Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak to jest z komputerem FULL FIS ? W każdej wersji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie Panie i Panowie potrzebuję szybkiej porady. Orientujecie się czy w Audi A4b5 poliftowych z zegarami z kontrolkami lub pół fisem jest w standardzie wiązka pod którą można podłączyć pełny FIS? Czy trzeba coś dorabiać przy wiązkach, czujnikach itp? Bo mam zamiar kupić A4 ale z pełnym fisem ich jak na lekarstwo, dlatego myślę, że lepiej byłoby kupić z kontrolkami np. i dorobić FIS po przez samą zmianę licznika.
Jeśli jestem w błędzie prosiłbym abyście mnie z niego wyprowadzili bo nie chciałbym kupić Audiczki z kontrolkami a potem okazałoby się, że trzeba dokupić 50 czujników i 2 km kabli, a na koniec znaleźć kogoś kto to podłączy bo ja z elektryki/elektromechaniki jestem noga...

Z góry dziękuje za wyrozumiałość oraz pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witajcie Panie i Panowie potrzebuję szybkiej porady. Orientujecie się czy w Audi A4b5 poliftowych z zegarami z kontrolkami lub pół fisem jest w standardzie wiązka pod którą można podłączyć pełny FIS? Czy trzeba coś dorabiać przy wiązkach, czujnikach itp? Bo mam zamiar kupić A4 ale z pełnym fisem ich jak na lekarstwo, dlatego myślę, że lepiej byłoby kupić z kontrolkami np. i dorobić FIS po przez samą zmianę licznika.

Jeśli jestem w błędzie prosiłbym abyście mnie z niego wyprowadzili bo nie chciałbym kupić Audiczki z kontrolkami a potem okazałoby się, że trzeba dokupić 50 czujników i 2 km kabli, a na koniec znaleźć kogoś kto to podłączy bo ja z elektryki/elektromechaniki jestem noga...

Z góry dziękuje za wyrozumiałość oraz pomoc.

Pozdrawiam

Niestety trzeba w obu wypadkach dorabiać wiązkę. Ale w aucie z półfisem jest to o wiele łatwiejsze niż w aucie z licznikiem z kontrolkami.
Opublikowano

Mógłbyś rozwinąć dlaczego jest to łatwiejsze? Bo spotykam się z przeróżnymi opiniami...
Mój znajomy napisał mi na moje pytanie dokładnie coś takiego :

Ogólnie CAN wprowadzono w grupie VAG w 99 roku, najprościej to sprawdzić numer obecnego licznika. Jeśli w środku ma 919 to bez CAN, i trzeba szukać FULL FISA z numerem 919. Natomiast jeśli 920, to każdy FIS z 920 podpasi. W obu sytuacjach nie trzeba nic więcej dłubać. Auta be CAN też mogą obsłużyć licznik z CAN, których jest więcej na sprzedaż, ale trzeba kłaść CAN między nim a ECU oraz wymienić ECU na takie z CANem..

I już nie wiem co myśleć a za wiele nie zrozumiałem z jego wiadomości. Wiem co to CAN, ECU itp. ale jest chaos..
Opublikowano

Co to jest za kod który wkleiłeś? Jest o tyle łatwiej, że jak byś wsadzał poliftowy licznik to nie musisz przerabiać dwóch istniejących wtyczek, a tylko dorobić trzeba będzie trzecią. I czujnik temp. oraz poziomu oleju już jest w misce.

Opublikowano

Ten kod to wypowiedź znajomego, z którego mało zrozumiałem ;)

Czyli pół fis na fis jest pikuś, ale kontrolki na FIS to już jest sporo zabawy?

Opublikowano

Jest temat na forum o założeniu fisa :) wszystko ładnie opisane. W poliftach dochodzi kodowanie immo po zmianie licznika. Wszystkie sygnały są w aucie tylko trzeba po przedłużać kable i podpiąć do licznika.

Opublikowano

Teraz widzę ten kod, bo na telefonie nie widziałem go poprawnie. Trochę ten znajomy Ci głupot nagadał. Nie musisz wymieniać ecu silnika ani kłaść can. Sprawa wygląda tak:

W 99 roku były wkładane dwa różne typy liczników. Albo z cyfrowym zegarkiem, albo z analogowym (ze wskazówkami). Jeden i drugi występował z pełnym fisem. Jeśli kupisz auto z zegarkiem analogowym i kontrolkami to możesz przełożyć do niego licznik również z zegarkiem analogowym i pełnym fisem, ale i tak będzie trzeba dorobić trzecią wtyczkę, oraz dołożżyć manetkę wycieraczek z obsługą fisa. W przypadku kupna auta z licznikiem z zegarkiem cyfrowym (w nim już nie było kontrolek tylko albo pełny albo półfis) również możesz przełożyć pół fis na pełny (oczywiście z zegarkiem cyfrowym) ale i tak będziesz musiał dorobić trzecią wtyczkę i dołożyć manetkę.

W obydwu przypadkach jeśli będziesz chciał korzystać z pełnych możliwości fisa będziesz musiał ciągnąć przewody i dodać parę rzeczy. Będziesz musiał:

podłączyć fis do radia, aby wyświetlać rds na fisie,

podłączyć się do "krańcówek" drzwi, aby wyświetlały się poszczególne otwarte drzwi,

dodać przekaźnik spalonych żarówek i podłączyć się pod żarówki, aby w razie spalenia jakiejś żarówki fis Cię o tym informował,

oraz dodać czujnik niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy.

Dla chcącego nic trudnego.

Jak złapiesz półfisa to po pierwsze nie musisz dokładać przewodu od spalania, a po drugie po zmianie na pełen fis (z cyfrowym zegarkiem wygląda ładniej, bo ma białe podświetlenie ;)

Tu masz opis jak z półfisa przejść na pełen fis:

http://chomikuj.pl/soulmaster3m/VAG+AUDI+VW+itd/Wymiana+FIS

Opublikowano

O kurde, dzięki za obszerną wypowiedź i nie ukrywam, że bardzo mi pomogłeś za co bardzo dziękuję. Jednak wolę poszukać już z gotowym pełnym FISem bo raz, że ja nie potrafiłbym tego wszystkiego zrobić, a w moim mieście są tacy elektrycy, że jak na 5 jeden się zgodził podłączyć zamek centralny w golfie 3 to i tak krzyknął 500zł... (wszystko było w aucie, tylko miał wpiąć w dobre miejsca itp.)

Opublikowano

To w takim razie faktycznie poszukaj auta już z pełnym fisem i najlepiej z cyfrowym zegarkiem, bo taki licznik wygląda 100 razy lepiej ;)

http://www.planetsecurity.pl/zdjecia/B5afnqsedan-licznik.jpg

http://images33.fotosik.pl/82/ce955a2824c92c1a.jpg

Opublikowano

Faktycznie o wiele ładniej wygląda. Nie zwracałem uwagi na kolor podświetlenia bo myślałem, że jeden i drugi mają te same funkcje. Szukam od kilku miesięcy auta do 10 tyś i z pełnym fisem i w dobrym stanie jest ciężko znaleźć, a teraz kolejny atrybut z białym podświetleniem to może gdzieś za kilka lat znajdę auto ;)
Dzięki raz jeszcze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...