Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czerwona kontrolka oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Opiszę mój problem od początku. Parę dni temu odpaliłem moje auto i na fisie pojawił mi się komunikat "sensor oil" czyli pomarańczowa kontrolka od czujnika ciśnienia oleju ale nie przejąłem się nią i postanowiłem ruszyć w trase, jednak po jakiś 500 metrach zapaliła się czerwona kontrolka oleju z napisem "oldruck" i sygnał dźwiękowy oczywiście. Zawrocilem i zgasilem, sprawdziłem olej i było wszystko ok... odpialem kostkę od czujnika i wpiąłem spowrotem,zdjąłem kleme od akumulatora na chwile i odpalam znowu i jakby wszystko było ok ale po przejechaniu kilku metrów zapala się czerwona kontrolka oleju ale już bez tego napisu... problem polega na tym ze jestem za granicą i nie mam tutaj żadnego mechanika i nie wiem co to może być??? Jak to mogę zrobić??? Na postoju nie świeci się ta kontrolka ale wystarczy kilka metrów i ruszyć i zapala sie.. proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Opublikowano

Powyżej 2 tys obrotów się zapala czy w funkcji czasu ? Na Syberii jesteś że mechanika nie ma ?

Jeśli jesteś w stanie rozpoznac na "ucho" że głowica nie grzechocze z powodu braku ciśnienia oleju to ryzykuj i próbuj dojechac. Ja za granicę bez asistance nie ryzykowałbym jechac autem wyprodukowanym po 2000 roku ;)

Opublikowano

Mechanik na pewno by się znalazł ale nie chce zaraz płacić 1000 euro za jakąś być może nie wielka usterkę. Jak na postoju przygazuje powyżej 2 tys obrotów to nic się nie zapala tylko kiedy ruszę kawałek i juz piszczy i zapala sie... no pierwszy raz mam taki przypadek...

Opublikowano

Czerwona kontrolka już w czasach 126p informowała "Nie Jechac do Cholery !". Z drugiej strony za 1000 € to masz ze dwa i pół świeżego bloku od awx-a .

Dla pewności szarpnij za kabelek od czujnika (czujnik jest w podstawie filtra oleju) - może izolacja pękła i wilgoc zeżarła miedź - jak mówiłem - skoro nie grzechocze i olej jest - ryzykuj ale tylko na własną odpowiedzialnosc

Opublikowano

Ok dzięki za podpowiedź,sprawdzę ten kabelek od tego czujnika a ryzykował nie będę na tej kontrolce jechac tyle km ..

Opublikowano

Mialem tak w tamtyn tygodniu w a4 b5 1.8t ze zapalala mi sie co troche czerwona kontrolka od oleju .zdjalem mise wyczyscilem bo byla zasyfiona i smok.I wszystko smiga.A jezdzilem na tej kontrolce pare dni i nic sie nie dzialo.Olej byl itp. JA bym zjechal na twojiim miejscu albo chociaz do PL i dac do sprawdzenia ziomkom;.

Opublikowano

Chyba poziomkom. Ja pierdziu, co za słownictwo.

Nawet jeśli masz AWT to wiedz że to i tak starsza konstrukcja w stosunku do bloku diesla dla pompowtryska.

Opublikowano

A czy da radę wyczyścić tego smoka preparatem do czyszczenia silników??? bo coś takiego znalazlem,nie mam jak odkręcić tej miski bo potrzebny jest kanał do takiej operacji..

I jak koledzy macie jeszcze jakieś pomysły????

?????

Opublikowano (edytowane)

.

Dla pewności szarpnij za kabelek od czujnika (czujnik jest w podstawie filtra oleju) - może izolacja pękła i wilgoc zeżarła miedź - jak mówiłem - skoro nie grzechocze i olej jest - ryzykuj ale tylko na własną odpowiedzialnosc

Czujnik nie jest w podstawie filtra oleju a na dole miski olejowej ( z góry jak się przyjrzysz to widać go). Miałem też problem z tym czujnikiem tylko że, u mnie zapalała się żółta kontrolka ,,sensor oil", a przyczyną był właśnie urwany 1 przewód w wiązce wychodzącej z otuliny przy wtyczce czujnika. Sprawdź tak jak kolega sugeruje, tylko nie za mocno żebyś nie wyrwał ich na dobre.

Edytowane przez Tomeczek1403
Opublikowano

Ciśnienie oleju a poziom to dwie różne rzeczy - w misce masz poziom i temperaturę, w podstawie filtra czujnik ciśnienia.

öldruck - ciśnienie oleju

Ölstand - poziom

Wystarczy ?

Opublikowano

Witam ponownie

Są nowe fakty odnośnie mojego auta otóż dzisiaj wsiadłem do niego i na fisie pojawił mi się komunikat otwartego bagażnika mimo że jest zamknięty i gdy zamykam go z centralnego nie ma sygnału świetlnego na kierunkach a jak otwieram są a najlepsze w ty jest to ze kontrolka od oleju juz się nie zapala.. z jednej strony dobrze ze olej się nie świeci a z drugiej nie wiem co jest grane???? Może ktoś mial taki przypadek???? Chyba coś z elektryka jest nie tak???

?

????

Opublikowano

Może tamtejszy klimat(wilgoć) źle wpływa na twoja instalacje elektryczną i robią się cuda ? Jak nie chcesz ryzykować ja bym sprawdził ciśnienie oleju, nie jest to przesadnie trudna operacja i nie kosztuje na pewno 1000€ nawet za granicą.

Opublikowano (edytowane)

Witam, czy zna ktos zloty srodek na ta kontrolke ?

- sprawdzenie kabla od czujnika

- wymiana czujnika od cisniania

- sprawdzenie smoka

Kabel sprawdzilem co prawda jest izolacja troszke peknieta ale kabel wydaje sie ok, sprawdzilem cisnienie powyzej 2 bar i teraz czekam jeszcze na czujnik.

Przejechalem z ta zapalona kontrolka okolo 100km i codziennie smigam (cisnienie jest ok wiec to chyba jakas pier**la).

Czy podpiecie pod kompa da znac co i jak ? w sensie gdzie wogole szukac przyczyny ... czy to raczej nie tendy droga bo i takie opienie spyszalem (auto trzeba oddac do elektronika, on znajdzie przyczyne)

Dzieki za odpowiedz PZDR

- wymiana czujnika na nowy nic nie dala - problem dalej tkwi :)

- 02.11.2016 problem zniknal w chwili odpalenia auta ... wg mnie wilgoc zrobila swoje iz cos zwariowalo i teraz sie naprawilo ...

Edytowane przez Buli-A4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...