Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem ze wskaźnikiem paliwa pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

mam problem ze wskaźnikiem paliwa a mianowicie gdy już wskaźnik zbliża się do czerwonego pola pojawia się żyd i od razu wskaźnik spada na sam dół tak jak by już nie było paliwa co jest dziwne. dziś zatankowałem 30L wskaźnik pokazywał ponad pół zbiornika po zrobieniu 20km wskaźnik spadł całkiem i nic nie pomogło odpalanie ponowne i rozłączanie aku.

Jaka może być tego przyczyna ??

Opublikowano

Spróbuj patent z bezpiecznikiem, nie wiem czy dobrze pamiętam nr 15.

Po prostu - off on

Nie odpinaj aku, nie bedzie sie zmieniał odczyt.

Może rozwiąże to problem ...

Opublikowano

dzięki jutro spróbuje wyciągnąć ;)

oby coś pomogło bo nie da się jeździć na ślepo..


nie grzebiąc nic dziś po odpaleniu nadal wskaźnik paliwa na sam duł po przejechani paru km podniósł się troszkę powyżej 1/2.

w jaki sposób można zmierzyć poziom paliwa faktyczny ?

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem masz uszkodzony lub nie podłączony jeden z czujników poziomu paliwa. Podłącz VAG i sprawdź błędy w liczniku. W kanałach pomiarowych można też odczytać aktualną rezystancję czujnika oraz przeliczenie na litry.

Zmieniałeś coś ostatnio, czy problem pojawił się sam z siebie?

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

nie za bardzo się na tym znam ;/

problem pojawił się sam. Na początku było wszystko ok nawet gdy żyd się zaświecił i wskazówka weszła na czerwoną linie pierwszą to zrobiłem ok 50km i dopiero wtedy wchodziła na drugą czerwoną. Ostatnio gdy żyd nagle się zaświecał wskazówka od razu spadałą na sam dół tak jak by woglę nie było rezerwy więc od razu tankowałem a teraz to już całkiem po zalaniu 30L wskazówka pokazywała ponad 1/2 i po przejechaniu paru km nagle dosłownie 0. Dopiero na drugi dzień i to nie od razu podniosła się do 1/2

Opublikowano

Fixu, ja miałem podobną historię ze znikającym paliwem w moim B6. Po zatankowaniu auto na podnośnik, miałem parę rzeczy do zrobienia. Rano wchodzę i stwierdzam że paliwka to ja już nie mam ... heh

ok 30l poszło sie j....ć.

Baaaardzo mnie to sfrustrowało, odpalam neta i znalazłem to o czym pisałem wyżej - wypinam 15 - stkę, wsuwam ją i wskaznik wraca do normy (nie odłączasz akumulatora)

Okazało sie że mam padnięty aku, nie trzymał napięcia, taka to przyczyna.

Masz tu i sprawdź:

bezpieczniki_mk4.gif

Dla informacji bezpieczniki masz z boku deski rozdzielczej po stronie kierowcy - pod plastikowym dekielkiem ;)

Opublikowano

dzięki wielkie kolego. Bezpiecznik wyciągnięty, teraz pokazuje 1/2 baku zobaczymy jak będzie dalej będe obserwował i dam znać. Mam nadzieje ze to pomoże i teraz juz gdy rezerwa się włączy nie będzie pokazywało że nie ma już nic paliwa od razu :hi:

Opublikowano

gplaza, co sie stało z tym paliwem, wyciekło Ci czy co?

fixu, i pomógł patent z bezpiecznikiem??? Dziś jadac do roboty zauważyłem podobną rzecz, co u Ciebie:/ ten bezpiecznik nr 15 to od czego jest? bo u mnie on może byc w innym gnieździe... jego trzeba wyciągnąć i wsadzic spowrotem?

Opublikowano

na razie pomogło a bezpiecznik jest od całych zegarów. Zrobiłem jeszcze test zegarów i jak na razie pomogło wchodzi na rezerwę i trzyma a wcześniej od razu spadał w dół do zera... zobaczę jeszcze przy następnym tankowaniu czy problem nie powrócił ale prawdo podobnie pomogło ;)

Opublikowano (edytowane)

W opisie bezpieczników to gniazdo nazywa sie "przyrzad uniwersalny, system nawigacji". A nie masz czasem słabego akumulatora? ktos wczesniej pisal, ze ma to jakis zwiazek. Jak tylko bede mial chwile w robocie to sprawdze to z tym bezpiecznikiem, mam nadzieje, ze to pomoże bo fakendramat gdzie dalej szukac rozwiązania. Dzieki za info!

