godzin temu, ecobuda napisał:

Temat osobiście przerabiałem. Tak jak kolega Piotr pisze. To teoria ale jak najbardziej prawdziwa, a w praktyce to odkryć dpfa od turbiny i wyciągnij kompa z auta, daj to do ludzi co wywalają dpfy i oni to ogarną. Twój mechanik tylko to wrzuci do auta i wszystko gotowe. Mniej awaryjny avf i brak dpf da ci satysfakcję z auta. Tylko taka konfiguracja, nic inaczej. Nie kombinuj na litość boską bo najesz się nerwów jak ja. Do roboty i wio walić kilometry.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Najszybciej się człowiek uczy na własnych błędach , czyjeś albo tłumaczenie tak nie przemawia do rozsądku :P:decayed:

Opublikowano

Do mnie przemawia dlatego się was pytam. Wiec zrobię jak mowicie prosto od swojego mechanika pojade do jakiegoś tłumikarza co mi to usunie odpowiednio. A tak w ogole macie jakieś namiary na właśnie dobry warsztat co zajmuje się dpfem ?? Ogolnie to troche droga inwestycja żeby go usunąć ale jak ma być lepiej to czemu nie :)

Opublikowano

Brak rozrzedzania oleju, mniejsze zużycie paliwa, troszkę lepsza dynamika auta, koszt usunięcia dpf u mnie wyniósł 700 zł. Już się zwróciło na paliwie. A tak ogólnie to dlaczego robisz swap i jaki silnik był wcześniej?

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Miałem wcześniej 2.0 BPW no i padła mi pompa oleju czego skutkiem był zatarty silnik niestety.. chociaż zaczynam uważać że może i dobrze sie stało i dzieki waszej pomocy bedę miał lepsze i mnie awaryjne auto.. mam taką nadzieje :D

Edytowane przez maquuu
Opublikowano

To samo przechodziłem. Bpw, pompą oleju amen i silnik też. Wstawiłem awx i długo bujałem się z dpfem, cały czas się zapychał. Wywaliłem dpf i spokój święty. Auto ożyło, mniej pali lepiej chodzi, nie przybywa oliwy.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To po swapie nie wywalałeś od razu dpf i tak jeździłeś ?? 

Opublikowano
Godzinę temu, maquuu napisał:

Do mnie przemawia dlatego się was pytam. Wiec zrobię jak mowicie prosto od swojego mechanika pojade do jakiegoś tłumikarza co mi to usunie odpowiednio. A tak w ogole macie jakieś namiary na właśnie dobry warsztat co zajmuje się dpfem ?? Ogolnie to troche droga inwestycja żeby go usunąć ale jak ma być lepiej to czemu nie :)

Wysyłałem Ci wcześniej na PW wiadomość z namiarem na tunera który ogarnie programowe usunięcie cegły.

Wytłumacz mu też co było w aucie wymieniane , co zostało ori, ogarnie Ci program pod aktualne graty i koników dołoży ......:D:hi:

Opublikowano

Tak. Zrobiłem tak ok 5tys i co 400 500 KM dopalanie cegły, aż w Niemczech zapchał się na maksa i nie chciał się już dopalać. Wróciłem na lawecie i wywaliłem cegłę, od tamtej pory spokój.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No wiem wiem że wysłałeś będę do niego dzwonił po długim weekendzie zobaczymy co i jak.  Ecobuda a powiedz mi czy Ty przy swoim swapie które świece zostawiłeś te od 2.0 czy 1.9 ?

Opublikowano

Od 2.0 i cały osprzęt też.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 12.08.2017 o 18:57, maquuu napisał:

No wiem wiem że wysłałeś będę do niego dzwonił po długim weekendzie zobaczymy co i jak.  Ecobuda a powiedz mi czy Ty przy swoim swapie które świece zostawiłeś te od 2.0 czy 1.9 ?

Świece w BPW są na niższe napięcie niż wAVF-ie i są sterowane PWM, jak nie zmienisz ich na te od BPW to nie będą prawidłowo grzały, być może  będziesz miał też błędy spalonych świec na poszczególnych cylindrach :hi:

Opublikowano

Rozmawiałem z mechanikiem ponoć zostawił te co były w 1.9 i wszystko śmiga nie ma żadnych błędów, także nie wiem o co chodzi z tymi świecami :D 

A mam pytanie jeszcze odnośnie tego dpf. Ciężki jest dostęp do niego żeby go wyjąć ??

Opublikowano

Nie ma dramatu. Potrzebny podnośnik lub kanał. Wyciągasz puszkę od filtra,odkręcasz dpf razem z flanszą od turbiny i rozpinasz wydech za dpfem, Odkręcasz rurkę od chłodnicy egru, odpinasz przewody od dpfa i wychodzi do góry. Ja tak wyciągałam. Przydaje się pomóc drugiej osoby aby lekko odciągnąć silnik w lewo. Czas trwania operacji 0.5 godziny. Przecinasz flexem na sprawie, zaznaczając sobie puszkę tak aby pospawać go tak jak był. Młotek przecinak i wio. Rozbijasz cegłę w środku wywalasz gruz(wszystko że środka) spawasz i do auta. Warto wykręcić sondę żeby jej nie uszkodzić. Montujesz to do auta i do tunera zrobić program. Ja miałem tak zawalony dpf że w trybie awaryjnym przejechałam 300 KM. Po wywaleniu cegły sam wyszedł z trybu awaryjnego po przejechaniu kilku kilometrów. Nie wiem co było by dalej bo za kilka kolejnych KM dojechałem do tunera a tam już wykastrowali programowo.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A co do świec to może dopiero pokazać zima. Teraz jak silnik zdrowy to zapali nawet bez świeczek, ale jak będzie mu zimno to może być problem. Ja mam świece od 2.0 i auto pali przy -20 od strzała. Bez paniki poczekaj jak spadną temperatury, jak zaczną się problemy z odpalaniem to wiesz gdzie szukać przyczyny.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...