Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BLB Problem z odpaleniem jak goracy INNY jak wszystkie.


lunio666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze swoim audi już od dłuższego czasu, otóż jak jest zimny albo ciepły odpala od tak zwanego strzała... ale jak sie nagrzeje to temperatury 70-90 to już jest nie wesoło. Otóż samochód po przekręceniu kluczyka już zaczyna pracować po czym gaśnie, jak przytrzymam kluczyk dłużej to zapali ale nie od strzała tylko po 2sek.

Oto co zrobiłem

- zmiana mapy startowej

- o-ringi na wtryskach wymienione

- pompa tandemowa wymieniona

- czyszczenie ssaka w zbiorniku

- sprawdzenie ciśnienia na pompie w zbiorniku

- wymienione czujniki walu i rozrządu

- rozrząd ustawiony tak jak trzeba na blokadach

- EGR zaślepiony i dezaktywowany

- rozrusznik wymieniony

- akumulator wymieniony

Już mi brakuje pomysłów... tego co odkryłem po logach z jakiegoś powodu samochód ma problem z Start Synchronisation.. otóż stoi na 3=Transitional states ciepłym jak by nie mogło złapać synchronizacji pomiędzy rozrządem a walem tylko pytanie dlaczego...

LOGI:

zle

http://vaglog.pl/log_252055.html

dobrze

http://vaglog.pl/log_252056.html

PS dodam ze czasami potrafi zapalić bez problemu ale w większości czasu jest problem.

Edytowane przez lunio666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz czujnik temperatury też jest źle ? W sumie do wczoraj z AWXem walczyłem - wałek (bo był i tak wytarty), uszczelki pompek, popychacze, dawka itp - w końcu mnie szlag trafił i dostał 8kOhm z przekaźnikiem na czujnik temperatury zapinane po rozruszniku i pojechał - fakt że bandycki numer ale uzgodniony z właścicielem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo jakby miał słabe to by miał problem z odpaleniem na zimnym... a odpala od strzała nawet jak nie czekam na świece... z tego co wynika z logów komputer po prostu odcina paliwo po chwili bo jest brak synchronizacji... grupa 5 blok 3.


Zastanawiam się czy to może nie kolo sygnałowe na wale... które się odkształca pod wpływem ciepła i źle pokazuje TDC dla komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podawałem dodatkowa masę centralnie na silnik z akumulatora i bez poprawy.

Edytowane przez lunio666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiązkę?

synchronizacje pokazuje prawidlowo,

widac ze w pewnym momencie w trakcie/po rozruchu dawka jest obcinana do 0, wiec silnik pracowac nie ma prawa.

zloguj 018 w czasie dobrego i zlego rozruchu.

z immo problemu nie ma?

wypnij wiazke z ECU i obejrz styki, sprawdz czy nie sa zasniedziale, podobnie czy nie sa zalane bezpieczniki/przekazniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiazki nie sprawdzalem.

tak odcina bo Start Synchronisation nie przechodzi w 48 tylko pozostaje na 3 przez co brak synchronizacji i odcina.

jutro zrobie logi grupy 18

immo raczej odpada bo niema zadnych bledow i nie zapala sie kontrolka, zreszta na zimniy nigdy nie bylo problemu tylko na goracym.

styki na ECU byly sprawdzane i wygladaja dobrze a w bezpiecznikach nie widac wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozę uszkodzona jest wiązka czujnika Halla?

zrob log wylacznie 005 (z probllemem) ale krec rozrusznikiem tak dlugo, aby trwale uruchomic silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie dzis w koncu mialem toche wolnego czasu zeby zrobic logi...

http://vaglog.pl/log_253826.html

Odpalalem pare razy i logowalem za kazdym razem jak widac na logach cos jest nie tak z synchronizacja. Moze w nastepnym tygodniu znajde troche czasu zeby sprawdzic kable... od tego odpalania chyba mi padla dwumasa bo zaczego mi stukac przy odpalaniu i mam wibracje silnika.

