Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocne stuknięcia z tyłu 1BV Avant


leewang

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od jakichś dwóch miesięcy mam problem ze stukami z tyłu. Są to zazwyczaj pojedyncze stuknięcia występujące podczas ruszania i hamowania, czasami także na dziurach (ale co do tych dziur to nie jestem pewien bo najbardziej obserwuje to zjawisko przy ruszaniu i hamowaniu).

Czasami jak już zatrzymam auto to po sekundzie słychać mocne stuknięcie (to jest najdziwniejsze).

Słychać te stuki także jak otworze klapę i mocno naciskam na bagażnik, staram się rozbujać auto. Przy delikatnym nacisku nie słychać nic, dopiero przy mocniejszym.

Ktoś miał taki problem? Niestety na przeglądzie, szarpakach nic nie było widać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze poduszka amortyzatora lub tuleja ktoras (ale to powinien wykazac dobry diagnosta),albo zwyczajnie cos gdzies sie turla w bagazniku w bocznych schowkach lub przy kola zapasowym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jest ktoś kto jeszcze ma ten sam problem.

Zatrzymuje auto a tu po 1 sek "puk" wyraźnie w tylnej części auta. Nie próbowałem trzepać całym autem ale na szarpakach nic nie wychodzi. Wydech sztywno siedzi i raczej nie ma szans dotknąć nadwozia.

Najczęściej słyszę to np podjeżdżając na luzie do skrzyżowania albo manewrując po parkinu.

Tez mam Avanta 1BV. Zmieniłem teraz amortyzatory na 1BE i nic się nie zmieniło więc amortyzatory można skreślić.

Coś ma prawo tłuc się wewnątrz zbiornika paliwa ?

Edytowane przez ClNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miło że ktoś ma ten sam objaw i nie jestem sam.

Teraz tylko zlokalizować problem...

Najlepsze jest to że już auto stoi i słychać puknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Dlatego ja podpytuje o zbiornik paliwa bo tam może się jeszcze coś poruszać po zatrzymaniu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumki podtrzymujące stabilizator podmieńcie. Kosztują grosze nawet te ori w ASO, poniżej 50zł za 2 szt.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to samemu wymienić? Trzeba później ustawić zbieżność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to te, polecam kupno ORI z ASO, produkcji Lemfordera bo nie kosztują wiele.

Wymiana tych gumek jest prosta a zbieżności nie trzeba poprawiać.


U mnie w każdym razie ich wymiana pomogła, a miałem podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeyerBrown dzięki wielkie, ja spróbuję zamówić je w ASO.

Jeżeli miałbyś chwilkę czasu mógłbyś napisać tak pokrótce jak to wymienić?

Znalazłem w Etce numerki do ASO.

txqc73zf.jpg

Edytowane przez leewang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po rysunkach to trzeba tylko 2 śruby odkręcić, zdjąć opaskę, zmienić gumę i przykręcić na nowo. Tylko czy robic to na aucie stojącym na kołach ? podniesionym czy nie ma to znaczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i czy jak odkręcimy tą blaszkę to nie będzie z jej założeniem? Np czy stabilizator jakoś nie odskoczy i trzeba będzie rozkręcać połowę zawieszenia żeby włożyć go z powrotem na miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8ajlYTDEwYlFEOFE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8aktrcjBKZzZ6UFE/view?usp=sharing

moment dokręcenia śrub: 25Nm


Spokojnie można zrobić to na stojącym na kołach aucie :)


W razie potrzeby te gumy należy przeciąć z ich płaskiej strony, w miejscu wulkanizacji.


Tak jak to widać na drugim rysunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeyerBrown szkoda że nie ma buttona "Podziękuj" :)

Dzięki wielkie :)

Gumy już zamówiłem z ASO, 19,50zł sztuka.

Edytowane przez leewang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie chwal dnia przed zachodem... :wink:

Jak wspomniałem wcześniej wymiana tych gumek dała u mnie pozytywne efekty :)

W każdym razie jak widzisz nie umoczysz dużo kasy gdyby się okazało, że to nie one powodują te stuki.

Słyszałem, że raz do roku powinno się je oczyszczać czy nawet przesmarowywać jakimś smarem (nie wchodzącym w reakcję z gumą) bo lubi się tam dostawać brud... :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wymiana kosztuje małe pieniądze a może to akurat to.

Przez weekend wymienię i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze problemem jest hamownik lub tłoczki prowadzace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie stabilizatora w porządku ? Ja walczyłem z pukaniem głównie przy cofaniu i hamowaniu.Przyczyną mocowania były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłącze się do dyskusji, bo problem u mnie też występuje. Dodatkowo przy skręcaniu jeszcze to słychać. Pierwsza diagnoza, to górne wahacze - wtopa 1200 zł..

Dziś podjechałem z reklamacją i szukał prawie godzinę....padło na wahacz "banan", ale nie wiem czy to by tak niosło do tyłu. Wcześniej lewy wymieniałem, ale nie niosło stuków na tył auta. Z tyłu momentami mam wrażenie, jakby jakaś sprężyna strzeliła, taki dziwny dźwięk słychać. Jak wymiana "banana" nie przyniesie efektu, spróbuję z gumami stabilizatora, też coś o tym wcześniej słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie stabilizatora? Ktore to na tum schemacie? Ta blaszka mocujaca ta gumke o ktorej rozmawiamy?

Ja to czasem czuje az na plecach jak sie przenosi przez nadwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...