Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zużycie elemetnów plastikowych, wytarcia a przebieg samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, szukałem informacji na forum, wiele się już dowiedziałem jeszcze przed rejestracją, jednak mam kilka pytań na które w miarę możliwości chciałbym uzyskać odpowiedź.

Zamierzam kupić A4 B6 z 2004 r. silnik benzynowy 1.6. Jestem praktycznie zdecydowany. Samochód ma przebieg na liczniku niecałe 170 tyś. sprowadzony z Niemiec - widziałem i oglądałem jeszcze w stanie "surowym' czyli tak jak przyjechał bez pucowania itp. Ogólnie stan mechaniczny jest bardzo dobry, po jeździe próbnej żadnych stuków, praca silnika jest równa. Skrzynia, sprzęgło, hamulce działają płynnie, miękko - jednym słowem bardzo przyjemnie. Samochód jest zwarty przy skrętach, dobrze przyspiesza. Zawieszenie na nierównościach również wydaje się być OK.

Wiem że w A4 elementy plastikowe z gumą, łatwo się wycierają i bardzo to brzydko wygląda.

Tutaj we wszystkich 4 drzwiach elementy gumowe są bardzo wytarte, przycisk awaryjnych również oraz dwa przyciski od zwiększania obrotów wentylatora. Czy to normalne dla takiego przebiegu? Kierownica i skrzynia jest skórzana więc trudno mi ocenić jej stan...

Następna sprawa to właśnie pedał gazu, ogólnie działa bardzo dobrze, jedynie mam wrażenie że przy 3/4 wciśniętego gazu tak jak by mam wrażenie pod nogą jak by się delikatnie odchylał. Nie wiem czy tak jest, czy coś jest nie tak - nie miałem porównania.

Chce również sprawdzić numer VIN - przebieg, historię auta, z jakiego serwisu skorzystać w internecie, aby dobrze wydać pieniądze.

Drugi komplet kluczyków jest bez alarmu, czy tak jest czy po prostu ktoś dorobił?

Jak sprawdzić klimatyzacje czy działa prawidłowo, czytałem że przy +5 kompresor się nie włączy :(

Samochód jest wyposażony w podgrzewane fotele, jednak mam wrażenie że one nie działają. W jakim odstępie czasu, powinno się czuć ciepło? 5 min wystarczy?

Serdecznie dziękuje za wszelkie wypowiedzi i porady. Pozdrawiam.

Edytowane przez GregoryFx
Opublikowano (edytowane)

Co do wycierających się przycisków to sam nie wiem, moje audi ma 230kkm i nic nie jest wytarte, ale bardzo możliwe, że handlarz już się o to postarał

5min powinno starczyć, aby rozgrzać fotele.

Tak btw jesteś pewny, że chcesz 1.6?

Edytowane przez the19game
Opublikowano

:hi:

Przycisk od awaryjnych wytarty? A to jak jest możliwe?

Moja b6 ma przejechane grubo ponad 300tyś km (sam zrobiłem nią ponad 100tys km) i są powycierane elementy, ale przycisk od awaryjnych jak nowy. Najbardziej powycierany jest wyłącznik świateł, przyciski elektrycznych szyb i klimatronik... generalnie to tyle. Kierownicę mam zwykłą gumową, więc i tu trochę ten przebieg odcisnął na niej swoje piętno.

Moj brat ma b6 1.8T z 2003r i na wyłącznikach/przyciskach dosłownie śladowe oznaki zużycia przy przebiegu około 190tyś km.

Najlepiej by było, gdybyś jakieś foty podrzucił, bo może dla ciebie "bazdzo wytarte" to dna mnie trochę powycierane:)

Co do ogrzewania foteli, to jak dam na trzeci lub czwarty stopień, po minucie "parzy" w d*pę i plecy.

Pedał gazu po wcićiśnieciu równiutko działa, bez żadnych odchyleń na boki.

Co do chłodzenia, to ja nie słyszałem, że kompresor nie działa poniżej +5st. W sumie nie sprawdzałem, bo tylko w lecie włączam klimę.

Ja bym się dwa razy zastanowił na twoim miejscu przed zakupem.

