Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Po wymianie uszczelki pod nastawnikiem nie odpala na zimno


Artengoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Opisze teraz nietypową (moim zdaniem) sytuację jaka przytrafiła się mnie i mojej audi A4 B5 1,9 tdi AFN 1998r.

W skrócie :

Po wymianie uszczelek nastawnika u mechanika samochód nie odpala. Mechanik ustawiał dawkę paliwa oraz kąty wtrysku.

Pełen opis sytuacji:
Otóż wszystko zaczęło się od tego że zauważyłem delikatny wyciek pomiędzy nastawnikiem a pompą. Wyciek był na prawdę mały, nie wpływał znacząco na spalanie (1200 km na zbiorniku), jednak kupiłem uszczelki i dałem mechanikowi żeby wymienił (do tej pory wszystko sam wymieniałem/naprawiałem, lecz teraz nie miałem na to czasu). Mechanik oczywiście powiedział że nie ma problemu, lecz muszę go zostawić do rana żeby sprawdził czy na zimno odpala. Rano okazuję się że samochód nie pali (dodam że wcześniej palił "od strzała"). Mechanik zamontował zawór zwrotny (że niby paliwo się cofa). Nie pomogło. Ustawiał dawkę paliwa, odpowietrzał układ, zmieniał kąty wtrysku aż w końcu po kilku godzinach stwierdził że jest ok. Odebrałem samochód, zapłaciłem 200zł i po odjechaniu jakieś 1,5 km zatrzymałem się na parkingu i po ok.5 min na jałowym biegu samochód zaczął się dusić i zgasł, nie dało się go już odpalić. Zaciągnąłem auto z powrotem do mechanika ten pomęczył się jeszcze kilka godzin i przy odbieraniu auta oznajmił że nie wie co jest, zdjął zawór zwrotny i założył starą uszczelkę pomiędzy pompą a nastawnikiem ( uszczelka od pokrywy nastawnika została nowa), dodał że samochód pali jak jest ciepły, ale nie daje gwarancji że później mi odpali i oddał pieniądze. Ze względu na to że musiałem już jechać w trasę nie kłóciłem się z nim tylko pojechałem do domu żeby się spakować, trwało to 15 min i po tym czasie mimo iż silnik był jeszcze ciepły, ledwo odpalił, musiałem kręcić 2x przed dłuższy czas. W trasie ( ok. 250 km) było wszystko ok. Po nocy na parkingu samochód odpalił z wielkim trudem, lecz po kilku minutach na jałowym biegu powtórzyła się sytuacja, samochód zaczął się dławić i zgasł. Już nie odpala. Przez wielokrotną próbę odpalenia mam już akumulator na wyczerpaniu.

Przeczytałem poradniki o ustawianiu nastawnika i kątów wtrysków, lecz wszystkie opisują ustawianie na silniku rozgrzanym pow. 80°C.
Na zimnym silniku odczytałem takie parametry:

http://zapodaj.net/1bc987b5cbcc5.jpg.html
http://zapodaj.net/d08cf2b0b7088.jpg.html

Co mogę spróbować sam zrobić zanim pojadę do następnego mechanika? Dodam, że do tej pory wszystko naprawiałem sam i działało, pierwszy raz dałem do mechanika i klops ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz dawkę na zimnym w takim razie???

Po kij ruszał kat jak wymieniał tylko uszczelkę pod nastawnikiem - zleciłeś mu???

Pytanie czy dobrze trafił bolcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę ale jak nie mogę odpalić silnika to na Vag'u nie odczytam dawki.
Kąty ruszał bo nie wiedział czemu zimny nie pali.
Jeżeli by nie trafił z bolcem to samochód sprawowałby się normalnie na trasie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie trafił bolcem nastawnika w otwór wałka to nastawnikowi się dostaje (nastawnik na złom) i dawka jest tak rozjechana że najczęściej silnik zamyka obrotomierz?