Patent z bezpiecznikiem zadziałał! :) Przynajmniej jak narazie, jak sprawdziłem szybko na parkingu, ale to raczej to będzie to.

Dla potomnych dodam, że u mnie to wystąpiło po rozładowaniu aku (ustawiałem se światła i potem juz nie zakręcił- poza tym aku na wykończeniu). Po odpaleniu na krótko zagadał, ale już bez wskaźnika paliwa i komputera pokazującego spalanie. Tak, że reset licznika bezpiecznikiem działa. gplaza :beer: za patent, kamień z serca :decayed:

Edytowane przez władysław
Opublikowano

a widzisz ! u mnie aku nowiusieńkie 3miech wieć wykluczyłem winę. Zrób jeszcze test zegarów, jest taka opcja w vag-u

Opublikowano (edytowane)

gplaza, co sie stało z tym paliwem, wyciekło Ci czy co?

ten bezpiecznik nr 15 to od czego jest? bo u mnie on może byc w innym gnieździe...

Było to samo co u Ciebie, słabe aku, wskaźnik paliwa zmienił wskazanie.

:)

Edytowane przez gplaza
Opublikowano

trzeba pamiętać też zeby nie tankowac auta na przekręconej stacyjce bo wtedy również paliwo szfankuje.

Opublikowano

ja zawsze tankuje na zapalonym silniku... Ponieważ takie gaszenie i zapalanie diesla to kiepsko troche....

Opublikowano

takie gaszenie i zapalanie diesla to kiepsko troche....

Oj nie przesadzaj, nic mu się nie stanie.

Myślę że przyczyną jest już zmęczony czujnik poziomu paliwa.

Opublikowano

będę obserwował dalej wskaźnik ale jak na razie działa jak należ :banan:

Został mi jeszcze wskaźnik temperatury ;/

nic nie pomogło a temperatura faktyczna ni jak ma się z tym co pokazuje w kabinie. Podpowiedziano mi że to czujnik jedynie szwankuje i że niby są dwa jeden przy chłodnicy a drugi gdzieś niby jak jest podszybie i to ten drugi do wymiany lecz nie widziałem nigdzie :banan: czujnika tam od str kierowcy. Wie ktoś dokładnie gdzie się znajduje ?

Opublikowano

Czujnik temp.zewnętrznej jest tylko jeden i znajduje się przez chłodnicami.

Opublikowano

będę obserwował dalej wskaźnik ale jak na razie działa jak należ :banan:

Został mi jeszcze wskaźnik temperatury ;/

nic nie pomogło a temperatura faktyczna ni jak ma się z tym co pokazuje w kabinie. Podpowiedziano mi że to czujnik jedynie szwankuje i że niby są dwa jeden przy chłodnicy a drugi gdzieś niby jak jest podszybie i to ten drugi do wymiany lecz nie widziałem nigdzie :banan: czujnika tam od str kierowcy. Wie ktoś dokładnie gdzie się znajduje ?

O jakim wskazniku temperatury mowisz ? Bo gdzie masz wskaznik o temperatury w kabinie ?

Opublikowano

chodzi o temp silnika nie środka kabiny. Trochę wariuje bo na komp pokazuje 90st a na wskaźniku 70 i wariuje czasem od razu spada i się podnosi a w rzeczywistości trzyma temp. Powiedziano mi że są dwa czujniki jeden przy chłodnicy a drugi gdzieś pod podszybiem...

Opublikowano (edytowane)

Jest on praktycznie niewidoczny, stojąc przed silnikiem idziesz wzrokiem do końca gdzie jest zawór odmy, za nim ściana grodziowa.

Pod odmą masz EGR-a a czujnik temp. tuz obok. Wystająca część z bloku silnika zazwyczaj zielony plastik, od góry złącze elektryczne.

Wymontowujesz to ustrojstwo wyciągając na poczatku wsuwkę w kształcie "U"

Będziesz musiał co nieco zdemontować żeby się do niego dobrać ... Poza tym odkręć korek w zbiorniczku uzupełniającym, upuść ciśnienie, jeśli konieczne. Poziom płynu do uzupełnienia.

Aha, jeszcze zdejmij klemę z aku :)

Co zrobić ze wskaźnikiem paliwa, po odpięciu aku już wiesz :))

Edytowane przez gplaza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...