Opublikowano (edytowane)

Kolejna dwunastoletnia igła z magicznym przebiegiem i powycieranymi plastikami. Hehe Ja mam ponad 240 kkm i nic nie jest wytarte. A tez nie jestem pewien swojego przebiegu. Zostaw tą padlinę i szukaj czegoś lepszego.

Edytowane przez koloboro
Opublikowano (edytowane)

Zamierzam kupić A4 B6 z 2004 r. silnik benzynowy 1.6. Jestem praktycznie zdecydowany. Samochód ma przebieg na liczniku niecałe 170 tyś. sprowadzony z Niemiec

Przebieg mu zrobili jeszcze przed zaladunkiem na lore.

Ladne b6 z malym nalotem kosztuje tyle w de, ze zaden handlarz go nie kupi.

Ale nie patrz na nalot tylko na stan auta.

Plastiki u niektorych sa styrane przy 100tkm a u innych przy 600 nadal ladne.

Moje auto ma 310 i nic nie jest wytarte.

Jak sprawdzić klimatyzacje czy działa prawidłowo, czytałem że przy +5 kompresor się nie włączy :(

sam sobie odpowiedziales.

Ale teraz jest dosc cieplo.

Samochód jest wyposażony w podgrzewane fotele, jednak mam wrażenie że one nie działają. W jakim odstępie czasu, powinno się czuć ciepło? 5 min wystarczy?

2-3 minutki ma byc cieplo w dupke.

Co do samego zakupu to jak z kazdym.

Bierz na skp aby sprawdzic zawias i najwazniejsze aby zweryfikowac wypadkowosc.

Tylko nie na zasadzie, ze malowany blotnik to dzwon bo to stare uzywane auto. Mam na mysli podluznice, podloge, wszystkie zgrzewy i laczenia fabryczne.

Edytowane przez sssV
Opublikowano

Serdecznie dziękuje. Dziś podjadę, obejrzę jeszcze raz dokładnie, podeśle fotki wnętrza. Spiszę VIN, sprawdzę książkę. Szczerze powiem że zostałem nieco ostudzony...

Opublikowano

Przemyśl to dobrze bo z samego twojego opisu wychodzi ulep jak ch...j.

Te samochody nie mają już małych przebiegów. Lata robią swoje.

Opublikowano (edytowane)

Na wstępie napiszę że nie wykonałem zdjęć, bo byłem nieco poddenerwowany całą sytuacją na miejscu...

Elementy gumowe zostały zamalowane na czarno, lepiej to wygląda niż było to poprzednio. Przycisk od awaryjnych świateł został wymieniony.

Miał być wymieniony termostat, ponieważ w samochodzie nie działało prawidłowo ogrzewanie. Ogrzewanie działa, jednak po 5 min. zapaliła się kontrolka od Check Engine, bo się jednak okazało że został jedynie naprawiony (ma być ostatecznie wymieniony).

Klimatyzacja nie działa prawidłowo, z grzania na chłodzenie po upływie 2-3 min. leciało jedynie chłodne powietrze od strony kierowcy a od pasażera ciepłe. Komputer temp. zewnętrzną pokazywał 12 stopni C - słychać jak kompresor pracuje a silnikowi nieco ciężej.

(Podgrzewane fotele działają tylko od strony pasażera, od kierowcy nie działają.

Podgrzewane lusterka nie działają.

Podświetlenie radia nie działa.

Parktronic jest uszkodzony jeden czujnik.)

Elementy w nawiasie i kursywą można naprawić jest to 12 letni samochód.

Jednak zapalający się Check Engine - podobno od termostatu bo jest na nim czujnik do komputera troche mnie martwi, oraz niesprawna klimatyzacja. Wydaje mi się że w ogóle z klimy powinna lecieć zimne powietrze a po upływie 2-3 min tak nie było. Jeżeli jest inaczej proszę mnie poprawić, bo nigdy Audi, oraz klimatroniku nie miałem.

Główne wytarcia są na plus i minus od wentylatora - już nie widać "-" i "+" - biała plama. Reszta przycisków w bardzo dobrym stanie. Skrzynia biegów w stanie dobrym, jedynie obwódka srebrna jest wytarta od góry. Pedała jak zwróciłem uwagę to one wszystkie są tak lekko pod kontem ustawione i na zdjęciach innych aut jest podobnie, więc myślę że tak jest.