Sprawdź napięcie palca przesuwu, może tutaj tkwi problem? (mechanik zaczął grzebać nie tam gdzie powinien?)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze chyba masz dostep do Vaga ...odpal . nagrzej i dopieroj za loguj 001 normalny i BS 000 będzie widać jaki masz kąt i dawkę

I zrób to tak jak powinno być zrobione ...a nie zrzut ekranu z vaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale on nie może odpalić.

Napiecie rsw ok ale czy to coś da jak nie wie ile wcześniej...

Podaj ile masz rsw.

Kolego pokazał Ci mechanik ile jest kat i dawka czy tylko powiedział ze jest ok????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN na pompie w większości przypadków ma 0.680v-0.740

W przypadku innego napięcia wychodzą kwiatki i palec należy przestawić - ale trzeba uważać żeby nie robić tego siłowo bo może źle się to dla niego skończyć.

Jak RSW jest w normie to spróbować odpalić go na plaka i zczytać kąt wtrysku i dawke.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie wynosi ok. 0,710 V.
@wesz82
Mechanik podłączył swój laptop i stwierdził, że kąt jest źle ustawiony, że powinien być zerowy i go zmienił (nie pokazał na jaki). Z tego co wiem to powinien być między 049 a 054( teraz na zimnym silniku jest niby 038 co jest wartością w miarę dopuszczalną). Czytałem również że kąt sczytywany na zimno często jest błędny ( w zależności od temperatury na zewnątrz).
@Hezen
Czytałem o odpaleniu na plaka, że jest to wskazane tylko w konkretnych przypadkach, w przeciwnym razie można tylko zaszkodzić.
Jeżeli w tym przypadku jest to uzasadnione działanie to jutro postaram się go tak odpalić.
Wiem że akumulator mam na wyczerpaniu, a więc zanim go odpalę dobrze by było odpowietrzyć układ aby do silnika szybciej dotarł ON ?

Dodam jeszcze, że kręcąc rozrusznikiem nie leci żaden dym z wydechu. Czy to może oznaczać cofanie się paliwa i skutkiem tego jest kręcenie "na pusto" ?

Edytowane przez Artengoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj którąkolwiek nakrętkę na wtrysku i kręć, dowiesz się czy pompa podaje wache na wtryski.

Napięcie RSW w normie.

Jeździłeś autem, z trudem odpalało, po zgszeniu i krótkim postoju nie chce załapać to upewniłbym się czy pompa daje paliwo na wtryski, a samą pompę sprawdził czy jest dobrze przykręcona/dokręcona i próbował go odpalać na plaka.

Jak już rozrusznikiem kręciłeś to jakby miało coś się stać to dawno by się stało, a jak ruszy na plaka to tylko wsłuchać się w silnik jak pracuje, czy kopci czy spaliny smierdzą niedopaloną ropą (będzie to świadczyć o opóźnionym kącie wtrysku) i zczytał dawke i kąt wtrysku.

Sam pisałeś że jak rozgrzany to lepiej odpalał, dlatego że jak zagrzany to ecu koryguje kąt wtrysku, oczywiście dynamiczny kąt jaki ecu może ustawić na pompie ma swoje granice.

Na zapłonie nie odczytasz prawidłowego kąta wtrysku i 38 każdemu pokazuje.

Zastanawiam się dlaczego ten grzebek zmieniał kąt wtrysku? Jeśli Ci ustawił 0, albo jeszcze bardziej go opóźnił (vag nie pokaże wartości ujemnej) to nie ma co się dziwić że palić nie chce.

Obejrz pompe dookoła, jeśli była przesunięta to może zobaczysz stare ślady.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie.

Po pierwsze bardzo dziękuję Hezen za bardzo szybką i fachową poradę.

