Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] brudny bagnet oleju


molotow

Rekomendowane odpowiedzi

witam. wlasnie mierzylem poziom oleju i kiedy wyciagnalem bagnet zaskoczyl mnie dziwny widok. mianowice razem z olejem wyciagnalem gesta maz o kolorze kawa z mlekiem. poziom oleju byl na min. olej wymienialem jakies 10000 km temu i mam zamiar to zrobic znowu w lutym bo w marcu mam przeglad. ale zaniepokoila mnie ta maz. po powtornym mierzeniu jak zagrzebalem troche bagnetem tez wyciagnalem maz. co to moze byc i jaka mogla byc przyczyna jej powstania? prosze o jakies podpowiedzi. z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to są też takie objawy. Nie ubawa Ci płynu ze zbiorniczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plynu nie ubywa i wogole silnik pracuje dobrze. tak sie tylko zastanawiam czy to cos powaznego i czy jechac z tym do doktora czyt.mechanika. tak jak pisalem mam zamiar zmienic olej za jakies 2-3 miesiace ale jak to cos waznego to zrobie to wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej powinieneś wymienić. Dobrze by było też wypłukać tą maź z miski i z rurki bagnetu. Po wykręceniu filtra niech Ci go rozetną i zajrzą do środka. Bedziesz mógł ocenić jak poważna jest sprawa. Wymiana oleju i filtra w sumie koszt niewielki w porównaniu z remontem silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To ja się podepnę żeby nie zakładać nowego wątku mam te same objawy co kolega opisuje, dodam że na korku też jest trochę tej mazi i dolewam 1litr płynu co jakieś 3000tyś. Zauważyłem też delikatny nalot po płynie na złączeniu chłodnicy (aluminium z plastikiem). Jaka może być przyczyna tego ubytku w układzie chłodzenia czy uszczelka pod głowicą? a może chłodnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli go już nie uszkodziłem bo jeżdżę z takim problemem ok 30000tyś ale silnik pracuje prawidłowo wiec może nie.

Byłem z tym u mechanika jak to się pojawiło i powiedział że to może być (tak jak ktoś tu pisał) robię mały przebieg na nie rozgrzanym silniku i czasami się tak dzieje.

Jeżeli to uszczelka to powinienem splanować głowicę i sprawdzić ją czy nie ma pęknięć przed jej założeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej taki się robi (kawa z mlekiem :) ) tylko wtedy gdy do niego dostaje się woda\płyn z chłodnicy. Czyli puszcza uszczelka pod głowicą. Wciąż smaruje, ale silnik się szybciej zużywa - jest to poważna sprawa.

Miałem A4 b5 ADR 125KM i olej zawsze był czyściutki. Jeździłem na Castrol Magnatec - uważam że to świetny olej w porównaniu do Mobil 1 silnik pracuje miękko i płynnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jezeli nie ubywa ci płyn w zbironiczku wyminen olej , przedmuchaj auto na jakims dłuższym dystansie zeby pozbyc sie wody z silnika normalna rzecz jezeli auto w mrozne dni stoi na dworze i bujasz samochodem na krótkie dystanse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...