Wprowadziłem nr. VIN jednak nic praktycznie nie ma (nie wiem czy mogę podać, może ktoś mógłby sprawdzić, chętnie zapłacę za usługę) jeżeli nie można podam na PW - proszę o kontakt.

Jedynie w ASO Audi, jednak tam potrzebny jest dowód rejestracyjny, a dowodu rejestracyjnego nie otrzymam.

Szukać czegoś innego?

Edytowane przez GregoryFx
Opublikowano

Ja bym olal to auto.

Opublikowano

Złom. Daj sobie spokój.

Opublikowano

Dobrze, to gdzie kupie auto wartę uwagi z silnikiem benzynowym 1.6 bo tylko taki biorę pod uwagę? Jest to bardzo popularny samochód i często są właśnie wałki :(

Jak nie komisy, bo prawie każdy kręci to może?: mkmobile.pl, www.auta-z-niemiec.com

Kupując za pośrednictwem takiego serwisu będzie OK? Ja już nie wiem gdzie szukać auta sprawnego.

Opublikowano

Kolego obejrzales 1 auto i juz sie paddajesz?

Obejrzyj 10, jak znajdziesz jedno dobre to kup a jak nie to obejrzyj nastepne 10.

Audi a4 to nie jest cud techniki czy rzadki samochod. Nie kombinuj z aso bo z drugiej strony to stary gruz, fakt czy ma 150 czy 350tkm wiele nie zmiania ze wzgledu na ich wiek.

Mozna auto zajechac po 100tkm i cieszyc sie sprawnym przy 400.

Wez kogos kumatego, zabierz auto na skp, podepnij vaga. Tych aut jest duzo na rynku i na pewno cos kupisz.

A co do tego linku to smiesza mnie te ich filmy na yt :wink:

Opublikowano

Tak nawiasem mówiąc 1.6 w a4 nie jedzie. Mialem ten motor w A3 i było ledwo co i mniejsza buda. No ale twój wybór. A samochodu nie kupuje sie pierwszego zobaczonego. Ja szukalem pol roku. w końcu cos trafisz. tylko nie kupuj sam. zawsze bierz kogoś do ostudzenia emocji. żeby pozniej nie żałować. powodzenia

Opublikowano

Dla mnie 1.6 wystarczy. Czyli szukać w Polsce dobrego auta, tak? Waszym zdaniem serwisy www.auta-z-niemiec.com, to nic dobrego?

Na przyszłość, gdy ustawimy na klimatroniku ogrzewanie na high a później na low to powinna działać klimatyzacja, jakie powietrze powinno lecieć? Lodowate, zimne, czy tylko chłodne i po jakim upływie czasie? Z ręcznej klimatyzacji z nawiewu wiem że leci praktycznie od razu lodowate powietrze jak z lodówki.

Opublikowano

serwisy www.auta-z-niemiec.com

Oni za darmo nie pracuja.

Przy zakupie takiego auta jakim jest a4 b6 moim zdaniem korzystanie z posrednikow mija sie z celem.


Na przyszłość, gdy ustawimy na klimatroniku ogrzewanie na high a później na low to powinna działać klimatyzacja, jakie powietrze powinno lecieć? Lodowate, zimne, czy tylko chłodne i po jakim upływie czasi

Praktycznie od razu.

Ale taka wada to nie wada. Silniczki regulacji za pare pln mozna kupic i czesto siadaja w b6.

Bardziej ten zaswiecajacy sie check i inne moim zdaniem dyskwalifikuja to auto.



Czyli szukać w Polsce dobrego auta, tak?

Wyszukaj sobie w promieniu powiedzmy 50km kilka aut, wez jakiegos znajomego co by ktos mogl Cie ostudzic w razie potrzeby. Wezcie auto jak sie wam spodoba na stacje diagnostyczna, praktycznie kazdy mechanik sprawdzi bledy w tym aucie.

Nie kombinuj z szukaniem niskiego nalotu bo i tak na 98% bedzie cofany.

Podobnie radze ostroznie podchodzic do miernika lakieru. To, ze auto bylo malowane nie znaczy, ze bylo rozbite i to, ze ma fabryczne wartosci tego nie potwierdza w 100%.

