ocinus Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam koledzy i pytam jak to jest i indeksem prędkości w oponach zimowych mianowicie w testach przy rozmiarze 195/65/R15 jest najczęściej indeks T i moje pytanko czy do Avanta 1.9 130KM brać indeks T czy H. Na chłopski rozum powinno być H ale w testach jest T tak jak by wychodzili z założenia że zimą sie wolniej jeździ.
Yelo Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Wybierz taki indeks prędkości, jaki chcesz, tylko nie przekraczaj później tej prędkości. Ja kupiłem sobie wysoki model opony, ale indeks 160. Dzięki temu cena była rewelacyjnie niska, a mi pozostaje dać sobie na wstrzymanie zimą. Jest tylko jedna zasada, pod żadnym pozorem nie wolno przekraczać prędkości, nawet na chwilkę, grozi to eksplozją opony, a to wiadomo jakie ma skutki.
GILI Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Bez przesady jak autko nie będzie mocno załadowane to opona wytrzyma więcej.Jeśli pojedziesz długo ze znacznie większą prędkością jak w indeksie to na pewno skończy się to źle.Często jest tak,że wyższy indeks równa się inny wzór bieżnika
Klima Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Nie prawda że wyższy indeks to inny bieżnik :gwizdanie: T i H na pewno mają ten sam bieżnik, chyba, że mówisz o różnicy pomiędzy T i Y T jest chyba do 190 więc powinno wystarczyć...
Yelo Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Przy tym samym modelu opony bez względu na indeks prędkości jest taki sam bieżnik. Widziałem testy opon właśnie zimowych, około 10-20% eksploduje przy przekroczeniu prędkości o 5%. Naprawdę nie ma żartów.
Dibo Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Zgadzam się z Yelo. Nie wolno przekraczać tych wartości. Jeżeli ktoś już kupi oponę o niskim indeksie to musi o tym pamiętać i jej przestrzegać.
GILI Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 http://sklepopon.pl/opona/michelin_pilot_alpin_pa2_549.html Jak widać bieżniki,są różne
Yelo Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Wyjątek potwierdzający regułę A nieco poważniej, to już jest inna opona, utrzymanie tej samej nazwy nie ma znaczenia...
bobusiek Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Lepiej poszukaj sobie opony z indeksem 91H (do 210km/h) myślę że lepiej mieć większy margines bezpieczeństwa bo cała sprawa rozkminia się o budowę wewnętrzną opony.Ja teraz kupiłem zimówki 91H a letnie mam 91W (do 270km/h).
Dibo Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Zastanów się jeszcze czy będziesz tak szybko w zimie jeździł, czy drogi Ci na to pozwolą. Bo jak nie to nie ma sensu kupować o wyższym indeksie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się