Edytowane przez lunio666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przestawil mimo to ciut wałek wydechowy- wskazania będziesz widział w 004 3cie okienko.

Ustaw narazie wałek ssący na 0,0 po tym na zgaszonym silniku ustaw rozrząd tak aby wchodziła ci blokada w wałek ssący następnie sprawdź czy blokada będzie Ci pasowała w wałek wydechowy jeśli nie delikatnie go przestaw tak aby blokada co pasowała...i testuj zapalenie.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów wnioskuję że możesz mieć problemy z rozrusznikiem.

Często problemy z masą lub samym rozrusznikiem szczególnie po nagrzaniu gdy rozrusznik przyjmuje ciepło z nagrzanego bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie zwalony czujnik Halla, wiazka lub masa lub problem z napieciem zasilania (np. jak Paweł napisał padniety rozrusznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SotoM

otoz rozrzad jest ustawiony na blokadach i jest ustawiony perfekcyjnie.

Pawelkiwi

rozrusznik byl wymieniony co prawda nie na nowy ale na uzywany ale nadal jest to samo.

Musashi

czujniki byly wymieniane dwa na nowe oryginalne, musze sprawdzic wiazke. Mozesz mi wyjasnic co ma rozrusznik do napiecia zasilania? bo rozrusznik kreci i samochod jakby odpala tylko gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że na blokada to dla sterownika nie znaczy że ma prawidłowo sterować silnikiem... Jakie masz wskazania w 004?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poscie sa logi z grupy 1, 4, 5. wartosci w okienku 3 sa na poziomie 6.6 po odpaleniu.

Edytowane przez lunio666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.!

Tez walczyłem w swoim BLB z rozruchem na rozgrzanym i ...

1.Zmieniłem dawkę rozruchowa z 0 na 150 (poprawa kilka procent)

2.Następnie rozrusznik 1,7 kW przegląd smarowanie bez poprawy(obroty jak wczesnej około 280), następnie kupno nowego ORI BOSCH zamiennik ale 2,0 kW (poprawa około 50% już było OK)

3.Akumulator 10 lat nigdy żadnego problemu, po wymianie rozrusznika po kilkunastu próbach odpalenia prawie raz za razem, rano już nie odpalił. Po wymianie na nowy ( poprawa 10% )

Jeżdżę już tak chyba z rok, szalu nie ma odpala normalnie czasem przykuleje ale idzie żyć.Wiadomo ze parametry silnika już nie te co za młodu (nalatane 246 000) i kreci się dalej.W silniku nic nie robione oprócz tego co wyżej i swapu na pompę z 1.9 przy 186 000,

dwa razy rozrząd i raz świece.Rozrząd ostawiałem zawsze na blokady i wydech tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

a czy wie ktoś dlaczego w 1.8t jak odpalam własnie miedzy 70 - 90 czasami (raz na 20) odpala, ale na 300 obr. i albo gaszę, albo załapie za za chwilę?

Drobiazg może ale denerwuje bo silnikiem telepie. Wadliwe cewki wymienione w ramach akcji serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poscie sa logi z grupy 1, 4, 5. wartosci w okienku 3 sa na poziomie 6.6 po odpaleniu.

Pyknij wałkiem wydechowym ciut niżej...Co ci szkodzi-a może będzie dobrze.

Cześć,

a czy wie ktoś dlaczego w 1.8t jak odpalam własnie miedzy 70 - 90 czasami (raz na 20) odpala, ale na 300 obr. i albo gaszę, albo załapie za za chwilę?

Drobiazg może ale denerwuje bo silnikiem telepie. Wadliwe cewki wymienione w ramach akcji serwisowej.

Tu już szukanie... Czujnik temp.plunu Chłodzenia lub może coś z układem paliwowym np słabe ciśnienie paliwa wytwarza pompa w baku co też wpływa na moc silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...