Tak jak doradziliście, odpaliłem auto na plaku, rozgrzałem i zrobiłem logi, z których wynikło iż dawka paliwa waha się od 10 do 15 mg/str. Odkręciłem nastawnik wymieniłem uszczelkę po czym z pomocą vcds'a ustawiłem dawkę na 4,6. Dodam że robiłem to po raz pierwszy. Samochód odpala ładnie, ale na jałowym biegu rura wydechowa wchodzi w rezonans przy czym jest trochę hałaśliwa. Powinienem spróbować zwiększyć odrobinę dawkę czy zmniejszyć? Chcę też zrobić logi dynamiczne aby sprawdzić działanie całego silnika.

Co do kąta wtrysku nie jest idealny ale zły raczej też nie. Przy mocowaniu pompy widać ślady przesuwania po obu stronach tak po 1-2 mm. Widocznie przesuwał pompą w jedną i w drugą stronę.

Oto wyniki mojej pracy:

Log -01-001 przed i po ustawianiu:
http://zapodaj.net/2d0ef100bcf89.png.html

Dodatkowo zrobiłem logi :

000: http://vaglog.pl/log_253574.html
003: http://vaglog.pl/log_253573.html

004: http://vaglog.pl/log_253575.html

Jak ktoś miałby chęć zerknąć i sprawdzić czy wszystkie parametry są ok to będę wdzięczny. :)
Są jeszcze jakieś logi Statyczne które coś powiedzą o kondycji silnika?

Edytowane przez Artengoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mechanik podłączył swój laptop i stwierdził, że kąt jest źle ustawiony, że powinien być zerowy i go zmienił (nie pokazał na jaki).

jak on ci zmieniał kąt? po pierwsze z tego co czytam pan nie miał zielonego pojęcia co robi....przechodziłem ten zabieg w moim AFN-ie, ale autko dałem do pompiarza i jest lepiej niż dobrze....po pierwsze jak zdjął nastawnik i wymienił uszczelkę, to aby nastawnik ustawić idealnie wraz z kątem to powinien w AFN-ie zrobić to zegarem, który wkręca do pompy, pomiędzy przewody wtryskowe, jest na środku pompy śruba ..a potem kompem pod korygować...idealnie ustawia się wtedy zapłon, bez żadnych wahań i kąt wtrysku...kompem można pozmieniać dawki startowe lub na wtrysk....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku sprawdza sie na vag w bs. I bez czujnika mozna to robic. Przesuwajac pompe i odczytujac wyniki.

Jest o tym na forum fotostory. Tak samo jak regulowac dawke paliwa za pomoca nastawnika i vag

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany można i tak i tak.

Mi koleś ustawiał kąt a praktycznie sprawdzał go zegarem po wymianie rozrządu i było ok,sam przestawiałem kąt po ok 45tyś km bo pasek sie rozciąga rzecz normalna.

Mi tu mechanik namieszał jak skurczybyk dziwie sie koledze ze nie patrzy w to co on mu pokazuje.

To jaki masz kat,przesuwał bo szukał w ciemno-chodź Tobie śruby poluzował i bedziesz miał latwiej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum jest żeby pomagać.

Szybka odpowiedz z mojej strony może i była ale plak fachowym wynalazkiem nie jest ;)

Czasami jest potrzeba i tak jak pisałeś jeśli nie ma przeciwwskazań jego użycia, silnikowi po takim odpaleniu nic nie będzie a jak już załapał i sam klekotał to pół biedy :D

Dawka masakra, napisz jaki masz kąt wtrysku oczywiście wartość odczytaj po rozgrzaniu silnika.

Przed tym mechanikiem "cudotwórcą" wydech wchodził w rezonans?

Co do logów to niestety pomoge, nie ogarniam ich xD

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku jest w logu 000 4 kolumna. Wartość po ustawieniu dawki paliwa waha się od 057 do 061. Wcześniej również było czuć delikatne trzęsienie na jałowym biegu lecz nie tak mocno jak teraz. Obroty na biegu jałowym 861.

Edytowane przez Artengoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...