Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocne stuknięcia z tyłu 1BV Avant


leewang

Rekomendowane odpowiedzi

Przerzuć na pierwszą stronę... masz tam wszystko, łącznie z instrukcją wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sedana i też pojawia się ten problem . Zauważyłem ze tylko wtedy jak mam paliwo w granicach połowy zbiornika .Ponoć nasze zbiorniki nie mają przegrody i często słychać chlupanie paliwa i stuki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecność przegrody raczej zależy od tego czy masz napęd FWD lub AWD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby stuki pochodziły od zbiornika, ale nie wykluczone.....cuda się zdarzają :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze tak u mnie jest bo tak jak pisałem dzieje się to tylko jak mam około połowy zbiornika . Zawsze jak tankuje na rezerwie za około 100 zł to mniej więcej jest połowa i wtedy występują stuki , a później już nie .Czasami jak mam więcej tak około 3/4 to wrażenie takie jest jakbym w bagażniku miał bańkę 20l nie pełną :) tak chlupie hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy powariowaliście porównywać pukanie do chlupania w zbiorniku :kox:

U mnie łączniki stabilizatora miały już duże luzy dlatego pukało. Jeśli łączniki siedzą sztywno to nie powinno nic hałasować ale kto wie.

Chyba że tylne wahacze mają już dość - u mnie były zrobione w pierwszej kolejności przed stabilizatorem.

Mi w warsztacie proponowali ogólnie zdemontować wahacze i sprawdzić pod kątem luzów - nie był to jakiś gigantyczny koszt a przynajmniej uchroni przed niepotrzebną wymianą...

Diagnosta raz mi powiedział PAAAAAAAAAAANIEEE wahacze przód do wymiany, sprawdziłem w znajomym warsztacie i u innego diagnosty bo nie dawało mi to spokoju i wszystko sztywne :facepalm:

Za jakiś czas pewnie przyjdzie potrzeba wymiany, ale jak jest dobre jeszcze to nie będę ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie powariował tylko ja tak mam ... Zauważyłem ze jak mam połowę zbiornika i ostro przyhamuję to jest mocne stuknięcie (razem z chlupaniem paliwa ). Jak mam cały zbiornik lub mniej niż połowę to tak się nie dzieje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może pływak lata Tobie luzem.....ja dzisiaj wymieniam wahacz przedni, na pewno stuki z przodu zamilkną, niestety nie wiem, co z tyłem będzie. Jeśli nic się nie zmieni, to najtańszą opcją z dużym prawdopodobieństwem trafności będzie wymiana łączników, a jeśli to nie przyniesie skutku....to kula w łeb :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może pływak lata Tobie luzem.....ja dzisiaj wymieniam wahacz przedni, na pewno stuki z przodu zamilkną, niestety nie wiem, co z tyłem będzie. Jeśli nic się nie zmieni, to najtańszą opcją z dużym prawdopodobieństwem trafności będzie wymiana łączników, a jeśli to nie przyniesie skutku....to kula w łeb :facepalm:

robiłem w tamtym roku maglownice bo mi stukało na kostce brukowej i w tym roku to samo zaczyna się dziać :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegacie od tematu. Weźcie pod uwagę, ze stuki o których mowa na początku tematu występują nawet, gdy auto się nie przemieszcza. Pojawia się ok 1 sek po zatrzymaniu itp Nie występuje to na dziurach.

Ja też podejrzewałem zbiornik ze względu na stukniecie po mocniejszym zatrzymaniu sie. Tak jakby paliwo się hustało w zbiorniku i powodowało jakies stuki. Jednak pomału to odpada, gdyż stuka też toczac sie na luzie jak np dojeżdzam do świateł.

Ja się wezmę najpierw za te tuleje stabilizatora tylko czasu brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ClNEK jeżeli o mnie chodzi to wymiana tulei nie pomogła, jak stukało tak stuka.

U mnie czasem już jak samochód stoi to stuknie, ale i przy wolnej jeździe to czasami słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie podobnie...i przy ruszaniu do 2 biegu, jakby coś w podłogę waliło. Wydech jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wrzucam drugi bieg, daje lekko gaz i słychać stuknięcie jakby młotkiem w podłogę. Czasami myślałem że to może coś od sprzęgła, ale chyba nie.

Kiedyś akurat stałem w korku i po zahamowaniu tak mocno uderzyło że myślałem że ktoś kamieniem w auto rzucił.

Co za dziwne dźwięki i nie do zidentyfikowania.

Edytowane przez leewang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u każdego brzmi to podobnie z opisu więc temat do wyeliminowania :) Długo po zakupie myślałem, że coś lata we wnęce na koło zapasowe ale po przeczesaniu bagażnika tez zostało to wyeliminowane. Mi to nie wygląda na zawieszenie bo to puknięcie da się odczuć na fotelu kierowcy a zawieszenie by tak nie przenosiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tez myślałem że coś od koła zapasowego czy w bagazniku, przez weekend miałem wszystko wyrzucić i jeździć, ale jak mówisz że to nie to, to odpuszczam ten trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem wahacz, jest lepiej, ale tył dalej stuka/strzela....będąc pod autem zauważyłem, że osłona termiczna nad odcinkiem rury w połowie auta jest z jednej strony luźna, wręcz wisi.. zastanawiam się, czy tu nie jest problem.

Co do łączników stabi tyłu, to wg. mnie wszystko trzeba by wymienić. Większość elementów jest pokryta rdzą, a gumy sparciałe, więc na pewno nie spełniają swojej roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pewnie odpuszczę temat, nie widzi mi się wymiana całej tylnej zawiechy, tym bardziej że auto i tak będzie szło na sprzedaż za kilka miesięcy ;) W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy zrobi wg. siebie, ale tu akurat nie ma co zlewać sprawy. A to że się sprzedaje auto, to nie jest wymówka.......przerzucenie kłopotu na kogoś innego, to nie rozwiązanie :thumbdown:

Trzeba po prostu szukać dobrego mechaniora, który ogarnie w końcu sprawę, nie wiem jak u Ciebie stuka, ale u mnie nie jest do jazdy. Zobacz, może masz osłony luźne.....u mnie też było wszystko ok. Wczoraj wymieniał mi wahacz i miałem czas, żeby przejrzeć podłogę. Ku mojemu zdziwieniu osłona termiczna i plastiki podwozia sa luźne. Nie wiem, czy to powoduje ten stuk, ale bardzo prawdopodobne.

Mechanik wcześniej na już dwóch diagnozach niczego nie zauważył :doh:

Także nie ma co się poddawać....... :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już kilku mechaników i diagnostów przejechałem i niestety nic z tego, żaden nie znalazł przyczyny. U mnie to stuknie występuje może parę razy w tygodniu, codziennie jeżdżę do pracy + jakieś krótkie trasy i nie jest to aż tak upierdliwe.

Nie wydaje mi się żeby takie mocne stuki były od osłon, no ale może to jest jakiś trop :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...