Opublikowano

Jakiś czas termu widziałem 1.6 krajowe w pieknym stanie. Szukaj, to auto które opisałeś to złom, jak ma wytarte awaryjne to ........pewnie często stało na awaryjnych :) szrot dawaj link do ogłoszenia żeby przestrzec. Od termostatu nie słyszałem, żeby się czek świecił :D

Z tym 1,6 to będzie płacz :) tym w trasie to traktora nie wyprzedzisz a palić będzie jak 3.0 jak pociśniesz. Szkoda zachodu.

PS. zapomniałeś napisać, ile to cudo miało kosztować :D W jakim przedziale cenowym szukasz auta?

Opublikowano

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Auto nie jest z ogłoszenia, tylko od lokalnego handlarza. Cena 16500zł a mój przedział cenowy to tak do 18-19 tyś. Jak się taniej trafi to lepiej :)

Mnie osobiście 1.6 silnik odpowiada - po prostu bez szaleństw.

Czytałem że termostat ma czujnik podłączony do komputera, dlatego też pokazuje się Check Engine.

Czy Panowie mogli by sprawdzić jaką temperaturą dmucha klima w obecnych warunkach pogodowych? Czy powietrze tylko takie chłodne, jak z auta bez klimy, jest ok? Żebym miał wiedzę przy następnym aucie.

Opublikowano

Czy Panowie mogli by sprawdzić jaką temperaturą dmucha klima w obecnych warunkach pogodowych? Czy powietrze tylko takie chłodne, jak z auta bez klimy, jest ok? Żebym miał wiedzę przy następnym aucie.

Jak podlaczysz kompa to sprawdzisz cisnienie gazu.

Teoretycznie sprawna klima ma dmuchac z przedzialu 2-5C.

Opublikowano

Miałem ostatnio Passata B6 1.6 benzyna 115km, strach tym gównem wyprzedzać przezuciłem się ponownie na 1.9tdi i wiem, że daje rade. A4 B6 ma jak się nie myle 101km kolego z biegiem czasu będziesz żałować takiego słabego motoru. W ogóle jak kupisz 1.6 to nawet dziadek wyprzedzi cię cikłeczento :polew: Do 18koła możesz wyrwać ładną b6 1.9tdi, 1.8T lub 2.0 benzynkę :wink:

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem A4 B6 2004 z silnikiem 1.6. Tak wiem co powiecie :) Jednak dla mnie po przejechaniu 400 km, wystarcza.

Następnym razem kupię diesla...

Edit:

Witam, ponownie :)

Jak na razie zrobiłem ok. 3 tyś km. Wymieniłem boczki, które były przetarte, mały koszt a auto w środku wygląda już dużo lepiej :) Kierownica i skrzynia skórzana okazała się być naprawdę w bardzo dobrym stanie, tylko poprzedni właściciel stosował jakąś pastę koloryzującą, co wyglądało jak by kierownica była zużyta, przetarta. Szare mydło i naglę kierownica naprawdę w fajnym stanie, bylem zaskoczony. Teraz tylko ją nawilżyć i zakonserwować, ale od czego jest forum odnośnie kosmetyki aut :)

Technicznie, również jest OK. Jak na razie nie mam żadnej potrzeby nic wymieniać. Jedynie na początku osłonę przegubu, bo już była w nieciekawym stanie, dlatego wolałem wcześniej aby brud nie zaczął wlatywać do środka, standardowo rozrząd, bałwanki z tyłu, olej, oraz wszystkie podstawowe filtry. Klimatronik działa prawidłowo, wszystkie klapki zamykają się i otwierają, ciepło, zimne. Widocznie na samym początku coś się przyblokowało.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, komfortowo, cicho - auto naprawdę zadbane m.in technicznie w bardzo dobrym stanie. Z początku trochę było stresu, ale jak to zwykle przy zakupie pierwszego auta :)

p.s Silnik 1.6 jest OK, na moje trasy i potrzeby wystarcza całkowicie, wyprzedzać również się da. Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii - może ja jestem jakiś dziwny, ale tym przejmować się nie będę.

Teraz pozostaje mi tylko cieszyć się samochodem.

Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie porady.

Edytowane przez GregoryFx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...